اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

شکاف دیجیتال والدین و فرزندان چیست؟

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا ارتقاء سطح آگاهی والدین از فضای مجازی را در کاهش آسیب پذیری فرزندان مؤثر دانست.

شکاف دیجیتال والدین و فرزندان چیست؟

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به ارتقاء سطح آگاهی والدین از فضای مجازی و نقش مؤثر آن در کاهش آسیب فضای مجازی پرداخت و اظهار داشت:ارتقاء سطح آگاهی والدین از فضای مجازی نقش مؤثری در کاهش آسیب فرزندان دارد و آنها را از دام‎ و انحرافات فضای مجازی مصون می‎دارد.

 وی با بیان اینکه والدین با صمیمیت و دوستی در کنار فرزندان باشند تصریح کرد:والدین حتی‌الامکان باید با فضای مجازی و آنچه فرزندانشان در این فضا می‌توانند انجام دهند، آشنا شوند و را‌ه‌های مقابله با آن را فرا گیرند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: وقتی فرزند متوجه سطح آگاهی والدین باشد کمتر به سمت شبکه‎های اجتماعی ناسالم گرایش پیدا می‎کند.

سرهنگ رجبی به معضل شکاف دیجیتال والدین و کودکان پرداخت و تصریح کرد:فاصله بیش‌ازاندازه بین نسل قبلی و نسل فعلی درزمینهٔ آشنایی با فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی، آسیب‌ها و تهدیدات آن‌ها زمینه‌ساز وقوع برخی از پیامدهای فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی برای فرزندان و حتی والدین خواهد شد.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا خاطرنشان کرد: بلوغ ناقص یا زودهنگام کودکان، ناتوانی والدین در نظارت برفرزندان،ناتوانایی در تربیت و راهنمایی فرزندان و افزایش امکان انحطاط اخلاقـی فرزندان برخی از پیامدهای شکاف دیجیتال والدین و فرزندان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول