اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

نگاهی به بحران مالی در پرسپولیس/ واگذاری سهام یا آغاز تنش و نابودی؟

بررسی دقیق مالی و ترازهای باشگاه پرسپولیس به وضوح نشان می‌دهد اوضاع به قدری نگران‌کننده است که واگذاری سهام آن، قدم در راهی پرمخاطره و نگران‌کننده است.

نگاهی به بحران مالی در پرسپولیس/ واگذاری سهام یا آغاز تنش و نابودی؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دیوان محاسبات در گزارشی دولت کنونی را بدهکارترین دولت بعد از انقلاب عنوان کرده که یک بدهی نجومی را به گردن دولت بعدی انداخته است. این وضعیت شرایط استقلال و پرسپولیس و مدیران آن را یادآوری می کند؛ مدیرانی که با افزایش تعهدات و دریافت قرض و ایجاد بدهی، نقش دیگری نداشته و عملا پرداخت این دیون به مدیریت و هیات مدیره های بعدی منتقل شده است.
از سویی، اینک که موضوع واگذاری سهام شرایط درآمدها، هزینه ها، تعهدات و بدهی های این دو باشگاه را بیشتر مورد پرسش قرار داده و شفافیت مورد مطالبه تمام گروه ها از جمله سرمایه گذاران و در راس آنها هیئت پذیرش بورس قرار گرفته، ورود نهادهای نظارتی و مراجع ذیصلاح به منظور مطالبه عملکرد مدیران و چگونگی تضییع احتمالی حقوق دولت مورد درخواست و نظر دلسوزان قرار گرفته است.

 * پرسولیس با خزانه هفت میلیونی!

در پرسپولیس، در پایان دوره مدیریت گرشاسبی، عوامل سرپرست و مدیر جایگزین (عرب) عنوان کردند که باشگاه فقط ۷ میلیون تومان نقدینگی در حساب دارد و مطالبات از کارگزار پیش دریافت شده است. البته، به دلیلی شش ماه عدم پرداخت حقوق برانکو و تعهدات به بازیکنان، همچنین دیون باشگاه به آژانس های مسافرتی و اقامتی و نیز هزینه های جاری،به نحوی انباشته شده بود که وجوه دریافتی از  AFC تا قبل از پایان سال خرج و هزینه شد تا عملا موجودی باقی نماند.
عدم وجود نقدینگی در ابتدای سال ۹۸ موجب شد با ورود هیئت مدیره جدید و مسئله پرداخت مطالبات و معوقات برانکو، بلیت فروشی فصل آینده دیدارهای پرسپولیس با دریافت ۷ میلیارد تومان، پیش فروش شود تا ۵۰۰ هزار یورو به برانکو داده شود.

* زلزله مدیریتی انصاری فرد در اردوگاه سرخ

با دریافت چنین وجهی و قرض و بدهی جدید، پس از عرب، محمدحسن انصاری فرد با ورود کارگزار جدید و نیز عدم فروش بلیت توسط باشگاه برای مطالبه ۷ میلیاردی شرکت پرداخت کننده، چالش و شکایت جدیدی را پیشروی خود دید.
انصاری فرد، بدون ایجاد منافع و کسب درآمد از کارگزار جدید، ضمن دریافت دو فقره قرض از کارگزار به مبلغ حدود 15 میلیارد تومان، وجوه پرداختی بابت انعقاد قرارداد استوکس (۱۵۰ هزار دلار) از صرافی، عدم پرداخت حقوق کالدرون و دستیارانش و انتقال گل محمدی از شهر خودرو با ایجاد بدهی ۸ میلیارد تومانی بابت رضایت نامه وی و ... پالس هایی را برای بعدی ها به جا گذاشت که شبیه زلزله بود.

و ناگهان رسول پناه آمد

با حضور مهدی رسول پناه به عنوان سرپرست جدید پرسپولیس، بدهی معوق از جمله سه ماه حقوق کارکنان، حقوق رادو و بشار رسن و احکام صادره از بدهی برانکو و دستیارانش، موجب شد وی نیز با استقراض از اشخاص حقیقی و حقوقی بالغ بر مبلغ ۲۰ میلیارد تومان، بر تعهدات باشگاه اضافه کند.

مدیریت کنونی نیز با حذف معاونت اقتصادی نشان داد که تصور می کند عدم کسب منافع و درآمد کافی و لازم، حاصل بی کفایتی عملکرد وی و هیئت مدیره قبلی بوده؛ در حالیکه شرایط اقتصادی جامعه و همه گیری ویروس کرونا، واقعیت هایی بود که عملا اقدامات میدانی را به بن بست کشانده بود. اکنون نیز خبر می رسد که بخش زیادی از پاداش حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیا پیش خور شده و عملا خزانه باشگاه تهی است.

همچنین به نظر پرداخت ها و اقدامات مالی اخیر بر مبنای استقراض بوده که در صورت صحت، یعنی یک اتفاق ناگوار مدیریتی که آثار آن در آینده، همچون بهمنی بر باشگاه فرو خواهد ریخت.

با مروری بر اعداد و ارقام ذکر شده، باشگاه پرسپولیس با انباشت و تجمیع بدهی های معوق و نیز افزایش تعهدات و دیون جاری، از جمله بدهکارترین ها در فوتبال ایران است که به دلیل عدم رسیدگی و ارزشیابی عملکرد مدیران، بایستی مورد بازبینی جدی قرار گیرد. هم اکنون بایستی ترازنامه مالی این باشگاه و دیون واقعی آن به مردم اعلام شود تا مشخص شود که به راستی، واگذاری سهام به مردم یک واقعیت میدانی است یا یک اقدام که موجب نابودی و تبعات گسترده خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول