اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تشکیل کارگروه قیمت تضمینی برای 33 محصول کشاورزی

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل کارگروه اعلام قیمت تضمینی برای 33 محصول کشاورزی، گفت: با لابی و دلالی واردات محصولات کشاورزی به داخل کشور با قاطعیت و به شدت برخورد می‌کنیم.

تشکیل کارگروه قیمت تضمینی برای 33 محصول کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، جلال محمودزاده امشب در حاشیه سفر به مازندران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی بحث صادرات محصولات کشاورزی از جمله صادرات برنج داخلی به کشورهای هدف است.

وی افزود: در کمیسیون کشاورزی برای این منظور جلسات زیادی برگزار شده و زیرساخت‌هایی آماده شد البته از دیگر مشکلات بحث کیفیت محصولات کشاورزی داخلی و بالا بردن آن است و بحث تأمین نهاده‌ها، تأمین کود و سم به واقع برای محصولات کشاورزی برای پایین آمدن قیمت محصولات است تا صادرات شکل گیرد.

محمودزاده با اشاره به اینکه در زمینه قیمت تضمینی قانون تشکیل کارگروه قیمت تضمینی محصولات کشاورزی را در کمیسیون تخصصی مجلس تصویب کردیم که به دولت ابلاغ شده است، گفت: محصولات استراتژیک از این پس با حضور اعضای کارگروه که اکثرا از تشکل‌های بخش کشاوزی هستند تعیین قیمت می‌شود و قیمت تضمینی محصولات کشاورزی را براساس واقعیت‌ها اعلام می‌کنیم.

نماینده مردم مهاباد و نایب رئیس اول کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این گام را از گندم شروع کردیم تا برای برنج و سایر محصولات استراتژیک دیگر در کار گروه ویژه به ریاست وزیر جهاد کشاورزی اقدامات لازم انجام گیرد و قیمت‌های واقعی اعلام شود.

این مسؤول بیان کرد: بیش از ۳۳ محصول را در برنامه داریم و محصولات بعدی در سال‌های آینده اضافه خواهند شد.

محمودزاده با اشاره به اینکه هیچ کشوری در دنیا صادرات محصولات کشاورزی را ممنوع نمی‌کند و صادرات مقطعی نیست،گفت: بلکه این مهم دائمی است، برای تنظیم قیمت داخل با تعرفه عملیات لازم انجام می‌شود و با اختصاص تعرفه به محصولات صادراتی می‌توانند قیمت داخلی را تنظیم کنند و درآمد را به سمت مصرف‌کننده یا تولیدکننده ببرند.

وی اضافه کرد: در کشورمان نیز این مسئله را دنبال می‌کنیم، طی سال‌های گذشته واردات بی‌‌رویه محصولات کشاورزی را مجلس شورای اسلامی رصد کرده است، در یکی از سال‌های گذشته شاهد ۳ میلیون تن واردات برنج به داخل کشور بودیم در صورتی که حدود ۳۰۰ هزار تن در سال نیاز واردات داریم.

نماینده مردم مهاباد و نایب رئیس اول کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با حمایت محصول داخلی برنج می‌توان نیاز حدود ۳۰۰ هزار تن داخل را تأمین کرده و بی‌نیاز از واردات شویم، افزود: در راستای حمایت از فرمایشات رهبر انقلاب به بحث اقتصاد مقاومتی باید دست به حمایت محصولات داخلی بزنیم تا صادرات افزایش یابد، با لابی واردات در داخل کشور به شدت برخورد می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم محصولاتی با لابی و دلالی به داخل کشور وارد شوند.

این مسؤول یادآور شد: برای مبارزه با دلالی و لابی کارگروه‌های زیادی را تشکیل دادیم و از دستگاه‌های نظارتی دعوت کردیم تا تصمیمات اساسی اتخاذ شود.

محمودزاده گفت: یکی از موفقیت‌ها این است که واردات محصولات کشاورزی که در داخل تولید می‌شوند را براساس فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی به شدت کاهش دهیم، این مسئله برای‌مان اهمیت خاص دارد و در این راستا تمام توان خود را به کار می‌بندیم.

وی با اعلام اینکه اجازه نمی‌دهیم برای محصولاتی که به اندازه کافی در داخل کشور تولید می‌شود واردات بی‌رویه انجام شود، خاطرنشان کرد: جلسات متعدد طی روزهای گذشته برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی در مجلس داشتیم تا کنسولگری‌های کشورها با رایزنی اقتصادی و نقش مهم فعالین بخش صادرات زمینه برای خروج محصولات به فراتر از مرزها مهیا شود.

نایب رئیس اول کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم زیرساخت‌های لازم برای صادرات نداریم و باید این مشکل را حل کنیم، در حال رصد مشکلات هستیم تا زمینه حل مشکلات فراهم شود و شاهد افزایش روزافزون صادرات محصولات ایرانی به کشورهای مختلف باشیم.

انتهای پیام/۸۶۰۱۲/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول