اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تخریب گسترده خانه‌های فلسطینیان از ابتدای ۲۰۲۱

رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری میلادی دور جدیدی از تخریب خانه‌های فلسطینیان را آغاز کرده که موجب آواره شدن صدها نفر شده است.

تخریب گسترده خانه‌های فلسطینیان از ابتدای ۲۰۲۱

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر هماهنگ کننده مسائل بشردوستانه سازمان ملل امروز (شنبه) در گزارشی از تخریب یا مصادره ۱۷۸ ساختمان فلسطینی‌ها در کرانه باختری از ابتدای سال ۲۰۲۱ خبر داد.

به نوشته المعلومه، طبق این گزارش، تخریب این خانه‌ها موجب آوارگی ۲۵۹ نفر از جمله ۱۴۰ کودک شده است. اخیرا نیز خانه ۹ خانواده فلسطینی در منطقه «حمصه البقعیه» در دره رود اردن تخریب شده و ۶۰ عضو آن که ۳۵ نفرشان کودک بودند بی خانمان شده‌اند.

این نهاد وابسته به سازمان ملل همچنین نسبت به خطر شیوع کرونا و سردی هوا در زمستان برای خانواده‌های آواره شده هشدار داد. طبق این گزارش، در جریان تخریب تعدادی از این خانه‌ها در تاریخ هشت فوریه، اداره شهرسازی رژیم صهیونیستی به ساکنان «حمصه البقعیه» گفته‌اند که هر خانه جدیدی که ساخته شود تخریب یا مصادره خواهد شد.

در این راستا «ایلینا هیمرمان» نویسنده اسرائیلی در روزنامه هاآراتص نوشت که دادگاههای کیفری بین‌المللی باید به سرعت تحقیقات خود درباره تخریب این تعداد خانه و آواره شدن فلسطینیان آغاز کنند.

به نوشته وی شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی موجب تجاوز به حریم روستاها و مزارع فلسطینیان شده است و صهیونیست‌ها اقدام به قطع درختان روستاییان، تخریب مزارع و تهدید ساکنان می‌کنند تا خانه‌های خود را ترک کنند.

وبگاه عربی۲۱ نیز در این باره نوشت که «یوم النکبه» دیگری در حال رخ دادن است. (اشاره به سالروز تأسیس رژیم صهیونیستی و آواره شدن میلیون‌ها فلسطینی). به نوشته این وبسایت، بولدزرهای اسرائیلی در پوشش سربازان مسلح اخیرا در منطقه «دیر بلوط» هزاران درخت زیتون را از ریشه کنده‌اند تا قدرت اقتصادی ساکنان که وابسته به باغ‌های زیتون است، از بین برود و آن‌ها مجبور به ترک روستا شوند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول