اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

ضرورت تعامل بیشتر صنعت و دانشگاه در استان کرمان

معاون پژوهش و فن‌آوری وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری بر ضرورت تعامل بیشتر صنعت و دانشگاه تأکید کرد و گفت: صنایع بزرگ استان آزمایشگاه‌های مجهز را در این دانشگاه‌ها داشته باشند تا بتوانیم به اهداف خود در علم و صنایع برسیم.

ضرورت تعامل بیشتر صنعت و دانشگاه در استان کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، غلامحسین رحیمی در نشستی با اعضای هیأت‌علمی دانشگاه صنعتی سیرجان با اشاره به  مزیت قابل توجه دانشگاه سیرجان با توجه به صنایع و معدن و زنجیره فولاد اظهار داشت: همکاری و تعامل معدن و صنایع را در این دانشگاه کم می‌بینم و  انتظار می‌رود این دانشگاه دارای رشته‌های بیشتر در این زمینه باشد و موضوع ماموریت‌گرایی دانشگاه بیشتر مطرح می‌شود تا بتواند ارتباط موثرتری با صنایع داشته باشد.

معاون پژوهش و فن‌آوری وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری افزود: علم، عامل پیش‌بردن مرزهای دانش است و نقش اساتید برجسته در گروه‌های پژوهشی عامل بالندگی و رشد و ارتقای بیشتر می‌شود و مرکز سیرجان که با نام صنعتی‌ست، باید فعالیتش گسترده‌تر شود و حضور بخش صنایع مشهود و جدی باشد زیرا استان کرمان و سیرجان باید بخش صنایع و معادنش با دانشگاه‌ها ارتباط همیشگی و تنگانگ داشته باشند.

وی تصریح کرد: ضروت دارد که صنایع و معدن نیروهای متخصص خودشان را از این دانشگاه تامین کنند و این یعنی ارتباط بیشتر دانشگاه و صنعت  و تاکید می‌کنم صنایع بزرگ استان آزمایشگاه‌های مجهز را در این دانشگاه‌ها داشته باشند تا بتوانیم به اهداف خود در علم و صنایع برسیم.

رحیمی بر توسعه و تجهیز مراکز رشد و فن‌آوری دانشگاه‌ها هم تاکید و خاطرنشان کرد: این مراکز باید دارای نوآوری و تخصص و تعهد لازم باشند و در زمینه‌های مختلف فناوری کار کنند و توسعه همکاری‌های بین‌المللی از طریق انجام برنامه‌های پژوهش و فناوری مشترک و تعامل با همه نهادهای فعال و دستگاه‌های مسئول در حوزه علم و فناوری از جمله اقداماتی است که انتظار می‌رود با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری انجام گیرند.

به گزارش فارس، دانشگاه صنعتی سیرجان در حال حاضر دارای ۳ هزار نفر دانشجو در ۱۳ رشته صنعتی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول