اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اعتراض شدید نمایندگان عراقی به سکوت بغداد در قبال تحرکات خطرناک واشنگتن

شماری از نمایندگان پارلمان عراق از فراکسیون‌های مختلف از سکوت دولت در قبال تحرکات خطرناک سفارت آمریکا در بغداد و دخالت‌های واشنگتن در امور داخلی کشور انتقاد کردند.

اعتراض شدید نمایندگان عراقی  به سکوت بغداد در قبال تحرکات خطرناک واشنگتن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نمایندگان فراکسیون‌های سیاسی مختلف در پارلمان عراق از سکوت دولت در قبال تحرکات و اقدامات آمریکا در داخل عراق انتقاد کردند و بر ضرورت اتخاذ یک موضع برای متوقف کردن این اقدامات و دخالت‌های آمریکا در امور کشورشان تاکید کردند.

«احمد علی» عضو فراکسیون پارلمانی صادقون در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: سفارت آمریکا، حاکمیت عراق را با استفاده از  مهمات و تجهیزات نظامی نقض می‌کند و دولت عراق همچنان در قبال این امر ساکت است.

«مختار محمود» دیگر نماینده عراقی از فراکسیون پارلمانی بدر نیز گفت: پارلمان قصد دارد پرونده حضور نظامی بیگانگان در عراق را بار دیگر باز کند به ویژه که با وجود تصویب طرح اخراج این نیروها، در اجرای این امر، تعلل می‌شود.

«حامد عباس» نماینده ائتلاف الفتح نیز گفت: دخالت آمریکا در امور عراق به بخش اطلاعات و تصمیمات امنیتی نیز رسیده و واشنگتن به دنبال تحت کنترل درآوردن این پرونده است.

«احمد الکنانی» دیگر نماینده عضو ائتلاف الفتح نیز شب گذشته به تلاش سفارت آمریکا در بغداد برای برگزاری مانور نظامی واکنش نشان داد و اقدام سفارت آمریکا در بغداد در تلاش برای برگزاری مانور‌های نظامی را نقض آشکار حاکمیت ملی عراق دانست.

وی افزود: تلاش برای برگزاری این مانور بیانگر این واقعیت است که سفارت آمریکا پای خود را از حد و مرز اقدامات دیپلماتیک فراتر نهاده و به یک پادگان نظامی تبدیل شده است. ما از دولت عراق می‎‌خواهیم در قبال این مانور‌ها تحرکی فوری از خود نشان دهد و از انجام چنین مانورهایی جلوگیری کند.

الکنانی توضیح داد که پارلمان نیز باید برای بار دوم موضوع طرح خروج نظامیان آمریکایی از کشور را بررسی کند و دولت را به جلوگیری از اقدام سفارت آمریکا برای انجام چنین مانورهایی ملزم کند.

سفارت آمریکا در بغداد دو روز پیش (سه‌شنبه - ۹ فوریه) از قصد خود برای انجام مانور‌هایی در روز‌های آینده خبر داد و اعلام کرد که طی انجام این مانورها، آژیر‌های خطر در محیط اطراف سفارتخانه به صدا درخواهد آمد.

سفارت آمریکا در بغداد که به اعتقاد بسیاری از تحلیگران و مقامات سیاسی عراقی بیشتر به یک پایگاه نظامی شبیه است تا یک مرکز دیپلماتیک به بهانه‌های مختلف به یک سامانه پدافندی مجهز است و هربار به بهانه شلیک موشک راکت‌هایی که هیچ‌کس تاکنون در عراق مسئولیت آن را برعهده نگرفته، این سامانه را فعال می‌کند و به شلیک راکت‌های مذکور واکنش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول