اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

نشانه‌های افول آمریکا هویدا شده است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه گفت: رهبر انقلاب در دیدار با پرسنل نیروی هوایی به سقوط آمریکا اشاره کردند و آبروریزی و به هم ریختن نظم اجتماعی آنها را یادآور شدند، که این‌ها نشانه افول آمریکاست.

نشانه‌های افول آمریکا هویدا شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله علما نماینده ولی فقیه در استان، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز استان، ضمن تشکر از حضور گسترده مردم از همه اقشار و طبقات در ۲۲ بهمن ماه، اظهار داشت: مردم پرشور با هر وسیله‌ی نقلیه‌ای که داشتند و با پای پیاده و رعایت شیوه‌نامه‌ها به میدان آمدند و نشان دادند در شرایط کرونایی به گونه‌ای دیگر از نظام حمایت می‌کنند.

وی افزود: باید از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بابت این کار جدید تشکر کرد، همچنین باید از زحمات صدا و سیما نیز در پوشش این برنامه‌ها قدردانی کرد.

آیت الله علما با اشاره به دیدار هفته گذشته رهبر انقلاب با پرسنل نیروی هوایی سخنان ایشان در رابطه با عدم قبول هرگونه پیش شرط در مذاکره با غربی‌ها را یادآور شد و گفت: رهبر انقلاب تاکید کردند باید تمام تحریم‌ها به صورت عملی و نه صرفاً روی کاغذ، برداشته شود چرا که آنها بودند که این قرارداد را لغو کردند.

وی ایران را یک کشور قدرتمند در خاورمیانه دانست که با قدرت حرف خود را میزند و خواسته‌هایش را مطالبه می‌کند و بیان داشت: رهبر انقلاب در دیدار با پرسنل نیروی هوایی به سقوط آمریکا اشاره کردند و آبروریزی و به هم ریختن نظم اجتماعی آنها را یادآور شدند، که این‌ها نشانه افول آمریکاست.

خطیب جمعه کرمانشاه ادامه داد رهبر انقلاب در این دیدار خطاب به دولت‌های خلیج فارس، فرمودند که تکیه به آمریکا خطای محض است چرا که آمریکا تاکنون هیچ یک از نوکران خود را همچون محمدرضا شاه، صدام، قذافی و... رانجات نداده و در مواقع خطر همه را رها کرده است.

آیت الله علما با بیان این که ماه رجب در پیش است این ماه را دروازه ماه مبارک رمضان ماه عبادت و تهذیب و تذکر عنوان کرد و از مردم خواست از این ماه بهره ببرند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت مرزها و حدود افراد، شخصیت‌ها و مکان‌ها، یکی از وظایف همگان را رعایت این مرزها عنوان کرد و گفت:در زندگی همه ما بدون استثنا مرزها و قوانینی وجود دارد و زندگی تمام مرز و قانون است چه قانون مادی و چه معنوی و چه قانون شخصی، جمعی و یا بین المللی.

امام جمعه کرمانشاه ضمن بیان اینکه حج، روزه، کمک به دیگران و ... همگی جزو قوانین الهی هستند ادامه داد: خداوند قوانین را وضع کرده ما طغیان نکنیم و آنها را به صورت حلال، حرام، مکروه و مستحب در آورده تا با عمل به آنها ترقی یافته و سعادتمند شویم.

آیت‌الله علما با بیان اینکه امام راحل(ره) غیر از مرز‌های الهی و اسلامی، از چیز دیگری دفاع نمی‌کرد، گفت: ۲۲ بهمن برای حفظ اسلام و مرزهای آن بود و ما نیز باید از جان و دلمان محافظت کنیم، چرا که به گفته امام صادق (علیه السلام)، دل حرم خداست در حرم خدا باید غیر خدا نیاید.

وی با اشاره به اهمیت اجتماعات و نقش آنها در انسان سازی از مردم خواست همیشه در اجتماعات حضور داشته باشند.

آیت الله علما در پایان همه مردم را توصیه به تقوا، پرهیزگاری، دوری از معصیت و حفظ و رعایت حدود الهی توصیه نمود.

انتهای پیام/ح/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول