اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

دشمن از روابط صمیمانه ایران و عراق وحشت دارد

امام جمعه شهرری با بیان اینکه دشمنان به آسیا به خصوص غرب آن حساس هستند، گفت: دشمن از روابط صمیمانه ایران و عراق وحشت دارد و این ارتباط کلیدی ثمره خون شهدایی چون سردار سلیمانی و ابومهدی است.

دشمن از روابط صمیمانه ایران و عراق وحشت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلای آستان حضرت عبدالعظیم(ع) اظهار کرد: باید از فرصت پیش روی ماه رجب و شعبان استفاده کنیم تا ماه مبارک رمضان به خوبی درک کرده و بهره ببریم.

وی با تبریک فرارسیدن ماه رجب و ولادت امام محمدباقر(ع) گفت: در این ماه روزه‌داری بسیار تاکید شده است به طوری که در حدیث آمده هشت روز روزه‌داری این ماه ۸ درب بهشت باز می‌شود، ۱۵ روز روزه‌داری هر حاجتی داشته باشد خداوند به او عطا می‌کند و هرچه روزه‌داری بیشتر شود اجر و پاداش زیادتری به بنده تعلق می‌گیرد.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه ماه رجب بهار روزه و صدقه است، ادامه داد: اگر به هر دلیلی در ماه رجب توفیق روزه‌داری نداریم از پرداخت صدقه غافل نشویم همچنین خواندن ادعیه و رسیدگی به نیازمندان فراموش نشود.

حجت الاسلام شاهچراغی با تقدیر از حماسه مردم در ۲۲ بهمن عنوان کرد: امسال به دلیل ویروس کرونا ما از راه‌پیمایی ۲۲ بهمن محروم شدیم اما مردم دِین خود را نسبت به انقلاب ادا کردند.

وی با تاکید بر اینکه مردم ایران قدرشناس هستند، اضافه کرد: مردم در شرایط و مقاطع مختلف باران، برف، بمباران و موارد دیگر در میدان حضور دارند و امسال نیز در شرایط کرونایی به شکل متفاوت با وسایل نقلیه با نظام اسلامی، شهدا، ولایت و رهبری تجدید بیعت کردند.

امام جمعه شهرری با تاکید بر اینکه مردم بار دیگر نشان دادند با وجود شرایط کرونایی پای انقلاب هستند، تصریح کرد: مسوولان قدر مردم وظیفه شناس را که تحت هر شرایطی در صحنه هستند را بدانند و هر کاری از دستشان برمی‌آید برای این مردم کوتاهی نکنند.

حجت الاسلام شاهچراغی در ادامه با اشاره به سفر رئیس قوه قضائیه به عراق و رئیس مجلس به روسیه یادآور شد: این سفرها در راستای این بود که ما رابطه خود را با دنیا قطع نمی‌کنیم و هم دنیا به ما نیاز دارد و هم ما به دنیا نیاز داریم و شعار نه شرقی نه غربی به معنای قطع رابطه با دنیا نیست و استقلال کشور در سایه این شعار کلیدی و مهم است.

وی با بیان اینکه دشمنان به آسیا به خصوص غرب آن حساس هستند و می‌ترسند، افزود: دشمن از روابط صمیمانه ایران و عراق وحشت دارد و این ارتباط کلیدی ثمره خون شهدایی چون سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس است که باید قدردان و شکرگزار این نعمت باشیم‌.

وی تاکید کرد: روابط حسنه در غرب آسیا آثار بزرگی خواهد داشت.

امام جمعه شهرری در ادامه با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با فرماندهان نیروی هوایی ابراز کرد: سیاست قطعی نظام در مسئله برجام در این دیدار مجدد تاکید شد که آمریکا و اروپا حق شرط گذاری ندارد زیرا شرط و شروط خود را زیر پا گذاشتند و باید به تعهدات خود عمل کنند و تحریم‌ها را مقام عمل بردارند.

حجت الاسلام شاهچراغی در پایان یاد عالمان بزرگ و برجسته کشور آیت الله محمد یزدی، آیت الله مصباح یزدی و آیت الله ضیاآبادی که در روزها و ماه‌های اخیر رحلت کردند را گرامی داشت.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول