اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تولید روزانه ۵۰ تن کره پاستوریزه/ اشتغالزایی برای ۴۰۰ نفر در یک واحد تولیدی شیر

فرماندار شهرستان پیشوا در حاشیه بازدید رئیس مجلس از کارخانه تولیدی شیر، به تولید روزانه ۵۰ تن کره پاستوریزه در این واحد تولیدی اشاره کرد و گفت: این واحد تولیدی به طور متوسط روزانه ۱۰۰ تن شیر خشک و پرچرب و کم چرب در فاز اول تولید می‌کند.

تولید روزانه ۵۰ تن کره پاستوریزه/ اشتغالزایی برای ۴۰۰ نفر در یک واحد تولیدی شیر

به گزارش خبرگزاری فارس از پیشوا، حسین عباسی فرماندار شهرستان پیشوا در حاشیه بازدید محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی مجلس از کارخانه تولیدی شیر در این شهرستان اظهار داشت: این واحد تولیدی جهت تکمیل زنجیره تولید از مزرعه تا مصرف ایجاد شده تا حضور واسطه گرها و عواملی که در حوزه لبنیات فعالیت غیرمجاز دارند در آن را قطع کند.

عباسی گفت: با احداث این واحد تولیدی لبنی خودکفایی و افزایش در تولید کره از سطح ۲ درصد به میزان ۲۵ درصد را در کارخانه شیر شمه را خواهیم داشت.

فرماندار شهرستان پیشوا با بیان اینکه با احداث این واحد تولیدی افزایش انگیزه برای جذب سرمایه‌گذاران در حوزه دامداری و لبنی را در سطح شهرستان خواهیم داشت، افزود: این واحد تولیدی شیر پاستوریزه در زمینی به مساحت ۶۰ هزار متر مربع و با زیربنای ۳۲۷۶۸ احداث شده است.

وی به تولید روزانه ۵۰ تن کره پاستوریزه در این واحد تولیدی اشاره کرد و گفت: این واحد تولیدی به طور متوسط روزانه ۱۰۰ تن شیر خشک و پرچرب و کم چرب در فاز اول تولید می‌کند.

عباسی با بیان اینکه این واحد تولیدی در فاز اول ۲۶۵ نفر اشتغال و در فاز دوم ۱۱۵ نفر را خواهد داشت، افزود: این واحد تولیدی با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

فرماندار شهرستان پیشوا در ادامه بیان داشت: با توجه به اینکه دشت ورامین از حاصل خیزترین دشت‌های استان تهران است و در حوزه دامداری و دامپروری بسیار فعال می‌باشد می‌توانیم در حوزه تولید مواد اولیه در آینده بسیار نزدیک جزو شهرستان‌های باشیم که محصولات خود را به خارج از کشور صادر می‌کند.

محمد صفاری بزرگترین تولیدکننده دام در شهرستان پیشوا در گفت‌وگو با محمدباقر قالیباف در خصوص فعالیت این واحد تولیدی گفت: با راه اندازی و افتتاح این واحد تولیدی برای بیش از ۴۰۰ نفر به طور مستقیم و حدود ۲۵ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد می‌کند.

صفاری افزود: با شروع به کار این واحد تولیدی نیاز کشور در حوزه تولید کره تکمیل می‌شود و نیاز به واردات کره از خارج کشور نیست.

وی تاکید کرد: یکی از مزایای این واحد تولید لبنی این است که مواد اولیه آن از دامداری‌های شهرستان تامین می‌شود.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول