اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

کلنگ‌زنی فاز سوم شهرک گلخانه‌ای فرسفج

کلنگ فاز سوم شهرک گلخانه‌ فرسفج تویسرکان توسط استاندار همدان به زمین زده شد.

کلنگ‌زنی فاز سوم شهرک گلخانه‌ای فرسفج

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، بعداز ظهر امروز فاز سوم شهرک گلخانه فرسفج با حضور نماینده مردم تویسرکان در مجلس، استاندار همدان، فرماندار و تنی چند از مسوولان استانی و شهرستانی به زمین زده شد.

فرماندار شهرستان تویسرکان در این آیین با اشاره به افتتاح زمین چمن مصنوعی آموزش و پرورش و بیمارستان ۱۵۴ تختخوابی جدید الاحداث سردار شهید سلیمانی در شهرستان اظهار کرد:سهمیه ایجاد هفت هکتار گلخانه براساس سند سه ساله امسال در تویسرکان محقق شده است.

سید رسول حسینی توسعه گلخانه‌های شهرستان را گامی مثبت در تولید و اشتغال‌زایی دانست و گفت: امروز کار فاز سوم گلخانه فرسفج در ۲۶ هکتار با مشارکت مردم خوب روستای برگچه آغاز می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت رعایت اصول بهداشتی را در شهرستان خوب ارزیابی کرد و افزود: البته وضعیت کرونایی شهرستان تویسرکان شکننده است و همه باید بیش از پیش مراقب سلامت خود و دیگران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه حدود ۱۴۰ هکتار گلخانه فعال در استان همدان داریم گفت:۵۶۰ هکتار مجتمع گلخانه‌ای در حال مطالعه، طراحی و اجرا داریم درحالیکه قبل از سند توسعه ۹۴.۵ هکتار مجتمع در حال اجرا و بهره‌برداری داشتیم.

منصور رضوانی‌جلال با بیان اینکه استان همدان در بحث ایجاد گلخانه‌ها از استان‌های برتر قرار خواهد شد بیان کرد: فاز سوم شهرک گلخانه فرسفج با مشارکت مردم در روستای برگچه ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روستای برگچه از حیث مشارکت می‌تواند روستایی نمونه استانی و حتی کشوری باشد اضافه کرد: در حال حاضر فاز سوم گلخانه با مشارکت ۲۸ نفر در ۲۶ هکتار ایجاد می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به فعال بودن ۱۴ هکتار گلخانه دیگر در روستای برگچه تاکید کرد: با این مشارکت بالای مردم، روستای برگچه از روستاهای نمونه در بحث گلخانه و تولیدات آن می‌تواند باشد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به ظرفیت‌های متعدد در حوزه کشاورزی در این شهرستان اظهار کرد: خوشبختانه بسیاری از این ظرفیت‌های شهرستان تویسرکان با همکاری مسوولان فعال است.

محمد‌مهدی مفتح با اشاره به اینکه فاز سوم گلخانه مایه برکت برای مردم روستای برگچه و الگویی برای روستاهای دیگر خواهد بود افزود: تجربه ۱۴ هکتار گلخانه از قبل در روستای برگچه، زمینه را برای موفقیت مردم روستای برگچه در عملیاتی کردن ۲۶ هکتار گلخانه کمک شایانی خواهد کرد.

وی با اشاره به تحقق تعهدات سال جاری شهرستان در ایجاد گلخانه و با بیان اینکه فاز سوم گلخانه اضافه بر سهم شهرستان در سند سه ساله است تلاش‌های جهاد کشاورزی شهرستان را با وجود کمبود شدید نیروی انسانی قابل تقدیر دانست و گفت: شاید ۷۰ درصد پست‌های سازمانی جهاد تویسرکان یا نیروی ندارد و یا در آینده به علت بازنشستگی خالی خواهد شد.

استاندار همدان نیز با بیان اینکه همه تلاش ما برای بهتر شدن وضع معیشتی مردم است، اظهار کرد: برای خوب شدن وضعیت معیشت مردم تنها با حرف ممکن نیست باید عمل کرد.

سید سعید شاهرخی از افتتاح بیمارستان جدیدالاحداث سردار شهید سلیمانی توسط رئیس جمهور سخن به میان آورد و اظهار کرد: این بیمارستان ۱۵۴ تختخوابی با امکانات خوب است که دیگر نیاز نیست برای معالجه بسیاری از بیماری‌ها مردم شهرستان به شهرهای همجوار یا خارج از استان برای گرفتن خدمات مراجعه کنند.

وی به پروژه‌های در حال اجرایی چهارخطه تویسرکان به کنگاور و جوکار به تویسرکان با تلاش نماینده مردم تویسرکان اشاره کرد و گفت: پروژه سد خرم‌رود با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار توسط بخش خصوصی در حال اجراست.

استاندار همدان ورود به بحث ایجاد گلخانه‌ها را با توجه به منابع زیرزمینی آب خوب ارزیابی کرد و افزود: در استان همدان در بحث ایجاد گلخانه‌ها یک تحول عجیب و گسترده‌ای رخ داده است.

وی خطاب به رئیس سازمان جهاد کشاورزی تویسرکان گفت: باید کمک کنیم مردم منطقه با وجود محدویت‌های که نماینده مردم این شهرستان گفتند از مزایای باغداری، نهال‌های اصلاح شده گردو و... استفاده کنند، به گونه‌ای که وضعیت معیشت مردم بیشتر شود.

 انتهای پیام/89010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول