اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

حاجی‌دلیگانی: ارتباط ایران با روسیه برای نظام سلطه نگران‌کننده است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ارتباط ایران و روسیه برای به اضمحلال کشاندن تروریست‌ها در منطقه مؤثر بود و این ارتباط برای کسانی که موافق چنین رابطه‌ای نیستند، جای نگرانی ایجاد می‌کند.

حاجی‌دلیگانی: ارتباط ایران با روسیه برای نظام سلطه نگران‌کننده است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با روزنامه رسالت ضمن اشاره به تأثیر سفر رؤسای دو قوه مقننه و قضائیه به کشورهای روسیه وعراق بیان کرد: یکی از محورهای راهبردی جمهوری اسلامی ارتباط با کشورهای دوست و همسایه خودش است که این ارتباط باید براساس منافع دوطرف باشد. در هفته گذشته شاهد بودیم رؤسای دو قوه به کشورهای روسیه و عراق سفر کردند  که هر دو سفر از نوع ارتباطات راهبردی با هردو کشور بسیار مؤثر بود و اثراتش در آینده نیز بیشتر خواهد شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی افزود: طبیعی است که این سفرها باعث ناامیدی کشورها و مقاماتی می شود که با برقراری مناسبات ایران با کشوری مانند عراق که از لحاظ دینی، فرهنگی و مذهبی به ایران بسیار نزدیک است. همچنین ارتباط ایران با کشور روسیه که جایگاهی درجامعه جهانی دارد و در برخورد با داعش نیز موفق بوده است، برای نظام سلطه بسیار نگران کننده است.

وی افزود: ارتباط ایران و روسیه برای به اضمحلال کشاندن تروریست‌ها در منطقه مؤثر بود و این ارتباط برای کسانی که موافق چنین رابطه‌ای نیستند، جای نگرانی ایجاد می‌کند. اما از طرفی برای ما و کشورهایی که در این سفرها با مسئولان ما دیدار کردند می‌تواند دستاوردهای بسیار بزرگ و تاریخ سازی داشته باشد.

او ضمن پاسخ به این سؤال که موانعی که تاکنون در عدم ارتباط مؤثر ایران با روسیه تأثیر داشته چه بوده است، گفت: ساختار اداری چه درکشور و چه در سفارتخانه‌های ما در خارج از کشور، حداقلی است و کار حداقلی انجام می شود و اقدامات حداکثری صورت نمی‌گیرد. همانطور که ادارات داخل کشور از بعد انجام وظیفه موفق عمل نمی‌کنند و مردم از آن‌ها ناراضی هستند، بخش قابل توجه سفارتخانه هایمان که دیگر دور از دسترس و در محیط‌های دربسته در خارج از کشور به سر می‌برند کاری که مورد نیاز امروز کشورمان است را انجام نمی دهند.

حاجی دلیگانی می‌گوید: از طرفی وزارت امورخارجه کشور نیز خودش را مشغول برخی حوادث مانند برجام و امثالهم کرده است و وقتش را صرف گشایش‌های اقتصادی و فراهم کردن بستر ارتباط تجاری برای تجار ایرانی و کشورهای مقصد نکرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول