اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

آمریکا در مذاکره دنبال توقف و براندازی نظام است/ با کشوری که حق ایران را رعایت کند تعامل می‌کنیم

امام جمعه همدان با بیان اینکه انگیزه آمریکا در مذاکرات توقف جمهوری اسلامی و حتی براندازی آن است، گفت: ما تنها با کشوری که حق جمهوری اسلامی را رعایت کند تعامل می‌کنیم.

آمریکا در مذاکره دنبال توقف و براندازی نظام است/ با کشوری که حق ایران را رعایت کند تعامل می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان اظهار کرد: یکی از مظاهر تقوای سیاسی قضاوت های صحیح در مورد مسائل سیاسی و اجتماعی است به طوری که هم نقاط قوت را ببینیم و هم با اشاره به نقاط ضعف راهکار ارائه دهیم.

وی افزود‌: باید عملکرد خود طی ۴۲ سال گذشته را بررسی کنیم و ببینیم در عرصه‌هایی مانند پزشکی، فناوری، سلول‌های بنیادین و بعد نظامی و... که رشد کردیم چه اقداماتی انجام شده که موفق بودیم و چرا در اقتصاد به آنچه انتظار داشتیم دست نیافته‌ایم؟

امام جمعه همدان با اشاره به رشد و پیشرفت علمی کشور گفت: در سال ۵۷ تعداد دانشجویان ایران ۱۵۷ هزار نفر بود و امروز به 3.5 میلیون نفر رسیده است، امروز به برکت جوانان کارآمد مومن انقلابی ۲۰۰ مرکز رشد در دانشگاه‌ها و ۴ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان که در خنثی سازی تحریم ها بسیار موثرند تشکیل شده و مقام معظم رهبری هم بر اهمیت وجود آنها تاکید دارند.

وی با بیان اینکه ایران به یک قدرت نوظهور در عرصه فناوری تبدیل شده است ادامه داد: جزء ۱۱ کشوری هستیم که به فناوری فضایی دست پیدا کرده‌ایم هرچند ممکن است در این سال‌ها از سوی برخی صحبت‌های بدبینانه‌ای صورت گرفته باشد اما ما ارسال ماهواره ای سینا را در حوزه فناوری فضایی تجربه کردیم و در حوزه زیست فناوری رتبه سیزدهم جهان را داریم.

شعبانی با اشاره به اینکه در حوزه نانو فناوری رتبه اول منطقه را داریم گفت: در حوزه سلول‌های بنیادی که در پیوند مغز و استخوان و در ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده مغز و نخاع تاثیر دارند جزو ۱۰ کشور برتر دنیا قرار گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه در عرصه موشکی توانستیم امنیت کشور را تضمین کنیم گفت: زمانی که هواپیمای مسافربری ما توسط آمریکا زمین‌گیر شد ما فقط توانسته‌ایم این اقدام غیرانسانی و تروریستی را محکوم کنیم اما وقتی سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی را شهید کردند در پاسخ به این اقدام تروریستی پایگاه عین‌الاسد آمریکا را منهدم کردیم.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه امروز تمام پایگاه‌های آمریکا در منطقه تحت نظارت موشک‌های جمهوری اسلامی قرار دارند اظهار کرد: ما در عرصه نظامی جزو قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم این در حالی است که برخی کشورهای منطقه مانند عربستان ۷ برابر ما بودجه نظامی دارد.

وی با بیان اینکه این دستاوردها به برکت نیروی انسانی کارآمد است افزود: اگر در اقتصاد ضعیف هستیم به این دلیل است که به جوانان اعتماد نکردیم، یکی دیگر از دلایل این اتفاق وجود قوانین دست و پاگیر است که سرمایه‌گذار را فراری می‌دهد و باید این قوانین اصلاح شوند.

شعبانی در ادامه به سفر رئیس مجلس به مسکو اشاره کرد و گفت: برخی سوال دارند که مگر شعار جمهوری اسلامی «نه شرقی، نه غربی» نیست پس چرا با روسیه صحبت می‌کنیم و به آمریکا که می‌رسد این شعار را سر می‌دهیم در پاسخ به اینها باید اعلام کرد که شعار ما نه شرق طغیانگر و نه غرب مستکبر است اگر چین و روسیه هم طغیان کنند مقابل آنها خواهیم ایستاد.

وی ادامه داد: به خاطر حفظ مناسبات راهبردی در منطقه به تعامل با کشورها می‌پردازیم و اگر آنها هم به دنبال محدود کردن ما باشند در مقابلشان کوتاه نخواهیم آمد امروز چین و روسیه استقلال ما را به رسمیت می‌شناسند و دشمنان ما را تقویت نمی‌کنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه انگیزه آمریکا در مذاکرات توقف جمهوری اسلامی و حتی براندازی آن است گفت: ما تنها با کشوری که حق جمهوری اسلامی را رعایت کند تعامل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امروز چین بیشترین میزان خرید نفت از ایران را انجام می‌دهد ادامه داد: چین هم به دنبال منافع خودش است اما منافع و استقلال ما را به خطر نمی‌اندازد، همه باید بدانند امروز دنیا تنها آمریکا نبوده و نیست و موجودی به نام کدخدا هم مطرح نیست؛ ضمن اینکه قدرت آمریکا رو به افول است.

شعبانی در پایان به حضور پرشکوه مردم در ۲۲ بهمن اشاره کرد و گفت: مردم ما در شرایط سخت کرونایی هم میدان دفاع از نظام را خالی نکردند و جا دارد از همه آنها تقدیر و تشکر کنیم مسئولان باید این صحنه‌ها را ببینند و بدانند که چقدر باید به این مردم خدمت کنند چرا که این مردم شایسته خدمت هستند.

انتهای پیام/۸۹۰۴۰/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول