اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

وصول یک‌ونیم درصدی مالیات مازندران در سوادکوه

رئیس امور مالیاتی شهرستان سوادکوه از وصول یک و نیم‌درصدی مالیات مازندران در سوادکوه خبر داد.

وصول یک‌ونیم درصدی مالیات مازندران در سوادکوه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، ششمین نشست «بدون سانسور» که با پیشنهاد بسیج هنرمندان شهرستان سوادکوه و همکاری بسیج رسانه سوادکوه در حال برگزاری است با حضور رئیس امور مالیاتی شهرستان سوادکوه برگزار شد.

امید مراد‌پور که متولد ۲۲ بهمن ۱۳۴۳ و دارای کارشناسی مدیریت برنامه‌ریزی است، دبستان و دبیرستان خود را در سرخ‌کلا و زیراب گذراند و در آزمون سراسری و قبولی در آگهی استخدام به عنوان کاردان مالیاتی پذیرفته شد و از سال ۱۳۷۰ به استخدام وزارت دارایی درآمد و بعد از 5 سال سابقه اداری، رئیس اداره مالیاتی پل‌سفید را پذیرفت و از اول بهمن ۱۳۸۷ رئیس امور مالیاتی  شهرستان سوادکوه را بر عهده گرفت.

وی با اشاره به اینکه وصول مالیات اولین مسؤولیت ما است و مالیات، وجوهی است که افراد جامعه براساس قانون برای تقویت ابعاد مختلف جامعه به حساب دولت واریز می‌کنند و به عبارتی دولت‌ها مالیات را برای تأمین مخارج عمومی بر طبق قانون از مردم می‌گیرند، گفت: ما باید در ارتقای فرهنگ مالیاتی تلاش کنیم.

*وصول یک و نیم‌درصدی مالیات مازندران در سوادکوه

رئیس امور مالیاتی شهرستان سوادکوه با بیان اینکه حدود یک و‌نیم درصد از کل مالیات‌های استان در سوادکوه وصول می‌شود، افزود: تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر شامل معافیت پایه‌ای می‌شود.

مراد‌پور با اشاره به اینکه اظهار‌نامه مالیاتی مشاغل در پایان خرداد‌ماه هر‌سال توسط صاحبان مشاغل از طریق سامانه سازمان مالیاتی تسلیم می‌شود و اشخاص حقوقی هم در پایان تیر‌ماه هر سال و با پایان سال مالی خود اظهار‌نامه و تراز‌نامه و حساب، سود و زیان خود را تسلیم اداره امور مالیاتی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: فوتبالیست‌ها و بازیگر‌ها اگر محل سکونت خود را شهرستان ذکر کنند، مالیات آنها در شهرستان پرداخت می‌شود و بر طبق قانون اصلاحی مالیات‌های مستقیم اگر اشخاص حقیقی و حقوقی درآمد خود را کتمان یا مخفی کنند از طریق محاکم قضایی برخورد می‌شود.

*وصولی ۱۶ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومانی مالیاتی سال ۱۳۹۸

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸ وصولی اداره امور مالیاتی شهرستان سوادکوه ۱۶ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان بود که از این مبلغ ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان مالیات بر ارزش افزوده با تحقق ۱۰۳ درصد که نسبت به سال قبل ۳۲ درصد رشد داشت و سهم وصولی ما هم از استان حدود یک و نیم درصد بود، افزود: مالیات وصول شده متمرکز بود و به خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود و عوارض ارزش افزوده وصول‌شده براساس شاخص جمعیت در استان و شهرستان به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود.

مراد‌پور با اشاره به اینکه در هشت ماه سال ۱۳۹۹ مبلغ ۶۳۳ میلیون تومان به شهرداری پل‌سفید، مبلغ یک میلیارد ۲۰۰ میلیون تومان به شهرداری زیراب، مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان به شهرداری الاشت و مبلغ ۹۱۳ میلیون تومان به دهیاری‌های شهرستان سوادکوه از محل ارزش افزوده واریز شد، بیان کرد: در مجموع مبلغ ۲ میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان در ۸ ماه اول امسال به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های سوادکوه واریز شد.

رئیس امور مالیاتی شهرستان سوادکوه به میزان واریزی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۸ اشاره و خاطر‌نشان کرد: یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان به شهرداری پل‌سفید، ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به شهرداری زیراب، ۲۸۶ میلیون تومان به شهرداری الاشت و یک میلیارد و ۹۳۵ میلیون تومان به دهیاری‌های سوادکوه پرداخت شد؛ ابتدا از استانداری، جمعیت شهری و روستایی استعلام می‌شود و در روستا‌ها به صورت مستقیم به حساب دهیاری‌ها واریز می‌شود و روستاهایی که دهیاری ندارند به بخشداری واریز می‌شود و مبلغ باید در بخش عمرانی هزینه شود و هزینه در حوزه‌های دیگر، غیرقانونی است و ناظران شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید نظارت کنند.

* تنها شهرستان کمتر توسعه‌یافته یا محروم در مازندران

مراد‌پور با اشاره به اینکه شهرستان سوادکوه تنها شهرستان کمتر توسعه‌یافته یا محروم در استان مازندران است و تسهیلاتی برای فعالان اقتصادی وجود دارد که نیاز به اطلاع‌رسانی بیشتر دارد و پیشنهاد آن است که مسؤول پیگیری، اطلاع‌رسانی و جذب سرمایه‌گذار در شهرستان انتخاب و فعالیت کند، خاطرنشان کرد: از تاریخ شروع بهره‌برداری در مناطق کمتر توسعه‌یافته با صفر درصد مالیات همراه است که شرط برخورداری از این معافیت‌ها تسلیم اظهار‌نامه مالیاتی در موعد مقرر است.

وی گفت: نرخ مالیات شرکت‌ها ۲۵ درصد پس از کسر هزینه‌های قابل قبول مالیاتی محاسبه و وصول می‌شود و درآمد حقوق جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی از 100درصد مالیات معاف هستند و ۵۰ درصد مالیات حقوق کارکنان شاغل در مناطق کمتر توسعه یافته بر طبق فهرست سازمان مدیریت کشور بخشیده می‌شود.

مراد‌پور در پاسخ به سؤالی درباره احتمال نامزدی وی در شورای شهر، اظهار کرد: تصمیمی برای عضویت در شورای شهر ندارم و مدت خدمت من در سازمان مالیاتی حدود ۳۳ سال است و با توجه به جانبازی‌ام می‌توانم تا ۳۵ سال ادامه خدمت داشته باشم.

*مظلومیت مالیات در فروش زمین‌ها

رئیس امور مالیاتی شهرستان سوادکوه در خصوص ورزش و مالیات، بیان کرد: در قانون برنامه ششم اگر اشخاص حقوقی و حقیقی برای ورزش و براساس ضوابط، هزینه یا کمک کنند به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی پذیرفته می‌شود و به عبارتی 25 درصد از آن هزینه کسر می‌شود.

وی در پاسخ به سؤال مردمی درباره قیمت‌های گزاف زمین و پرداخت مالیات اندک، اظهار کرد: دفترچه ارزش منطقه‌ای که به صورت سالانه و با حضور ادارات و نهاد‌های مرتبط و با دبیری اداره مالیاتی تعیین می‌شود ملاک دریافت 5 درصد مالیات است و بر طبق دفترچه مالیاتی نمی‌توان از زمینی که میلیاردی باشد ولی زمین‌های آن منطقه بر طبق دفترچه قیمت دیگری داشته باشد، مالیاتی بیشتر از تعرفه دفترچه دریافت کرد و همواره مالیات در فروش زمین‌ها مظلوم باقی می‌ماند.

مراد‌پور گفت: شرکت صنعتی و معدنی سامان سابق از شرکت‌های خوش‌حساب ماست و هنوز مستندات مالیاتی فروش به ما نرسیده و برای پرونده مالیاتی شرکت هم فرصت باقی است و تا تیرماه ۱۴۰۰ برای ارسال اظهارنامه مالیاتی فرصت دارند.

گزارش از: عمران اکبرنژاد

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول