اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ارتش یمن از حمله پهپادی به اهداف نظامی در عربستان سعودی خبر داد

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که یگان پهپادی ارتش این کشور با سه پهپاد یک فرودگاه و یک پایگاه نظامی عربستان سعودی را هدف قرار داده است.

ارتش یمن از حمله پهپادی به اهداف نظامی در عربستان سعودی خبر داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش یمن از عملیات پهپادی موفق خود به مواضع نظامی عربستان سعودی در جنوب غربی این کشور خبر داد.

سرتیپ «یحیی سریع» جمعه شب در حساب توییتری خود با اعلام این خبر نوشت: « به لطف خداوند، یگان پهپادی توانست مواضع نظامی حساس در فرودگاه بین‌المللی ابها و پایگاه هوایی "ملک خالد" را در خمیس مشیط با سه پهپاد هدف قرار دهد».

به گفته سخنگوی نیروهای مسلح یمن این پهپادها از نوع «قاصف ۲کی» بوده و با دقت به اهداف مذکور اصابت کرده است. 

پهپادهای مذکور از نوع انتحاری بوده و دارای برد بلندی هستند.

سریع گفت که عملیات تلافی‌جویانه امروز در ساعات متفاوتی صورت گرفته و در پاسخ به تشدید حملات هوایی به مناطق یمن و تشدید محاصره این کشور توسط ائتلاف سعودی است.

ارتش یمن طی این هفته چند عملیات تلافی‌جویانه به پایگاه هوایی ملک خالد و فرودگاه ابها که میزبان جنگنده‌های مشارکت کننده در بمباران یمن است، انجام داده است.

عربستان سعودی طی سال‌های گذشته برای توجیه اقدامات و حملات هوایی در یمن و همچنین با ایجاد سپر برای تجهیزات نظامی مانند آشیانه‌‌های جنگنده‌ها و اتاق جنگ، آن‌ها را در نزدیک فرودگاه‌‌های نظامی مستقر کرده است که فرودگاه‌های خمیس مشیط و ابها در جنوب غربی عربستان از جمله این فرودگاه‌هاست.

ارتش یمن، هرگونه عملیات موشکی و پهپادی به اهداف نظامی سعودی را حق مشروع خود می‌داند و تأکید کرده است که این عملیات زمانی متوقف خواهد شد که محاصره و جنگ شش ساله علیه یمن متوقف شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول