اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

افزایش دما تا ۲۸ بهمن و هشدار وقوع «بهمن»/ هوای کلانشهرها آلوده می شود

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: با توجه به روند افزایش نسبی دما تا روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن، در ارتفاعات و دامنه های کوهستانی البرز، ذوب برف و وقوع بهمن دور از انتظار نیست.

افزایش دما تا ۲۸ بهمن و هشدار وقوع «بهمن»/ هوای کلانشهرها آلوده می شود

صادق ضیائیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: بر اساس تحلیل نقشه های پیش یابی و هواشناسی از بعد از ظهر فردا و همچنین روز یکشنبه ۲۶ بهمن، با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، دریا مواج می‌شود و دمای هوا در استان‌های ساحلی کاهش می یابد همچنین احتمال بارش پراکنده وجود دارد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: از یک شنبه تا سه شنبه ۲۸ بهمن جوی آرام و پایدار در کشور حاکم خواهد بود بنابراین در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را انتظار داریم.

وی گفت: از ظهر شنبه ۱۳۹۹/۱۱/۲۵ تا ظهر یک‌شنبه ۱۳۹۹/۱۱/۲۶ متلاطم شدن دریا و افزایش ارتفاع موج تا یک متر در ساحل و ۱.۵ متر در دور از ساحل در گیلان و مازندران پیش بینی می شود و احتمال غرق شدن شناگران و قایق های کوچک، آسیب دیدن شناورهای سبک و نیمه سنگین و پاره شدن تورهای صیادی وجود دارد در این راستا توصیه می شود ممنوعیت شنا و تفریحات آبی، محدودیت فعالیت شیلاتی و تردد شناورهای تفریحی، سبک و نیمه سنگین در دستور کار باشد.

وی ادامه داد: روز سه شنبه ۲۸ بهمن در شمال غرب و غرب کشور، برخی مناطق جنوب غرب و دامنه‌های البرز غربی بارش پراکنده باران و وزش باد داریم که در مناطق سردسیر و مرتفع بارش به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: روز چهارشنبه ۲۹ بهمن سامانه بارشی به کشور وارد می‌شود و بر شدت بارش‌ها در مناطق ذکر شده افزوده می‌شود ضمن آنکه بارش‌ها در دامنه البرز مرکزی و زاگرس مرکزی شدت بیشتری دارد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: تا روز سه‌شنبه با توجه به روند افزایش نسبی دما در ارتفاعات و دامنه های کوهستانی البرز، ذوب برف و وقوع بهمن دور از انتظار نیست.

وی اظهار کرد: تا روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه پیشِ رو در برخی مناطق غرب و جنوب غرب کشور وزش باد شدید خواهیم داشت.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده صاف در برخی ساعات همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود، همچنین تا روز سه شنبه ۲۸ بهمن نیز آسمان تهران صاف است، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۹ و ۶ درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۹ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای ۳۰ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز آینده در ۱۵ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول