اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

انتقاد شدید رهبر کره شمالی از وزرای دولت در ارتباط با اوضاع اقتصادی

«کیم جونگ اون» در اقدامی کم سابقه از وزرای دولت کره شمالی به دلیل کاستی‌های طرح پنج ساله اقتصادی جدید این کشور انتقاد و تاکید کرد این طرح با اهداف چشم انداز و اوضاع نابسامان اقتصادی تناسب ندارد.

انتقاد شدید رهبر کره شمالی از وزرای دولت در ارتباط با اوضاع اقتصادی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی از اعضای کابینه دولت این کشور به دلیل شرایط اقتصادی این کشور انتقاد کرد و وزرای دولت را در زمینه کاستیهای برنامه پنج ساله اقتصادی جدید این کشور مقصر دانست. 

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی(KCNA)، کیم پس از دریافت گزارش کمیته سیاسی حزب کارگران در آخرین روز نشست عمومی حزب حاکم این کشور، وزرای دولت را به کم کاری و عدم تناسب ابتکارات طرح اقتصادی با اهداف و بلندپروازیهای حزب متهم کرد. 

کیم در اظهارات انتقادی خود گفته، ایده ها و سیاستهای کنگره حزب به طور مناسب و درخور در طرح ارائه شده برای اقدامات اقتصادی منعکس نشده است و طرح فاقد تاکتیکها و اهداف روشن تعیین شده برای اقتصاد این کشور است. 

اسپوتنیک با اشاره به مواضع کم سابقه رهبر کره شمالی در این زمینه نوشت، کیم وزرای دولت را به محاسبات نادرست در ارتباط با چشم انداز اقتصادی این کشور متهم کرده است.

کیم جونگ اون سال گذشته نیز در اقدامی نادر در سخنرانی خود به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس کره شمالی از مردم کشورش به خاطر اوضاع اقتصادی به طور ضمنی عذرخواهی کرده بود.

رهبر کره شمالی گفته بود: «ملت کره به من اعتماد کرده اما من به شکل درست پاسخ اعتماد ملتم را ندادم و هیچ عذر و بهانه‌ای برای این کار ندارم». وی افزود:« به رغم آن که من مسئولیت کار بزرگ کیم ایل سونگ و کیم جونگ ایل رهبران بزرگ را به عهده گرفتم و مسئولیت سنگین حاکمیت کشور را بر عهده گرفتم اما هنوز فاقد تلاش و عزم هستم به همین دلیل شهروندان ما تحت فشار سختی های زندگی روزانه هستند.

سال گذشته با تغییر قانون اساسی کره شمالی، کیم جونگ اون رسما به عنوان رئیس دولت این کشور معرفی و جایگزین رئیس پرزیدیوم که پیش از این رئیس دولت محسوب می‌شد، شد.

قانون اساسی جدید این کشور،کیم را به عنوان رئیس کمیسیون امور دولتی حزب، یک کمیته قدرتمند که در سال ۲۰۱۶ ایجاد شد، نماینده همه مردم کره، رئیس دولت و فرمانده کل قوا معرفی کرده است.

انتهای پیام/م
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول