اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

فارس من| کنکور دکتری 1400 در موعد مقرر برگزار می‌شود

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص درخواست برخی داوطلبان آزمون دکتری برای تغییر زمان این آزمون، گفت: آزمون دکتری سال 1400 در موعد مقرر برگزار می‌شود.

فارس من| کنکور دکتری 1400 در موعد مقرر برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، قرار است کنکور دکتری ۱۴۰۰ در تاریخ ۱۵ اسفند برگزار شود اما در این میان برخی داوطلبان مخالف برگزاری این آزمون در زمان مقرر هستند و عنوان می‌کنند که کنکور دکتری ۱۴۰۰ در ۱۵ اسفند با کمتر از چند ماه فاصله نسبت به کنکور سال ۹۹، برخلاف روال سال‌های قبل برگزار می‌شود که خواستار به تعویق افتادن این آزمون به فروردین یا اردیبهشت سال بعد هستند. 

فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در این باره به خبرنگار فارس، گفت: آزمون در زمان مقرر برگزار می‌شود. 

وی افزود: اطلاع‌رسانی و ثبت‌نام طبق روال هر ساله انجام شده و تغییر محسوسی در آزمون دکتری ۱۴۰۰ نداشته‌ایم که داوطلبان از آن بی‌اطلاع باشند؛ بنابراین آزمون طبق روال هر سال در موعد مقرر برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس، بر اساس آخرین آمار رسمی و قطعی کل آمار ثبت‌نام کنندگان در کنکور دکتری تخصصی سال ۱۴۰۰ برای ورود به دانشگاه‌ها ۱۷۹ هزار و ۱۹۲ نفر است. 

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته نتایج اولیه و انتخاب رشته اینترنتی برای داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دهه اول اردیبهشت ۱۴۰۰ منتشر و انجام می‌شود؛ همچنین نتایج نهایی این آزمون در نیمه اول شهریور ۱۴۰۰ اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول