اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

واکنش‌ها به تحلیل ناقص «جهرمی»/ ۱۰۰ نهاد مردمی: خط امام را تحریف نکنید

همه چیز از اظهارات جواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات در جلسه شورای اداری استان زنجان آغاز شد؛ آنجا که گفت: «امام یاد داد نه به کاخ سفید اعتمادی هست، نه به کاخ کرملین امیدی». هم‌زمانی سخنان جهرمی با سفر رئیس مجلس به مسکو به همراه پیام رهبر انقلاب برای رئیس‌جمهور روسیه، واکنش تند بسیاری را به دنبال داشت.

واکنش‌ها به تحلیل ناقص «جهرمی»/ ۱۰۰ نهاد مردمی: خط امام را تحریف نکنید

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، همه چیز از اظهارات جواد جهرمی، وزیر ارتباطات در جلسه شورای اداری استان زنجان آغاز شد آنجا که گفت: «امام یاد داد نه به کاخ سفید اعتمادی هست، نه به کاخ کرملین امیدی».

همزمانی سخنان آذری جهرمی با سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به مسکو به همراه پیام رهبر انقلاب اسلامی برای رئیس جمهور روسیه، واکنش تند بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی و طیف‌های سیاسی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به دنبال داشت.

بسیاری این سخنان را آن هم یک روز بعد از تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر لزوم اتحاد کلمه و هم صدایی مسئولان، معنادار و خارج از عرف یک مقام دولتی ارزیابی کرده و به آن واکنش نشان دادند.

                                                  فیلم اظهارات وزیر ارتباطات در زنجان

پس از این اظهارات مجتبی توانگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:«آقای آذری جهرمی شما مهندس مخابرات هستید و وزیر ارتباطات؛‌ ای کاش یاد بگیرید در حوزه تخصصی خودتان حرف بزنید و در سیاست خارجی ورود نکنید چون مثل امروز حرف ناپخته می‌زنید و هزینه می‌تراشید! سکان‌دار سیاست‌خارجی رهبری است که دقیقا سیاست نه شرقی نه غربی امام را پیش ‌می‌برد»

حسن شجاعی، نماینده ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به سخنان جهرمی نوشت: «در خامی این جوان همین بس که فرق شرق و غرب جغرافیایی و ایدئولوژیک را نمی‌داند. اگر عذرخواهی نکند او را به مجلس می‌کشانیم.»

مهدی باقری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز در توئیتی نوشت:«‌آقای وزیر! از سر رافت انقلابی دوست داشتم عذرخواهی کنید و بگویید سوء تفاهم شده. تا حال صبر کرده‌ایم تا شما را در صف دشمنان نبینیم. امیدوارم تا یکشنبه متنبه شوید».

 

نامه سرگشاده 100 نهاد مردمی خطاب به مسئولان، چرا اجازه می‌دهید زنجان جولانگاه تحریف گران شود؟

واکنش‌ها به سخنان وزیر ارتباط به گفت‌وگوها و سخنرانی ختم نشد و ۱۰۰ مجموعه مردم نهاد انقلابی استان زنجان نیز در واکنش به اظهارات آذری جهرمی در جلسه شورای اداری استان نامه سرگشاده‌ای خطاب به مسئولان استان زنجان منتشر و از سکوت آنها در جلسه شورای اداری و در زمانی وزیر اقدام به سخن کرده بود، گلایه کردند.

در نامه سرگشاده نهادهای مردمی و انقلابی استان زنجان خطاب به مسؤولان استان چنین آمده است؛ ضمن گرامی‌داشت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، چندی پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آقای آذری جهرمی، در زنجان، پایتخت شور و شعور حسینی و در حضور شما مسئولان استان، حضور یافته و نطقی کنایه آمیز بر زبان جاری ساخت. 

وی در سخنانی عجیب و بی‌ارتباط با مسؤولیتش، خود را در قواره یک مدرس اخلاق و سیاست دیده و گفت: "درس امام این بود که همانگونه که به کاخ سفید اعتمادی نیست، امید بستن به «کاخ کرملین» هم راهبرد درستی نیست." 
اگر چه ناتوانی وی از فهم دو عبارت شرق ایدئولوژیکی و شرق جغرافیایی را می‌توان به حساب ناآشنایی با مکتب امام راحل گذاشت؛ اما بی‌شک چنین تفسیری از امام عظیم‌الشان، تحریفی آشکار و ظلم بزرگی بر آن مراد سفرکرده حکیم است.
 نکته دردآورتر اینکه این تحریف دقیقا در روز ارسال پیام رهبر فرزانه و عالم انقلاب به رئیس جمهور روسیه انجام می‌شود و این تقارن نامبارک را نمی‌توان صرفا یک اتفاق دانست.
در این میان سکوت جنابان عالی بعنوان مسؤولان تراز اول استان در قبال این اهانت آشکار، بسیار عجیب و غیرقابل قبول است.

 

آقای وزیر؛ درست نیست که در کاخ بنشینید و شعار کوخ نشینی بدهید

همچنین مهدی برجی، دبیر قرار گاه شهید احمدی روشن ماهنشان که تعداد روستاهای بدون اینترنت و بدون آنتن‌ تلفن‌های همراه آن دانش‌آموزان و اهالی این منطقه را در این مدت آزار داده است، نیز با اشاره به اینکه کاش مسؤولان به جای شعار، یک بار در روستاهای محروم ماهنشان حضور پیدا می‌کردند و از نزدیک با مفهوم محرومیت آشنا می‌شدند، افزود: با صرف ادعای ساده زیستی کسی انقلابی نمی‌شود، این درست نیست که آقای وزیر شما در کاخ بنشینید و شعار کوخ نشینی بدهید، شما حتی حاضر نشدید در همین روستاهای کوخ نشین حضور پیدا کنید.

وی با تاکید بر وجود روستاهایی که در سایه سوءمدیریت مسؤولان تحت امر وزیر، همچنان بدون اینترنت هستند، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان این روستاها مجبورند برای متصل شدن به برنامه شاد در برف، بوران و سرما در بالای کوه‌ها حضور پیدا کنند تا از تحصیل عقب نمانند.

دبیر قرار گاه شهید احمدی روشن ماهنشان با بیان اینکه ‏آقای وزیر لطفا آدرس غلط ندهید! تصریح کرد: ما که به کاخ کرملین هم مثل کاخ سفید اعتمادی نداریم، اما در عوض، دولت شما هشت سال حتی آب خوردن ملت رو معطل پیمان با کاخ نشین‌های انگلیس و امریکا کرد و نتیجه هشت سال اعتماد و تکیه دادن به کاخ سفید، وضعیت اقتصادی امروز ملت است.

 

برداشت وزیر کاملا اشتباه بوده است

 

محمد اسماعیلی، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان زنجان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در واکنش به اظهارات وزیر ارتباطات در زنجان اظهار کرد: نگاه امام در مورد نه به شرق و نه به غرب سیاست اصلی جمهوری اسلامی، از ابتدا تا کنون بوده و نظام جمهوری اسلامی نه به شرق نه به کشور‌های غربی وابستگی ندارد.   

وی با بیان اینکه به نظر من اظهار نظر وزیر ارتباطات در رابطه با این موضوع اهمیتی نداشته و محل مناسبی هم نداشته است، تصریح کرد: به نظر من وزیر در رابطه با سفر رئیس مجلس اظهار نظر کرده است که هیچ محلی نداشته و برداشتی که ایشان از این موضوع کرده برداشتی کاملا اشتباه بوده است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان زنجان با اشاره به اظهار نظر وزیر ارتباطات گفت: وزیر این دولت خودش باید الان متوجه باشد که در این شرایط که مردم به شدت در زمینه‌های اقتصادی و معیشتی دچار مشکل هستند جای این گونه سخنان نیست و وی باید امروز پاسخگوی عملکرد ضعیف دولت باشد، نه اینکه دنبال تخریب کارهای قوای دیگر باشد.

 

برخی‌ها می‌خواهند با تحلیل ناقص خود حرکت انقلاب را با مشکل مواجه کنند

اما واکنش‌ها به سخنان وزیر جوان و حاشیه‌ساز دولت آن هم درست زمانی که رئیس قوه مقننه با پیام مقام معظم رهبری عازم روسیه شده بود به همین جا ختم نشد و به حاشیه راهپیمایی 22 بهمن زنجان نیز کشیده شد و حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در سخنان خود به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به روسیه نیز اشاره کرد و گفت: رئیس مجلس حامل پیام مهم و تاریخی مقام معظم رهبری به رئیس جمهور روسیه بوده است، اما عده‌ای در داخل با عینک تنگ و جناحی می‌خواهند این حرکت بزرگ را کوچک نشان داده یا تحریف کنند.

وی با بیان اینکه پیام تاریخی مقام معظم رهبری توسط یار دیرین رهبری و حاج قاسم سلیمانی به رئیس جمهور روسیه ابلاغ شده است که این موضوع همان ادامه راهبرد انقلاب محسوب می‌شود، افزود: پس از رفتن ترامپ و آمدن جو بایدن عده‌ای فکر می‌کنند مسیر دیپلماسی نظام اسلامی تغییر کرده و از شرکای دیرین خود چین و روسیه جدا می‌شود اما این توهم و خیالی بیش نیست چرا که ایران همواره ارتباط خود را با همسایگان حفظ کرده و این ارتباط را افزایش می‌دهد.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی‌ها می‌خواهند با تحلیل ناقص خود حرکت انقلاب را در آغاز چهل و سومین سالگرد آن با مشکل مواجه کنند در حالی که نظام اسلامی با حرکت‌های درست خود طرح‌ها، توطئه‌ها و فتنه‌گری‌های دشمنان از جمله طرح خاورمیانه بزرگ را به زباله دان تاریخ سپرده است.

 

حضرت امام (ره) عنوان شیطان بزرگ را به آمریکا نسبت داده‌اند

حجت‌الاسلام حسین‌علی زاهدی‌پور، امام جمعه خرمدره نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر در واکنش به سخنان وزیر ارتباطات و با اشاره به اینکه برخی مخالفان رابطه با روسیه، به دنبال مذاکره متضرعانه با آمریکا هستند، گفت: حضرت امام (ره) عنوان شیطان بزرگ را به آمریکا نسبت داده‌اند، ضمن اینکه القای ضمنی تقابل بین امام و رهبری تضعیف اصل ولایت فقیه است.

 

بزرگترین ضربه را به استقلال فرهنگی کشور شخص آذری جهرمی زده است

آیت الله محمد حاج ابوالقاسم دولابی، نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری نیز در واکنش به سخنان جهرمی با اشاره به اینکه موضوع استقلال، از آرمان‌های اصلی انقلاب اسلامی ایران بوده و هست، اظهار کرد: در خصوص استقلال، وظایف متعددی به دوش بخش های مختلف کشور نهاده شده است که هر یک مسئول انجام مؤلفه‌های استقلال در حوزه کاری خود هستند.

وی افزود: در خصوص وزارت ارتباطات وظیفه‌ای که توسط نظام به دوش این وزارت گذاشته شده، موضوع شبکه ملی اطلاعات است که اصلی‌ترین عامل برای استقلال فرهنگی کشور به شمار می‌رود اما متاسفانه وزارت ارتباطات در طول سالیان گذشته به جای حرکت در جهت استحکام پایه‌های شبکه ملی اطلاعات، بستر را برای شبکه‌های مجازی غربی و شرقی آماده کرد.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری در تشریح کم کاری های وزارت ارتباطات به موضوع شبکه های اجتماعی خارجی اشاره کرد و گفت: در سال های گذشته، تلگرام که یک پیام رسان روسی است توسط وزارت ارتباطات حمایت جدی شد و در سالهای اخیر هم اینستاگرام و برخی شبکه‌های دیگر توسط وزارت ارتباطات حمایت می‌شود، بنابراین ما معتقدیم بزرگترین ضربه را به استقلال فرهنگی کشور وزارت ارتباطات در دوره اخیر یعنی این دولت و وزارت شخص آذری جهرمی زده است. او و همفکرانش در دولت، با بی‌تدبیری زمینه نفوذ فرهنگی دشمن را در کشور فراهم کرده اند.

وی بیان کرد: در چنین شرایطی شخصی که مسئول این فجایع فرهنگی در کشور است سخن از عدم اعتماد به کاخ کرملین و کاخ سفید مطرح می‌کند، در حالیکه این شخص باید پاسخگوی اقدامات خود در زمینه‌سازی برای نفوذ فرهنگی دشمن باشد.

 آیت الله دولابی با اشاره به سکوت مسئولان استانی بعد از سخنان آذری جهرمی در جلسه شورای اداری استان تصریح کرد: سؤال این است که چرا مسؤولینی که در آن جلسه حضور داشتند و مطالب ایشان را شنیدند اعتراض نکردند و در برابر این رفتار دوگانه موضع‌گیری قابل توجهی نداشتند، البته ذکر این نکته هم لازم است که شعار نه شرقی نه غربی که شعار درست و دقیقی است، مربوط به غرب ایدئولوژیکی و شرق ایدئولوژیکی است و ما نه‌ با شرق و نه با غرب وابستگی ایدئولوژیکی نداریم و نخواهیم داشت.

 آیت الله دولابی بیان کرد: ارسال پیام توسط رهبر معظم انقلاب به برخی از کشورها که می‌توانند در کنار ایران قرار بگیرند و در مواجهه با استکبار جهانی از ظرفیت آنها استفاده شود به معنای وابستگی به کاخ کرملین نیست و این نکته‌ای است که باز از دید ایشان پنهان مانده است.

وی در پایان با اشاره به سابقه تحریفات مسئولین دولتی نسبت به مسائل مختلف تصریح کرد: اگر آن زمانی که در زنجان گفته شد درس عاشورا درس مذاکره است موضع علنی و رسمی توسط مسئولین استان گرفته می شد امروز شاهد چنین موضع‌گیری‌های بی‌اساسی در استان زنجان نبودیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: این اتفاقات نشان می‌دهد که نیروهای انقلاب و جوانان دغدغه‌مند مومن در این زمینه باید فعالانه‌تر عمل کنند و با موضع‌گیری‌های شفاف و روشن در فضای رسانه‌ای در برابر این اقدامات عکس‌العمل شایسته‌ای نشان دهند.

 

افسوس که مصلحت های خودساخته را بر امام و رهبری ترجیح دادید

چگونه ممکن است فردی (ولو اگر مسئول تراز اول دولتی باشد) آشکارا در حضور شما خط امام را تحریف کرده و به نایب برحقش کنایه بزند و از هیچ مسئول حاضر در آن جلسه صدایی بلند نشود؟
انتظار بود تا در لحظه جواب این تحریف خط امام و کنایه به رهبر معظم انقلاب داده می‌شد تا وی بداند، زنجان محل مناسبی برای چنین رفتارهای نابهنجار نیست؛ ولی افسوس که جنابان عالی مصلحت های خودساخته را بر همه چیز حتی امام و رهبری ترجیح دادید و سکوت کردید.
اگر آن زمان که جناب آقای روحانی رئیس‌جمهور، کربلا را درس مذاکره خواند و مکتب سیدالشهدا(ع) را تحریف کرد، موضعی درخور و قاطع از مسئولان استان زنجان می‌دید، هرگز زنجان جولانگاه تحریف کنندگان نمی‌شد. 

علی ای‌حال انتظار داریم در اسرع وقت دو جسارت صورت گرفته توسط آقای آذری جهرمی را محکوم و شکوائیه جوانان و مردم انقلابی استان را به گوش مقامات عالی کشور برسانید و از حیثیت انقلابی و ولایی استان دفاع کنید.

واکنش‌ها به سخنان وزیر ارتباطات به خطبه‌های نماز جمعه زنجان هم کشیده و شماری از مردم در اعتراض به اظهارات وزیر دولت در جلسه شورای اداری استان خواستار واکنش مسؤولان به سخنان آذری جهرمی شدند.

باید منتظر ماند و دید که در روزهای آینده واکنش‌ها به کجا ختم شده و نتیجه این گونه سخنان ساختار شکنان وزیر دولتی که چند صباحی از عمر آن نمانده چه خواهد شد.

انتهای پیام/2308/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول