اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

تفریحات جوانان تهرانی

اگر شما هم تهران را شهری پر از شلوغی و دود می‌دانید، حتما توصیه می‌کنم تا پایان این‌ مطلب با ما همراه باشید. اهالی تفریح، طبیعت و تاریخ به‌خوبی می‌دانند اگر‌چه تهران با نام کار و خرید‌وفروش شناخته شده، اما آثار دیدنی و تفریحی فراوانی هم کنار این رفت‌و‌آمد‌ها در دل خود حفظ کرده است.

تفریحات جوانان تهرانی

کافی است سری به آبشار تهران بزنید تا مصداق واضحی از جملات قبلی را با چشمان خود ببینید! بسیاری از جوانان امروزی از رفتن به کافه‌ها و رستوران‌های متنوع خسته شده‌اند و دوست دارند تفریحات جذاب دیگری را هم تجربه کنند. تفریحات جذاب زیادی از‌جمله اتاق فرار، کافه‌های برد‌گیم و پینت بال برای اهالی پر‌انرژی مناسب‌تر به‌نظر می‌رسند. برای دوست‌داران کتاب هم شاید قدم زدن در باغ کتاب زیبا‌تر و پر‌مغز‌تر باشد.

 برخی تفریحات جوانان تهرانی

امکاات تفریحی زیادی در پایتخت وجود دارد تا جوانان بتوانند از آن ‌طریق انرژی خود را تخلیه و خود را سرگرم کنند. بسیاری از این ‌امکانات جدید هستند و به‌دلیل تغییر سلیقه جوانان ایجاد شده‌اند. به‌عنوان مثال برای این‌گونه تفریحات می‌توان به اتاق فرار، بورد‌گیم، زیپ‌لاین، اجاره ماشین، سینما‌ماشین و سورتمه سواری اشاره کرد.

در ادامه قصد داریم تعدادی از این ‌تفریحات را بررسی کنیم و توضیح مختصری برای هر‌کدام ارائه دهیم. البته درمیان تفریحات جدید هنوز هم لذت قدم زدن و نفس کشیدن در یک محیط پاک و گشتن در طبیعت برای کسی قدیمی نشده و افرادی که فرصتی بیابند سری به این‌محل‌ها و نقاط دیدنی خواهند زد. برای اهالی مطالعه هم از هر‌چه بگذریم، سخنان یک یار مهربان خوش‌تر است؛ برای همین توضیح مختصری هم درباره آبشار تهران و باغ کتاب تهران در ادامه خواهید یافت.

اتاق‌های فرار

اتاق فرار یا اسکیپ‌روم، امروزه به تفریحی هیجان‌انگیز بین جوانان تبدیل شده است. البته صرفا جوانان مخاطب این ‌سرگرمی نیستند و شما می‌توانید با جمع‌های خانوادگی هم تجربه‌ای بی‌نظیر داشته باشید. معمولا این ‌اتاق‌ها انواع مختلفی از ترسناک تا معمایی را شامل می‌شوند و همچنین می‌توانند ترکیبی از ژانر‌ها را هم برای شما ایجاد کنند.

اگر دوست دارید در جمع دوستان و خانواده خود تفریحی مهیج و شاید ترسناک را پشت‌سر بگذارید و برای مدتی از گوشی‌های تلفن همراه خود فاصله بگیرید، اتاق‌های فرار را تجربه کنید. معمولا بازی‌ها و داستان این اتاق‌ها در حدود یک ساعت است و به‌جز این‌ زمان شما تا مدت‌ها درباره آن با دوستان خود صحبت خواهید کرد. اتاق فرار‌های زیادی در تهران هستند که می‌توان به آن‌ها مراجعه کرد. پارک لاله، پردیس علم و فناوری خیابان نوفل لوشاتو، عمارت دبیر‌الملک در میدان بهارستان از‌جمله مکان‌هایی هستند که میزبان اسکیپ‌روم‌ها شده‌اند.

آبشار تهران

جا‌های دیدنی زیادی در تهران وجود دارد که هر‌گاه از خیابان‌های شلوغ خسته شده باشید، می‌توانید به آن‌ها مراجعه کرده و نفسی تازه کنید. دربند، توچال و بام تهران، باغ پرندگان، پل طبیعت، بوستان آب و آتش، دریاچه چیتگر، آبشار تهران و پارک جمشیدیه از مکان‌های دیدنی و تفریحی تهران هستند که مسافران و ساکنان تهران می‌توانند از طبیعت و حال‌و‌هوای این‌ها استفاده کنند. اگر در ایام تعطیلی مانند ایام نوروز به تهران سفر کنید، خیابان‌ها خلوت‌تر هستند و به‌سادگی می‌توانید به هر‌نقطه‌ای از شهر  بروید که دوست دارید.

پارک آبشار تهران در قسمت شمالی تهران ساخته شده و امکانات تفریحی و رفاهی زیادی برای مراجعان در آن در‌نظر گرفته شده است. اگر سفری یک ‌روزه به تهران دارید یا ساکن تهران هستید و دوست دارید روزی را در طبیعت سپری کنید، سری به این ‌مجموعه زیبا بزنید. جویبار‌ها و آب‌راه‌های زیبایی در مجموعه وجود دارند که می‌توان ساعت‌های متمادی را کنار آن‌ها سپری و از هوای پاک استفاده کرد. این‌مجموعه رو‌بروی دریاچه چیتگر قرار دارد و از بسیاری از نقاط آن می‌توان چشم‌انداز زیبایی به دریاچه داشت و از تماشای آن لذت برد.

باغ کتاب

باغ کتاب تهران با شعار "کشف کن، تجربه کن، یاد بگیر" برای عاشقان کتاب، مکانی بی‌نظیر است تا روحی تازه پیدا کنند. حتی اگر اهل مطالعه هم نباشید، قدم زدن و تماشای محیط مجموعه به‌خودی‌خود برای شما لذت‌بخش خواهد بود. کافه‌ها و امکانات خوبی برای افراد هم در‌نظر گرفته شده تا اوقاتی خوش را تجربه کنند. محل‌هایی با نام لمکده برای کسانی که دوست دارند در این محیط مطالعه کنند، طراحی شده که جذابیت آن را بیشتر کرده است.

اگر شما هم محیط کتاب‌فروشی‌ها را دوست دارید و از ورق زدن کتاب‌ها لذت می‌برید، بدون شک گذراندن وقت در مجموعه باغ کتاب تهران هم برای‌تان قابل‌وصف نخواهد بود. تنوع کتاب‌ها همراه مجموعه‌ای از خدمات و امکانات به‌روز باعث شده تا این ‌مکان به یکی از دیدنی‌های پر‌طرفدار شهر تهران تبدیل شود. توصیه می‌کنم قبل از مراجعه به مجموعه، حتما درباره زمان‌های فعالیت آن اطلاع پیدا کنید و اگر قصد بازدید از قسمت خاصی را دارید، از راهنما‌ها استفاده کنید تا سریع‌تر به هدف خود نزدیک شوید.

کلام آخر

بسیاری از ما تهران را شهری برای فعالیت‌های اقتصادی، اداری و مرکز نقل‌و‌انتقالات می‌شناسیم. جوانان امروزی به تفریحات متنوع و جذاب‌تری نسبت‌به گذشته نیاز دارند. سینما‌های چند‌بعدی، تیوب‌سواری، سینما‌گیم چند‌بعدی، پینت‌بال، زیپ‌لاین، کارتینگ و سورتمه‌سواری از دیگر‌تفریحاتی هستند که درادامه متن بالا می‌توانید درباره آن‌ها مطالعه کنید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول