اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

شیری: بازیکنان پرسپولیس در مورد مشکلات آبروداری می‌کنند/ بعد از اشتباه فینال به شرایط عادی برگشتم

مدافع تیم فوتبال پرسپولیس گفت: پس از آن اشتباه در فینال لیگ قهرمانان با کمک خانواده و هم تیمی‌هایم به شرایط عادی برگشتم.

شیری: بازیکنان پرسپولیس در مورد مشکلات آبروداری می‌کنند/ بعد از اشتباه فینال به شرایط عادی برگشتم

مهدی شیری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت خودش و تیم فوتبال پرسپولیس توضیحاتی ارائه کرد که مشروح این مصاحبه را در ادامه می‌خوانید.

فارس: درباره سومین برد متوالی پرسپولیس مقابل مس رفسنجان و فاصله گرفتن این تیم از روند تساوی‌های پس از فینال لیگ قهرمانان صحبت کن.

پس از لیگ قهرمانان در چند بازی با وجود اینکه مستحق پیروزی بودیم به مساوی رسیدیم. متأسفانه با وجود شانس خوب‌مان برای کسب برد از موقعیت‌های خود استفاده نکرده و البته دچار بدشانسی هم شدیم. آن بازی‌ها و تساوی‌ها تمام شد و مهم الان است که توانستیم با کسب سه برد متوالی به جدول بازگردیم. امیدواریم این پیروزی‌ها ادامه داشته باشد.

فارس: برخلاف خط دفاعی پرسپولیس که در سه دیدار اخیر عملکرد مستحکمی داشته اما به نظر می‌رسد همچنان در بخش تهاجمی مشکلاتی دارید و در زدن ضربات پایانی آنگونه که باید موفق عمل نمی‌کنید.

همه تیم در گل نخوردن و عملکرد خوب دفاعی سهیم هستند. همانگونه که وقتی تیم گل می‌زند همه بازیکنان سهم دارند. خدا را شکر عملکرد خط دفاعی پرسپولیس در سه دیدار اخیر کم نقص بوده و امیدوارم بتوانیم تمرکز خود را بیشتر بالا ببریم تا این روند حفظ شود. البته بازیکنان ما در بخش تهاجمی هم واقعا زحمت می‌کشند و امیدوارم تمام توپ‌های آنها تبدیل به گل شود تا بتوانیم بازی‌ها را با اختلاف گل بیشتری ببریم.

فارس:‌ پرسپولیس با نتایج اخیر شانس خوبی برای رسیدن به قهرمانی نیم‌فصل دارد.

یکی از امتیازهای مثبت ما برای رسیدن به قهرمانی نیم‌فصل بازی عقب‌ افتاده مقابل گل‌گهر سیرجان است. اگر بتوانیم پیکان و در ادامه گل‌گهر را ببریم قطعا به قهرمانی نیم‌فصل می‌رسیم اما با این وجود کار ما برای رسیدن به قهرمانی کل فصل تمام نمی‌شود و برای رسیدن به این موفقیت باید همچنان با انگیزه و پرتلاش ظاهر شویم.

فارس: یک قانون نوشته در فوتبال وجود دارد که طبق آن به قهرمان نیم فصل جام نمی‌دهند. قطعا در این فصل هم هدف اصلی‌تان رسیدن به عنوان قهرمانی است.

هر کسی می‌گوید قهرمانی نیم‌فصل را دوست ندارم یا نمی‌خواهم بهترین باشم دروغ می‌گوید. این موضوع حرفه‌ای نیست و اشتباه است. تمام بازیکنان و اعضای کادر فنی پرسپولیس دوست دارند در تمام مسابقات قاطعانه و محکم عمل کنند و روز به روز به موفقیت برسند. قطعا در این مسیر کسب قهرمانی نیم‌فصل هم یکی از اهداف ما است. البته هدف نهایی‌مان رسیدن به پنجمین قهرمانی متوالی است. ان‌شاءالله روح علی انصاریان، مهرداد میناوند، هادی نوروزی و همه افراد پرسپولیسی‌ که در این سال‌ها جان خود را از دست داده‌اند پشت تیم باشد تا بتوانیم با رسیدن به قهرمانی روح آنها را هم شاد کنیم.

فارس:‌ به درگذشت علی انصاریان و مهرداد میناوند اشاره کردی. وقتی این اخبار را شنیدی چه حس و حالی داشتی؟

هر دوی این عزیزان بمب روحیه بودند و با میناوند و انصاریان در تماس بودم. همیشه بعد از بازی‌ها به من انگیزه می‌دادند و از خدا می‌خواهم به خانواده آنها صبر بدهد. میناوند و انصاریان از لحاظ فنی و کسب افتخار بازیکنان فوق‌العاده بزرگی بودند. اخلاق‌شان هم نمونه بود. امیدوارم مردم در محیط شخصی و فوتبال قدر هم را بیشتر بدانند زیرا هیچ اعتمادی به زندگی نیست.

فارس: ‌پرسپولیس در دیدار آینده‌اش باید به مصاف پیکان برود. تیمی که برخی اعضای کادر فنی‌تان مثل حمید مطهری و داود فنایی در آن مربی‌گری کرده و خودت هم دو سال و نیم برایش بازی کردی. این مسابقه را چگونه می‌بینی؟

پیکان تیم خیلی خوب و قابل احترامی است که همیشه بازی‌های سختی با آن داشتیم. پس از ریکاوری و استراحتی که در دو روز اخیر داشتیم، از امروز تمرینات خود را برای این دیدار آغاز می‌کنیم. امیدوارم مقابل پیکان هم خیلی محکم عمل کرده و سه امتیاز را به دست آوریم. البته در هیچ یک از دیدارهای لیگ برتر کار آسانی نداریم.

فارس:‌ می‌خواهیم مقداری به عقب بازگردیم. فینال لیگ قهرمانان آسیا و آن اشتباه عجیب که به قیمت از دست دادن جام قهرمانی تمام شد. هرچند امکان دارد هر بازیکنی در فوتبال حرفه‌ای دچار چنین اشتباهی شود اما پس از آن اتفاق تلخ خیلی زود خود را جمع و جور کردی و به ترکیب پرسپولیس بازگشتی.

همانگونه که یک بازیکن تب و تاب بالا رفتن، رسیدن به موفقیت و حضور در تیم‌های بزرگ را دارد باید هر لحظه خود را برای سقوط کردن و فرود آمدن آماده کند. خدا را شکر پس از دیدار با اولسان برادر و خانواده‌ام به من کمک کردند. بزرگترهای تیم مثل سیدجلال حسینی نقش ویژه‌ای در بازگشت من داشتند که باید از همه آنها تشکر کنم. مهمترین امتیاز پرسپولیس تیم بودن ما است. در سال‌های اخیر بازیکنان زیادی از پرسپولیس رفته و به این تیم اضافه شدند اما کمترین نقص را در پرسپولیس می‌بینیم. دلیل این موضوع این است که همیشه در کار تیمی موفق بوده‌ایم و هیچگاه متکی به بازیکن نیستیم. پس از آن اتفاقی که برای من هم پیش آمد همین تیم بودن پرسپولیس کمک کرد تا به شرایط عادی بازگردم.

فارس: واقعا چه اتفاقی افتاد که در دیدار با اولسان تمرکز خود را از دست دادی و با خطای هند راحت به حریف پنالتی دادی؟

بازیکن‌هایی مثل من شاید همیشه در فشار اشتباه بزرگی را مرتکب شوند. در یک لحظه تصمیمی گرفتم که واقعا هنوز هم از آن پشیمان هستم.

فارس: ‌قبل از آن اشتباه عملکرد تقریبا خوبی در زمین داشتی.

واقعا تا آن لحظه خوب بازی می‌کردم اما فوتبال است و همانگونه که در فوتبال روی خوب را می‌بینی هر لحظه امکان دارد روی بد را هم ببینی. پس از آن مسابقه تمام تلاش خود را به کار گرفتم تا آن خاطره تلخ را از ذهن هواداران پرسپولیس پاک کنم.

فارس: هفته گذشته بازیکنان تیم استقلال گلایه‌های تندی نسبت به شرایط مالی خود مطرح کرده و حتی از اینکه تنها یک نوع غذا در اردوی پیش‌بازی در اختیار آنها قرار می‌گیرد ابراز ناراحتی کردند. آیا پرسپولیس هم چنین مشکلاتی دارد؟

واقعا تیم ما هم در این مدت مشکلات زیادی داشته است. شاید بازیکنان پرسپولیس آبروداری می‌کنند و این مسائل را در رسانه‌ها نمی‌گویند اما همین الان هم مشکلات زیادی داریم. فقط امیدوارم هر چه سریع‌تر مشکلات مان حل شود. البته باید از مجموعه تیمی پرسپولیس تشکر کرد که در این فشار و سختی متحد کنار هم ماندند و با عملکرد خوب خود اجازه ندادند هواداران ناراحت شوند.

فارس:‌کادر فنی شما در هفته‌های اخیر بارها از مدیران فعلی باشگاه حمایت و تشکر کرده است. آیا خودتان از عملکرد جعفر سمیعی، ابراهیم شکوری و مجید صدری رضایت دارید؟

قطعا آنها از زمانی که به پرسپولیس آمدند رویه رو به رشدی را پیش گرفتند. البته امیدوارم مقداری بیشتر تلاش کرده و بیشتر به ما توجه کنند. بازیکنان سرمایه‌های تیم هستند. در این مدت چندین میلیون دلار برای باشگاه پرسپولیس درآمدزایی کردیم اما هنوز هم مشکل داریم.

فارس:‌ مدتی دیگر نیم‌فصل دوم لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا آغاز می‌شود. با توجه به اضافه شدن مهدی ترابی، عیسی آل‌کثیر و احتمال حضور برخی نفرات دیگر آیا بار دیگر به موفقیت در رقابت‌های آسیایی فکر می‌کنید؟

امیدوارم مهدی ترابی که به تیم اضافه شده و سایر نفراتی که کادر فنی برای حضور در پرسپولیس روی آنها نظر دارد تمام تلاش خود را برای پرسپولیس به کار بگیرند زیرا تیم ما از نظر بازیکن و امکانات لایق بهترین‌ها است. به آینده خیلی امیدوارم و می‌خواهیم ضمن تداوم روند خوب‌مان در لیگ برتر، لیگ قهرمانان را هم خیلی خوب شروع کرده و ادامه بدهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول