اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

احیای ۱۷۹ واحد تعطیل در استان تهران/ ۹۵ هزار فرصت شغلی در یک سال اخیر ایجاد شده است

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت استان تهران گفت: امسال در استان تهران نزدیک به ۹۵ هزار فرصت شغلی ایجاد شده که حدود ۶۰ هزار نفر آن در بخش صنعت معدن و تجارت ایجاد شده و هنچنین حدود ۱۷۹ واحد تعطیل را امسال احیا کرده‌ایم.

احیای ۱۷۹ واحد تعطیل در استان تهران/ ۹۵ هزار فرصت شغلی در یک سال اخیر ایجاد شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین یدالله صادقی رئیس اداره صنعت معدن و تجارت استان تهران عصر امروز در محل فرمانداری ورامین اظهار کرد :حدود ۹ هزار و ۱۰۰ واحد در سطح شهرستان‌های چهار گانه مدنظر فعالیت می‌کنند و حدود ۳۵ هزار واحد تجاری شامل واحدهای تولیدی و خدمات فنی و توزیعی و خدماتی نیز در این شهرستان ها مشغول هستند.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت استان تهران ادامه داد: عمده ترین مسائل و مشکلات که در این چهار شهرستان در بخش صنعتی وجود دارد، زیر ساخت های شرکت‌های شهرک‌های صنعتی است که بر اساس قانون شهرک‌های صنعتی، توسط شرکت‌های خدماتی تحویل گرفته شده و متاسفانه این شهرک ها از نظر زیرساختی بسیار فرسوده هستند و نیاز به خرج بودجه‌های بالایی دارند.

صادقی افزود: اقداماتی در جهت دفع پسماندهای صنعتی و جانمایی آن ها در نظر گرفته شده که نیاز به مساعدت و همکاری در تخصیص بودجه برای تکمیل این پروژه ها وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در کل شهرک های صنعتی این ۴ شهرستان حدود ۱۰۶۰ لیتر آب بر ثانیه مورد نیاز این شهرک های صنعتی رسمی دولتی است که ۷۳۹ لیتر آب بر ثانیه یعنی در حد ۶۹ درصد تامین شده که می‌طلبد برای بهره‌برداری  این شهرک‌ها این کسری را جبران کنیم.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت استان تهران گفت: ۹۱۵ مگاوات برق مورد نیاز است که ۳۵۴ مگاوات یعنی ۳۸ درصد برق مورد نیاز شهرک های صنعتی تامین شده که جز مشکلات اساسی این شهرک ها بوده است.

صادقی افزود: قریب ۳۳۵۰ طرح و پروژه در سال جاری به بهره برداری رسیده که حدود ۱۱ هزار نفر اشتغال در بر داشته و حدود ۶ میلیارد تومان آن در هفته گذشته با هماهنگی استاندار افتتاح شده و حدود هزار میلیارد تومان دیگر طرح داریم که امید است تا پایان سال به مرحله بهره‌برداری برسد.

وی اظهار کرد: علاوه بر این‌ها موارد زیادی طرح توسط واحدهای صنعتی تحت عنوان توسعه و افزایش ظرفیت انجام شده که متاسفانه به لحاظ زیست محیطی امکان صدور آن فراهم نیست و یکی از معضلات اساسی استان تهران این است که محدود به شعاع ۱۲۰ کیلومتری شده است و صنایع ما در ۳۰ سال پیش فیریز شده و امروز باید صنایع افزایش ظرفیت داشته باشد و بتوانند خودشان را بروز کنند تا کالاهایی با مزیت های بین المللی تولید کنند و جایگزین واردات مشابه آنها باشد.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت استان تهران گفت: اقدامات و تلاش هایی توسط وزیر محترم و استاندار و سازمان حفاظت محیط زیست انجام شده که اگر پیگیری و انجام شود می‌تواند در تسریع این مشکلات تاثیرگذار باشد.

صادقی افزود: امسال در استان تهران نزدیک به ۹۵ هزار فرصت شغلی ایجاد شده که حدود ۶۰ هزار نفر آن در بخش صنعت معدن و تجارت ایجاد شده و همچنین حدود ۱۷۹ واحد تعطیل را امسال احیا کرده‌ایم.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول