اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

لزوم غنی‌سازی محتوایی و کیفی گرایی تئاتر در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، بر لزوم غنی‌سازی محتوایی و کیفی گرایی تئاتر در استان تاکید کرد و گفت: امیدوارم هنرمندان این عرصه بتوانند رتبه‌ نخست محتوایی را در سطح کشور به خود اختصاص دهند.

لزوم غنی‌سازی محتوایی و  کیفی گرایی تئاتر در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سید قاسم ناظمی در نخستین نشست مشترک با اهالی فرهنگ و هنر استان با اشاره به اینکه تئاتر به عنوان هنری اندیشه‌ساز جایگاهی برجسته در میان رشته‌های هنری استان دارد،‌ اظهار داشت: تئاتر هنری تاثیرگذار است و با توجه به پیشینه‌ این هنر در استان و جایگاهی که با همت هنرمندان استان در سطح کشور به خود اختصاص داده، نخستین نشست با اهالی فرهنگ و هنر را به این هنرمندان اختصاص دادیم تا پیرامون نقاط قوت و کاستی‌های این حوزه به گفت‌وگو بپردازیم.

وی، برخی مشکلات حوزه هنر تئاتر را مربوط به ریشه‌های قانونی آن دانست و گفت: برای رفع این مشکلات باید ارتباط و تعاملی سازنده با نمایندگان مجلس و یا متولیان حوزه فرهنگ و هنر داشته باشیم، چراکه برخی از این مشکلات باید با وضع قانون و یا اصلاح آن مرتفع گردد.

ناظمی همچنین بر لزوم همدلی و همراهی بیش از پیش اهالی تئاتر تاکید کرد و یادآور شد: باید فعالان این حوزه با انسجام و همدلی بیشتر نقاط قوت تئاتر آذربایجان را تقویت کرده و مشکلات را با یاری یکدیگر و همراهی مدیران فرهنگی حل  و فصل نمایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد  اسلامی استان، بر لزوم غنی‌سازی محتوایی و  کیفی‌گرایی تئاتر در استان تاکید و ادامه داد: امیدوارم هنرمندان این عرصه بتوانند رتبه‌ نخست محتوایی را در سطح کشور به خود اختصاص دهند.

وی افزود: هنرمندان هنر تئاتر استان برای تعامل بیشتر نشستی را هر ماه به صورت منظم با حضور یکی از مسوولان کشوری و یا استانی برگزار نمایند و طی آن موانع و مشکلات فراروی این هنر را مطرح نموده و زمینه تعالی و بالندگی بیش از پیش هنر تئاتر در استان راه فراهم آورند تا همچنان شاهد شکوفایی و رونق تئاتر در آذربایجان و تبریز باشیم.

ناظمی خود را از متن اهالی هنر و فرهنگ و نماینده‌ی هنرمندان دانست و متذکر شد: با تمام توان و در حد اختیارات خود سعی خواهم کرد تا مشکلات و موانع فراروی هنرمندان و اصحاب فرهنگ را رفع نموده و دین خود را به فرهنگ و هنر آذربایجان و تبریز ادا نمایم.

در این نشست جمعی از هنرمندان و فعالان هنر تئاتر استان به تبیین مشکلات فراروی این هنر پرداختند.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول