اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

رهایی قاتل بیجاری از چوبه‌دار پس از 19 سال

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: با تلاش شعبه ویژه صلح و سازش شوراهای حل اختلاف شهرستان بیجار یک مورد پرونده قتل غیر عمد پس از 19 سال منجر به رضایت شد.

رهایی قاتل بیجاری از چوبه‌دار پس از 19 سال

 بهادر اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار اظهار کرد: یک مورد پرونده قتل غیرعمد بر اثر تصادف پس از طی مراحل دادرسی منجر به صدور حکم نهایی و اخذ دیه شد.

وی افزود: نهایتا با ارجاع دادستان پرونده به شعبه ویژه صلح و سازش شوراهای حل اختلاف شهرستان بیجار برای صلح و سازش و کمک از خیرین در راستای اخذ دیه ارجاع داده شد که با تلاش مجدانه اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده‌های اولیای دم نهایتا پس از 19سال پرونده منجر به رضایت شد.

اسدی افزود: این پرونده یازدهمین پرونده قتل بود که در سال‌جاری با تلاش مخلصانه و دلسوزانه اعضای شوراهای حل اختلاف با صلح و سازش ختم به خیر گردید.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کردستان افزود: شورا‌های حل اختلاف یک فرصت کم‌نظیر برای ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل اختلافات مردم است که باید از ظرفیت این نهاد مردمی نهایت استفاده و بهره‌وری را برد.

وی با بیان اینکه ورود ریش سفیدان و معتمدان به پرونده‌های صلح و سازش علاوه بر کاهش مراجعات مانع دعوا و اختلاف در سطح جامعه نیز می‌شوند، گفت: شوراهای حل اختلاف رسالت ارزشمندی را انجام می‌دهند و آن تقویت فرهنگ صلح و سازش و حفظ روحیه اخوت و برادری است که این اقدام در نزد خداوند متعال اجر فراوانی دارد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول