اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

پخش سرویس جهانی بی.‌بی.‌سی در چین ممنوع شد

اداره ملی رادیو و تلویزیون چین عصر پنجشنبه از ممنوع شدن پخش سرویس جهانی بی.بی.سی در این کشور خبر داد.

پخش سرویس جهانی بی.‌بی.‌سی در چین ممنوع شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  اداره ملی رادیو و تلویزیون چین اعلام کرد پخش سرویس جهانی رسانه دولتی انگلیس، «بی.بی.سی»، در این کشور ممنوع شده است.

اداره ملی رادیو و تلویزیون چین گفته برخی از گزارش‌های بی.بی.سی در خصوص چین ناقص اصول صداقت و بی‌طرفی در روزنامه‌نگاری بوده است. 

وزارت خارجه چین هفته گذشته از این رسانه دولتی به سبب بهره‌برداری سیاسی از مسئله شیوع جهانی ویروس کرونا، انتقاد کرده و اخبار این رسانه در این خصوص را «جعلی» توصیف کرده بود. 

این وزارتخانه اعلام کرد شبکه بی.بی.سی «همه‌گیری جهانی [ویروس کرونا] را به امور سیاسی ربط داده و فرضیاتی درباره سرپوش گذاشتن چین بر روی برخی مسائل را ساخته و پرداخته است».

اعتراض دولت چین به بی.بی.سی تنها ساعاتی پس از آن صورت می‌گرفت که مرکز تنظیم مقررات پخش شبکه‌های تلویزیونی در انگلیس (آفکام) مجوز پخش شبکه برون مرزی چینی «سی‌جی‌تی‌اِن» را لغو کرد.

آفکام در توضیح این اقدام مدعی شد این شبکه چینی به اشتباه اعلام کرده بود تحت مجوز «استار چاینا مدیا» کار می‌کند اما در واقع «دارندگان چنین مجوزی نمی‌توانند توسط گروه‌های سیاسی کنترل شوند».

این مرکز تنظیم مقررات رسانه‌ها در انگلیس مدعی شد «حزب کمونیست چین» شبکه سی‌جی‌تی‌اِن را تحت کنترل دارد و به همین دلیل نمی‌تواند در این کشور فعالیت داشته باشد.

ادعاهای شبکه بی‌بی‌سی علیه دولت چین درحالی مطرح شده‌اند که تیم تحقیقاتی سازمان جهانی بهداشت متشکل از گروهی بین‌المللی از کارشناسان، در این کشور در حال بررسی منشاء شیوع ویروس کرونا هستند.

دولت انگلیس بارها به‌خاطر شیوع جهانی ویروس کرونا چین را مورد انتقاد قرار داده است اما سویه جدید این ویروس که به کرونای انگلیسی معروف شده، تنها ظرف چند ماه در حدود هفتاد کشور جهان منتشر شده است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول