اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

پارک اسکان و پارک محله‌ای در شهر مارگون احداث می‌شود

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مقدمات ایجاد پارک اسکان و محله‌ای در شهر مارگون خبر داد

پارک اسکان و پارک محله‌ای در شهر مارگون احداث می‌شود

کیامرث حاجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به ظرفیت‌های بسیار زیاد شهرستان مارگون در زمینه‌های مختلف از جمله در گردشگری و کشاورزی و صنعت اظهار کرد: با ایجاد زیرساخت‌ها می‌توان مقدمات توسعه در این شهرستان را فراهم کرد.

وی به گازرسانی به روستاهای شهرستان مارگون همزمان با دهه فجر اشاره کرد که طی آن 19 روستای این شهرستان گازرسانی شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص توضیح داد که با اجرای این طرح گازرسانی تعداد ۵۱۲ خانوار با جمعیت بیش از ۲ هزار و ۵۶۰ نفر در شهرستان مارگون از سوخت گاز طبیعی بهره مند شدند که مردم از این پس در این منطقه سردسیری زندگی راحت‌تری خواهند داشت.

این مسئول همچنین به طرح ساماندهی میدان و بلوار ورودی شهر مارگون و ساخت مکان اقامتی و گردشگری در این شهر اشاره کرد که کلنگ زنی شدند.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به گردشگرپذیر بودن شهرستان مارگون و نیاز به توسعه مکان‌های تفریحی و اقامتی نیز گفت: طی تفاهم و توافقی با منابع طبیعی و میراث فرهنگی زمینی برای ساخت پارک اسکان و پارک محله‌ای در شهر مارگون واگذار و اعتبار مورد نیاز این دو طرح نیز تامین شده است.

به گزارش فارس؛ بخش مارگون که تا پیش از این از توابع شهرستان بویراحمد محسوب می شد به استناد ماده ۱۳ قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصوب سال ۱۳۶۸ به پیشنهاد وزارت کشور و با تصویب هیات دولت در دی ماه ۱۳۹۸به شهرستان ارتقا یافت.

 شهرستان جدید مارگون با جمعیتی حدود ۲۱ هزار نفر در فاصله ای حدود ۶۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است حدود ۱۷ هزار نفر از جمیعت این شهرستان جدید روستایی و بالای سه هزار و ۵۰۰ نفر نیز جمعیت شهری دارد.

انتهای پیام/82009

 
 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول