اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

بقیع در میلاد امام باقر(ع) خاموش و حرم‌های عراق غرق نورند+فیلم

همزمان با آغاز ماه رجب در حالی که قبرستان بقیع و مرقد امام محمدباقر(ع) در مدینه منوره بدون زائر است، مردم عراق در حرم‌های مقدس، میلاد پنجمین امام شیعیان را جشن گرفتند.

بقیع در میلاد امام باقر(ع) خاموش و حرم‌های عراق غرق نورند+فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، همزمان با آغاز ماه پرفیض رجب و ولادت امام محمدباقر (ع)، در حالی که قبرستان بقیع در مدینه منوره همچنان بسته و مرقد امام باقر (ع) بدون زائر است، زائران عراقی در اعتاب مقدسه عراق میلاد پنجمین امام شیعیان را جشن گرفتند.

 

قبرستان بقیع همزمان با آغاز ماه رجب

در حرم امیرالمؤمنین (ع) علاوه بر نصب پرچم سبزرنگ مزین به نام امام محمد باقر(ع) در پشت بام حرم علوی، ایوان نجف و شبستان‌های حرم امام علی (ع) با پارچه‌های سبز مزین به نام و القاب آن حضرت تزئین شد.

 

نجف اشرف همزمان با آغاز ماه رجب

همچنین با وجود اعمال برخی محدودیت‌ها در نجف اشرف، زائران شب گذشته با حضور در حرم علوی و توزیع شکلات بین زائران آغاز ماه رجب را تبریک گفتند. همچنین برخی زوار در ایوان نجف زیارت امام حسین (ع) را قرائت کردند و به دعاخوانی پرداختند.

در کربلا نیز همزمان با آغاز رجب و ولادت امام محمدباقر (ع) علاوه بر تزئین و کل‌آرایی حرم‌های حضرت عباس (ع) و امام حسین (ع)، به رسم صبح‌های شنبه سفره‌های نذری ام البنین (س) پهن شد و زائران با تبریک این ماه، به توزیع نذری و نان و سبزی پرداختند. همچنین شب گذشته در بین‌الحرمین مراسم جشن میلاد امام محمد باقر (ع) با حضور زائران برپا شد.

در کاظمین نیز شب گذشته با آغاز ماه رجب جشن میلاد حضرت محمدباقر (ع) در حرم امامین جوادین (ع) با رعایت نکات بهداشتی برگزار شد و متولیان حرم با قرار دادن صندلی‌ها با رعایت فاصله این شب پرفضیلت را جشن گرفتند.

به گزارش فارس، با توجه به شیوع کرونا سفرهای زیارتی به عراق از اواخر سال گذشته متوقف شده است و زائران ایرانی حدود یک سال است که در حسرت زیارت امام حسین (ع) هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول