اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

افزایش هزینه ساخت و ساز در سال آینده

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به افزایش هزینه‌های عمرانی و جاری شهرداری قم، گفت: شورای شهر به همین دلیل طرح افزایش تعرفه ساخت و ساز برای سال آینده را تصویب کرد.

افزایش هزینه ساخت و ساز در سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مجید اخوان بخش عمده درآمد شهرداری را از محل اخذ عوارض ساخت و ساز خواند و اظهار کرد: با هدف عدالت منطقه‌ای این افزایش با توجه به ارزش معاملاتی ملک و موقعیت زمین با توجه به قیمت‌گذاری کمسیون ماده ۶۴ امور مالیاتی تعین می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: با این روند، افزایش به صورت میانگین در مناطق ۸ گانه قم حداکثر ۵۰ درصد خواهد بود.

کمسیون ارزش معاملاتی ماده ۶۴ متشکل از پنج عضو (مدیران کل امور مالیاتی، راه وشهرسازی، جهادکشاورزی و نمایندگانی از سازمان ثبت اسناد واملاک وشورای اسلامی شهر) تشکیل وبا توجه به نوع کاربری اراضی و نوع مصالح سازه ارزش منطقه‌ای املاک را قیمت گذاری می‌کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی تعرفه عوارض ساخت‌وساز قم درسال ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: شهروندانی که تا پایان اسفندماه برای پرداخت عوارض با قیمت سال جاری فرصت دارند.

مجید اخوان با اشاره به افزایش هزینه‌های جاری و عمرانی شهرداری در سال‌های اخیر عنوان کرد: باهدف عدالت منطقه‌ای افزایش عوارض با توجه به ارزش معاملاتی ملک و موقعیت زمین طبق قیمت‌گذاری کمسیون ماده ۶۴ امور مالیاتی تعیین شد.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول