اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

مسؤولان مانع کار جهادی جوانان نباشند/تبدیل تهدید به فرصت توسط جوان

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه فضای مجازی استان را بچه‌های انقلابی در دست گرفته‌اند، گفت: مسؤولین مانع کار جهادی جوانان نشوند و فعالیت فضای مجازی را تهدید ندانند چراکه جوانان تهدید را همیشه به فرصت تبدیل کنند.

مسؤولان مانع کار جهادی جوانان نباشند/تبدیل تهدید به فرصت توسط جوان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سردار محمد عبدالله پور  پیش از ظهر امروز در آئین افتتاحیه دومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج گیلان با نام گیلداد در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد با گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار کرد: حماسه ۲۲ بهمن نشان دادند که مردم همواره راه امام (ه) را با صلابت طی می‌کنند که نشان از بصیرت و اقتدار ملت ایران است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با تمام انقلاب‌های دنیا متفاوت است، گفت: امام خمینی (ره) در وصیت خود گفتند که ملت ایران از ملت دوران امام حسین (ع) و پیامبر (ص) نیز بالاتر هستند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به دستاوردهای دفاع مقدس به رهبری امام (ره) که منجر به اثبات قدرت نظامی ایران  در دنیا شده و امروز هیچ کشوری جرئت جنگ با ایران را ندارد گفت: امروز ایران تمام معادلات دنیا را برهم ریخته و در خلیج‌فارس ایران با زبان فارسی هشدارها را به گیرنده‌های زیاده‌خواهان صادر می‌کند.

عبدالله پور با اشاره به طرح حاج قاسم سلیمانی در غربالگری که در گیلان انجام شد افزود: این مردم بودند  که  طرح غربالگری را به دست گرفته و باقدرت پیش بردند و این مردم بودند که باوجود مشکلات اقتصادی بیش از ۹۸ میلیارد تومان در مراحل رزمایش مواسات به افراد کم برخوردار و آسیب دیدگان کرونایی کمک کردند.

وی با بیان اینکه امروز دشمن سلاح فضای مجازی را به دست گرفته است، بیان کرد: امروز فضای مجازی ابزاری شده برای دشمن تا به نام حقوق بشر هر جنایتی که می‌خواهند انجام دهد و برنامه‌های خود را پیش ببرند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه فضای مجازی استان را بچه‌های انقلابی در دست گرفته‌اند، تصریح کرد: مسئولین مانع کار جهادی جوانان نشوند، آنگاه جوانان خوب می‌دانند در بستر تفکر جهادی چگونه کار را پیش ببرند، مسؤولین فعالیت فضای مجازی را تهدید ندانند چراکه جوانان تهدید را همیشه به فرصت تبدیل می‌کنند.

عبدالله پور مفهوم کار جهادی را کار برای خدا، خستگی‌ناپذیر و کار  بی‌وقفه دانست و افزود: گیلان این ظرفیت را دارد تا پایلوت و نمونه‌ای در تولید محتوای فضای مجازی در کشور باشد.

وی با بیان اینکه جوانان اگر به میدان نیایند مشکلات حل نمی‌شود چراکه رفع مشکلات به دست جوانان است، گفت: در طرح حاج قاسم متوجه شدیم که چند برابر عددی که در ذهن ما بود  خانه خالی وجود دارد که مهاجرین برای تفریح آن‌ها را در اختیار گرفته‌اند که فرهنگ و سبک زندگی ما را تغییرمی دهند و متأسفانه به عدد یک شهرستان نیز خانه خالی مهاجرین وجود دارد.

 

بسیج سرسلسله دار تعمیق ارزش‌های ملی و دینی

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار گیلان نیز در این برنامه با گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اظهار کرد: حضور بسیج در این عرصه نگرش اخلاقی ایجاد می‌کند و ما از بسیج به‌عنوان یک نیروی حافظ ارزش‌های دینی و ملی یادکرده و همواره این مطالبه و انتظار را داریم که در عرصه‌های مختلف پشتیبانی کنند.

محمود قاسم نژاد با بیان اینکه ما به‌عنوان شهروند این مطالبه را از بسیج داریم که ارزش‌هایی را که همواره در شعارهای انقلاب بوده، حفظ و پاسداری کنند، تصریح کرد: ما موظفیم که نگرش‌ها و ارزش‌های دینی و انسانی را در تولید محتوا حفظ و مراقبت کنیم متأسفانه در فضای مجازی و رسانه‌ای عمومیتی وجود دارد که تنها با نگاه سلبی به مسؤولین تولید می‌شود و این در کلیت به ما ضربه خواهد زد لذا تولید محتوا در حوزه‌های مختلف لازم و ضروری است.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر پرداختن به موضوع فضای مجازی افزود: بسیج می‌تواند سرسلسله دارد تعمیق ارزش‌ها و دین در جامعه باشد و در نهادینه کردن ارزش‌ها نقش به سزایی خواهد داشت.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار گیلان با بیان اینکه کرونا در جهان بر همه امورات اقتصادی و اجتماعی سایه افکنده اما استفاده از فضای مجازی ازجمله آموزش افزایش‌یافته است، گفت: تولید محتوا در حوزه اقتصاد و اجتماعی ازجمله مهاجرت‌های پنهان و تغییر کاربری موضوعات مهمی است که به‌درستی این رویداد به آن اشاره‌شده است.

وی با بیان اینکه هشدار برای گیلانی‌ها این است که امروز بعد از مازندران گرایش‌ها مهاجرین به گیلان زیاد شده که تغییر کاربری را در پی دارد، افزود: متأسفانه دیده می‌شود که تغییر کاربری‌ها و برای بومی‌ها به‌سختی صورت گرفته اما غیربومی‌ها به‌راحتی آن را برطرف می‌کنند لذا این مطالبه باید به‌صورت جدی از مسؤولین صورت بگیرد.

شبکه‌سازی منظم افراد توانمند در حوزه فضای مجازی

مسؤول قرارگاه فضای مجازی سپاه قدس گیلان نیز در این برنامه با بیان اینکه دومین رویداد تولید محتوای بسیج استان  به شیوه‌ای متمایز از دوره اول به دلیل شرایط کرونایی برگزار می‌شود، اظهار کرد: دومین رویداد گیلداد  از ۱۳ دی آغاز و تا ۱۰ بهمن  فرصت در نظر گرفته شد تا داوطلبان طرح‌های خود را برای ارزیابی ارسال کنند.

سجاد ستوده با اشاره به موضوعات مختلف این رویداد ازجمله شهید سلیمانی، شهدای مقاومت، هسته‌ای و شهید فخری زاده گفت: موضوعات اجتماعی ازجمله افزایش نرخ ازدواج، کاهش طلاق،  مهاجرت پنهان، تغییر کاربری موضوع فرزند آوری و موضوعاتی  ازاین‌دست در نظر گرفته شد.

مسؤول قرارگاه فضای مجازی سپاه قدس گیلان غالب‌های طراحی‌شده را  نیز در پنج عنوان بازی موبایلی، انیمیشن، نماهنگ، مستند و فیلم کوتاه دانست و افزود: ۱۰۵ طرح از ۱۴ شهرستان استان ارسال شد و ۸۶ طرح نیز انتخاب  تا در مسابقه مورد رقابت و داوری قرار بگیرند.

ستوده با بیان اینکه ۲۷۰ نفر در غالب تیم در این رویداد حاضر بوده  و ۴۵ روز فرصت دارند تا تولیدات خود را تبدیل به محصول کنند تصریح کرد: داوطلبان می‌توانند در این مدت  از مربیان طرح بهره برده و از حمایت پارک علم و فناوری ازجمله وام، جوایز و بستر برای ارائه محصولات به سرمایه گزار نیز بهره‌مند شوند.

وی شبکه‌سازی تیم‌ها و انسان‌های توانمند در غالب تیم برای تولید محتوا  را از اهداف این برنامه‌ دانست و افزود: حوزه فضای مجازی  سهم بزرگی در کشور دارد و خلأهایی زیادی دیده می‌شود  که از طریق شبکه منظم و  توانمند می‌توان این خلأها را برطرف کرد.

مسؤول قرارگاه فضای مجازی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه از امروز دوره‌های آموزشی متعدد برای تیم‌ها آغازشده و سعی داریم در این ۴۵ روز هر ۱۰ روز یک دوره تخصصی برای اعضا قرار برگزار کنیم، گفت: در این رویداد  پارک علم فناوری، ارشاد، استانداری، دانشگاه  آزاد، فتاناجا و صندوق پژوهش و نوآوری  و برخی بانک‌ها در بخش جوایز با ما همکاری کردند.

محمد ابوالحسنی تهیه‌کننده برنامه دیرین دیرین در این برنامه حضور و مباحث تخصصی را برای متقاضیان آموزش داد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول