اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

افزایش شکاف بین هم‌حزبی‌های ترامپ؛ جمهوری‌خواهان به دنبال تشکیل حزب سوم

در بحبوحه استیضاح رئیس‌جمهور سابق آمریکا به دلیل ترغیب به شورش هوادارانش، دهها مقام جمهوری‌خواه آمریکا به دنبال جدایی از حزب ترامپ و تشکیل یک حزب سوم هستند.

افزایش شکاف بین هم‌حزبی‌های ترامپ؛ جمهوری‌خواهان به دنبال تشکیل حزب سوم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز به نقل از چهار منبع آگاه گزارش کرد که دهها نفر از مقام‌های سابق جمهوری‌خواه که تمایلی به حمایت حزب‌ جمهوری‌خواه از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و تلاش‌های وی برای تضعیف دموکراسی ایالات متحده ندارند، گفت‌وگوها برای تشکیل یک حزب سوم راست‌ میانه را آغاز کرده‌اند.

طبق این گزارش، مذاکرات اولیه برای تشکیل یک حزب سوم شامل جمهور‌خواهان سابق، مقام‌های سابق دولت‌های جمهوری‌خواه «رونالد ریگان»، «جرج هربرت دابلیو بوش»، «جرج دابلیو بوش» و «دونالد ترامپ»، سفرا و استراتژیست‌های پیشین جمهوری‌خواه می‌شود.

بیش از ۱۲۰ نفر از این جمهوری‌خواهان سابق  جمعه هفته گذشته برای بحث درباره تشکیل یک حزب سوم که بر اساس «محافظه‌کاری اصولی» اجر می‌شود، ویدئوکنفرانسی را برگزار کردند.

این گروه از جمهوری‌خواهان معتقدند که حزب آنها بر پایه «محافظه‌کاری اصولی» از جمله پایبندی به قانون اساسی و حاکمیت قانون اداره خواهد شد و تمامی این اصول در تضاد با اقداماتی است که ترامپ انجام می‌داد.

طبق این گزارش، گفت‌وگو میان مقام‌های سابق جمهوری‌خواه آمریکا درباره تشکیل یک حزب سوم نمایانگر شکاف گسترده درون حزبی در خصوص ادعاهای بدون سند و مدرک ترامپ درباره تقلب گسترده انتخاباتی و حمله طرفداران وی به کنگره در تاریخ ۶ ژانویه (۱۷ دی ماه) است.

علی‌رغم آنکه اکثر جمهوری‌خواهان همچنان به رئیس‌جمهور سابق آمریکا وفادار هستند اما برخی از آنها به دنبال مسیر متقاوتی برای حزب جمهوری‌خواه می‌باشند.

در حالی هم‌حزبی‌های ترامپ به دنبال تشکیل یک حزب سوم متفاوت از حزب جمهوری‌خواه هستند که سنا در حال برگزاری جلسه استیضاح رئیس‌جمهور سابق آمریکا به اتهام ترغیب هوادارانش به خشونت مقابل کنگره آمریکا هستند.

یک قانون‌گذار آمریکایی در جلسه استیضاح رئیس جمهور آمریکا ادعا کرد، هواداران وی به‌دنبال قتل رئیس سنا و مجلس نمایندگان بودند.

ششم ژانویه (۱۷ دی) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند. حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند. 

در پی آن، برخی قانونگذاران جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره ترامپ را به تحریک هواداران خود برای حمله به کنگره در تاریخ ششم ژانویه متهم کردند و به همین دلیل طرح استیضاح وی را تا مجلس سنا پیش برده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول