اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بهره‌برداری از پل ورودی شهر اقلید پس از دو سال

پل ورودی شهر اقلید که بر اثر وقوع سیل در فرودین‌ ماه سال 98 تخریب شد، با اعتباری بالغ بر 49 میلیارد ریال در دهه فجر امسال به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از پل ورودی شهر اقلید پس از دو سال

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، در اثر بارش قابل‌ توجه بارن و وقوع سیل در فروردین ماه سال ۱۳۹۸ پل ورودی شهر اقلید به دلیل کوچکی و غیر استاندارد بودن، تحمل این حجم از سیلاب را نداشت و تخریب شد و پس از آن، یک راه انحرافی برای تردد ایجاد شد.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اقلید در این زمینه عنوان داشت: کمبود ارتفاع و دهنه پل ازجمله عواملی بودند که موجب کاهش ظرفیت پل ورودی شهر اقلید و تخریب و به‌زیرآب رفتن آن شد.

سعید کشاورزی به پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت‌گرفته برای جذب اعتبار و اجرای پروژه احداث پل جدید از ابتدای تخریب پل پیشین اشاره و بیان کرد: با پر کردن سازه‌ها از مخلوط و آسفالت کردن روی پل تخریب شده و تعمیر آن، تنها می‌توانستیم مشکل را به صورت موقت حل کنیم و بدون‌شک پس از مدتی و با بارش باران شدید، دوباره شاهد تخریب پل می‌شدیم ازاین‌رو به دنبال اجرای کار اصولی و مهندسی‌شده بودیم.

وی ادامه داد: با انجام مطالعات صورت‌‎گرفته، تصمیم بر احداث پلی با چهار دهانه 4متری گرفته شد که در زمستان سال 98، با پیمانکار پروژه قراداد منعقد شد اما به دلیل مشکلات اقتصادی و عدم تخصیص اعتبارات، اجرای آن بیش از زمان پیش‌بینی شده به طول انجامید.

کشاورزی از عدم تخصیص اعتبارات سیل در بخش راهداری گلایه کرد و بیان داشت: نشست گردنه رودخانه سفید، تخریب برخی از جاده‌های فرعی و روستایی بخش مرکزی و تعدادی از پل‎های دژکرد و...  از جمله خسارت‌های ناشی از وقوع سیل در بخش راهداری این شهرستان هستند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اقلید با بیان اینکه اعتبار مربوط به پل ورودی شهر اقلید از محل اعتبارات ملی تأمین شد، به افتتاح و بهره‌برداری از آن در دهه فجر امسال اشاره کرد و گفت: پل جدید علاوه بر ایجاد ترافیک روان، با اصلاح قوس، موجب ارتقای ایمنی نیز شده است.

وی افزود: این پل دارای ۴ دهانه ۴متری، ارتفاع ۴ متر و طول ۳۷ متر (دستک  های پل ۴ عدد در مجموع به طول ۶۵ متر) است که با اعتباری بالغ بر۴۹ میلیارد ریال اجرا شد.

فرماندار اقلید نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان از برکات انقلاب اسلامی و خدمات نظام در راستای رفاه و رضایت مردم سخن گفت و با تبریک سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب، عنوان داشت: به برکت انقلاب اسلامی و با وجود کمبود اعتبار و مشکلات اقتصادی و تحریم‌های موجود، بیش از ۴۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف عمرانی، کشاورزی، تولیدی، صنعتی، بهداشت و درمان، راهداری، مسکن و...، در دهه فجر امسال در سطح شهرستان اقلید افتتاح یا کلنگ‌زنی شد.

خلیل بزرگی تصریح کرد: دهه فجر امسال برگزاری بیش از ۱۰۰ عنوان ویژه‌برنامه فرهنگی شامل دیدار با خانواده شهدا، نواختن زنگ انقلاب، گلباران محل شهادت شهدای انقلاب، عطرافشانی قبور شهدا، نشست‌های بصیرتی، برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب و... در سطح شهرستان اقلید بودیم که با همکاری سپاه و ادارات شهرستانی صورت گرفت.

وی بهره‌برداری از آموزشگاه ۶ کلاسه معرفت روستای شولان با اعتبار ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، آسفالت ۲۲ کیلومتر محور سده به درودزن با اعتبار 7 میلیارد تومان و ساختمان شهرداری دژکرد با اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، بهره برداری از طرح‌های مختلف آبیاری نوین، آغاز عملیات اجرایی احداث شرکت تعاونی کامیون‌داران روستای نظام‌آباد و طرح توسعه مرکز جامع سلامت این روستا، بهره‌برداری از پل ورودی اقلید، گلخانه تولید سبزی و صیفی، مرکز جامع سلامت عزت‌الله خسروی روستای نظام‌آباد، افتتاح مسکن‌های مددجویی، توسعه کارخانه الکل، بهره‌برداری از چند واحد دامداری، سیستم گرمایشی 18 مدرسه، جاده بین مزارع و طرح‌های عشایری، کلنگ‌زنی کارخانه بردهای سرامیکی، بهره‌برداری از بندسنگی ملاتی روستای قطرآغاج، طرح‌های آب‌رسانی و... را ازجمله پروژه‌های شاخصی خواند که در دهه فجر امسال در این شهرستان انجام شد.

فرماندار اقلید یادآور شد: پروژه‌های دیگری نیز در سطح شهرستان در حال اجراست که به دلیل اینکه تکمیل نبودند، افتتاح نشد و درحال پیگیری برای اتمام هرچه سریع‌تر آنها هستیم.

وی با تقدیر از همکاری ادارات و نهادهای شهرستانی، مشارکت و همراهی همیشگی مردم در عرصه‌های مختلف را ارج نهاد و گفت: مردم از مسؤولان توقع کار و خدمت دارند و ما نیز با تمام توان در راستای تحقق این امر می‌کوشیم.

بزرگی با بیان اینکه با افتخار کار می‌کنیم و برای انجام هرچه بهتر وظایف خود می‌کوشیم و قدردان مردم به دلیل صبر، سعه صدر و حوصله‌شان هستیم، ادامه داد: اتمام برخی از پروژه‌ها به دلیل کمبود اعتبار بطول کشید اما مسؤولان مربوطه تمام تلاش خود را انجام دادند.

وی تأکید کرد: زمانی موفقیت کسب می‌شود که روحیه تعامل و همدلی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول