اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سیگنال‌های آمریکا به روسیه برای آغاز گفت‌وگوهای راهبردی

معاون وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد که سیگنال‌هایی از آمریکا در خصوص آمادگی این کشور برای آغاز گفت‌وگوهای راهبردی با روسیه دریافت کرده است.

سیگنال‌های آمریکا به روسیه برای آغاز گفت‌وگوهای راهبردی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) در یک کنفرانس خبری تصریح کرد که سیگنال‌هایی دریافت کرده که نشان می‌دهد ایالات متحده آماده آغاز مرحله جدیدی از گفت‌وگوهای راهبردی با روسیه است و آمادگی دارد تلاشی را در این زمینه آغاز کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، وی در خصوص شرایط مسکو برای آغاز گفت‌وگوهای راهبردی با واشنگتن گفت: «ما سیگنال‌هایی را مشاهده می‌کنیم مبنی بر آنکه واشنگتن آماده آغاز مرحله جدیدی از گفت‌وگوهای راهبردی بین کشورهایمان است. در همین حال، ما آماده‌ایم تا با قاطع‌ترین روش با چالش‌‌برانگیزترین جنبه‌های حوزه استراتژیک روبرو شویم. به محض آمادگی واشنگتن، ما آماده‌ایم تا هرچه سریعتر این تلاش را آغاز کنیم».

بنا به گفته این دیپلمات ارشد روس، کانال اصلی گفت‌وگو بین روسیه و آمریکا درباره ثبات راهبردی، ارتباط و تماس بین معاونین وزرای خارجه دو کشور است مگرآنکه آمریکا پیشنهاد دیگری مطرح کند.

وی در این خصوص گفت: «از جانب ما، تمامی ضروریات برای ازسرگیری گفت‌وگوهای راهبردی دوجانبه را در اختیار داریم که شامل اراده سیاسی، رویکردهای سنجیده و تیم بین‌ سازمانی می‌شود. ما بر اساس این حقیقت پیش می‌رویم که اگر طرف آمریکایی پیشنهادی را مطرح نکند، قالب آزموده شده هیأت‌های بین سازمانی به ریاست معاونین وزارت خارجه همچنان بعنوان یک کانل کاری مهم برجای خود باقی خواهد ماند».

اظهارات ریابکوف در خصوص سیگنال‌های آمریکا برای آغاز گفت‌وگوهای راهبردی با روسیه در حالی مطرح شده است که «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا روز سه‌شنبه هفته جاری با بیان این که در سال‌های گذشته سخت‌ترین شرایط کاری را تجربه کرده، گفت با توجه به شواهد نباید منتظر تغییر در روابط آمریکا و روسیه در دولت «جو بایدن» بود.

رئیس‌جمهور آمریکا اخیراً در نخستین سخنرانی خود در تشریح سیاست خارجی آمریکا، در خصوص روسیه مدعی شد دوران «تسامح آمریکا در برابر سیاست‌های تجاوزکارانه روسیه اعم از دخالت در انتخابات آمریکا، حملات سایبری و مسموم کردن شهروندان» به پایان رسیده است.

بایدن همچنین گفت آمریکا برای افزایش دادن هزینه‌ها علیه روسیه و دفاع از منافع حیاتی آمریکا تردید نخواهد کرد.

سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در واکنش، این اظهارات علیه روسیه را لفاظی تهاجمی و غیرسازنده توصیف کرد و در ارتباط با درخواست بایدن برای آزادی مخالف غربگرای روسیه گفت مسکو اولتیماتوم‌های واشنگتن را تحمل نخواهد کرد.

وی گفت: متاسفانه، این لفاظی تهاجمی و غیرسازنده است. ما پیش‌تر گفتیم که به این نوع اظهارات که نوعی سخنرانی‌های دیکته‌کننده است، توجهی نخواهیم کرد.

پیش‌تر وزارت خارجه روسیه از اولین تماس تلفنی میان وزیر خارجه این کشور و وزیر خارجه آمریکا در دولت بایدن خبر داد و اعلام کرد «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در این تماس به موضوع ناوالنی اشاره کرده و لاوروف در این خصوص به او لزوم احترام به قانون و نظام قضایی فدراسیون روسیه را یادآوری کرده است.

لاوروف همچنین در این گفت‌وگو موارد مربوط به آزار و اذیت افراد که در آمریکا به نتیجه انتخابات اعتراض کردند را مطرح کرد و خواستار اطمینان از شفافیت رویه‌های قضایی مربوطه شد.

طبق این گزارش، لاوروف در ادامه تایید کرد که روسیه برای کار مشترک با هدف عادی‌سازی روابط دوجانبه به صورت کلی بر مبنای اعتماد متقابل و تعادل منافع آمادگی دارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول