اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

مبتلایان کرونا در همدان رو به افزایش‌اند/ آغاز واکسیناسیون با اعلام وزارت بهداشت

رئیس مرکز بهداشت همدان از افزایش مبتلایان به کرونا در همدان خبر داد و گفت: در حال حاضر آمار مبتلایان همدان کمی رو به افزایش است و نمودارها روند صعودی را نشان می‌دهد.

مبتلایان کرونا در همدان رو به افزایش‌اند/ آغاز واکسیناسیون با اعلام وزارت بهداشت

محمد خیراندیش در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به تزریق واکسن کرونای روسی در همدان اظهار کرد: فعلا تعداد واکسن‌های وارداتی کم است و به همین خاطر برای نیروهای برخی از بخش‌های بیمارستان‌ها مانند « آی سی یو» درگیر کرونا تزریق شده است.

وی با اشاره به اینکه فعلا معاونت درمان کار واکسیناسیون را پیش می‌برد و حوزه بهداشت دخالتی ندارد گفت: البته نیروهای مرکز بهداشت به دلیل تخصصی که در زمینه واکسیناسیون دارند، در بیمارستان‌ها حاضر شده و برای کادر درمان گروه هدف، تزریق را انجام می‌دهند.

رئیس مرکز بهداشت همدان با بیان اینکه مرکز بهداشت برنامه و لیستی را برای نحوه واکسیناسیون ارائه کرده و اگر واکسن‌ها وارد شود کار را آغاز خواهیم کرد افزود: طبق اعلام وزارت بهداشت که فعلا دستورالعمل هم برای ما ارسال نشده، گروه‌های هدف برای تزریق واکسن بعد از کادر بهداشت و درمان درگیر بیماری، افراد بالای ۶۵ ساله‌ها با بیماری زمینه‌ای هستند.

وی با اشاره به اینکه بعد از این گروه، افراد بین ۱۶ تا ۶۵ سال دارای بیماری زمینه‌ای هستند که بعد از آنها نیز از ۶۵ سال به پایین هر پنج سال را بدون داشتن بیماری زمینه‌ای در نظر می‌گیرند که در این صورت شامل همه گروه‌ها می‌شود گفت: فعلا برنامه‌ای ابلاغ نشده تا اعلام کنیم که نحوه واکسیناسیون به چه منوال خواهد بود.

خیراندیش در ادامه در خصوص بیماری کرونا که بار دیگر آمار فوتی‌های همدان به صفر رسیده است بیان کرد: آمار فوتی‌ها یک روز صفر است و یک روز هم فوتی داریم؛ این طور نیست که امروز فوتی به صفر برسد و فردا دیگر شاهد فوتی نباشیم؛ همچنین فوتی‌های پی سی آر مثبت، صفر است و ممکن است فوتی باشد و پی سی آر آن منفی و اعلام رسمی ما پی سی آر مثبت بوده و به همین دلیل نمی‌توان روی آن تمرکز کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آمار مبتلایان کمی رو به افزایش است و نمودارها روند صعودی را نشان می‌دهد که لازمه حل آن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است افزود: امیدوارم مردم رعایت کنند تا بتوانیم عید نوروز را به خوبی بگذرانیم.

رئیس مرکز بهداشت همدان در پاسخ به اینکه آیا با این وضعیت امکان دارد مردم عید را به خوبی بگذرانند؟ گفت: خوشبختانه یک ماهی وضعیت خوبی را شاهد هستیم و آمار بستری‌ها بسیار کاهش یافته که اگر روند اینطور ادامه یابند و مردم رعایت کنند، احتمال آن وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در پیک کرونا روزی چند نفر را در بین همکاران به صورت تجربی و غیرعلمی مثبت داشتیم اما در حال حاضر کمتر مبتلا می‌شوند و در بیمارستان های همدان هم آمار بستری‌ها قبلا بالا بود، گاهی تعداد در روز به ۷۰ نفر هم می‌رسید اما اکنون کاهش چشمگیری داشته است.

خیراندیش با بیان اینکه البته چند روزی است روند ابتلا بیشتر شده که در روند کشوری هم همینطور بوده و از یک الگو تبعیت می‌کند اظهار کرد: این موضوع نشان می‌دهد همچنان رعایت دستورالعمل‌ها باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره به اینکه تزریق واکسن در کنترل وضعیت بیماری کرونا کمک کننده خواهد بود و امیدواریم واکسن‌هایی وارد شود و اکثر مردم استفاده کنند افزود: نگرانی ما از گروه‌های پرخطر است چون آمار بیشتر مرگ و میرها در افرادی است که بیماری زمینه‌ای و سن بالای ۷۰ سال دارند و مابقی فوتی‌ها افراد بین ۵۵ تا ۷۰ بوده و درصد بسیار کمی زیر ۵۰ سال را شامل می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت همدان در پایان سخنانش تاکید کرد: اگر کادر بهداشت و درمان و گروه‌های پرخطر واکسن دریافت کنند قطعا آمارها پایین خواهد آمد و در کنترل بیماری موثر بوده و نگرانی‌ها کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول