اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

صحن امام محمدباقر (ع) در کاظمین سال ۱۴۰۴ تکمیل می‌شود+عکس

صحن امام محمد باقر (ع) با مساحتی بالغ بر پنج هزار مترمربع که به همت ستاد بازسازی عتبات در حال احداث است، تا سال ۱۴۰۴ تکمیل می‌شود.

صحن امام محمدباقر (ع) در کاظمین سال ۱۴۰۴ تکمیل می‌شود+عکس

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، صحن امام محمد باقر (ع) در حرم امامین جوادین (ع) یکی از طرح‌های توسعه حرم کاظمین به شمار می‌رود که طراحی آن به همت ستاد بازسازی عتبات انجام و پس از بررسی با موافقت متولیان حرم روند اجرایی آن نیز آغاز شد.

صحن امام محمد باقر (ع) با مساحتی بالغ بر پنج هزار مترمربع در ضلع شمالی حرم حال ساخت است که البته روند احداث این صحن به دلیل شیوع کرونا و بسته شدن مرزهای ایران و عراق مدتی متوقف شد؛ تا اینکه پس از مذاکرات محمد جلال مآب، رئیس ستاد بازسازی عتبات با طرف عراقی، تردد نیروهای ستادی و هنرمندان از اوایل پاییز سال جاری از سرگرفته شد و روند توسعه حرم امامین جوادین (ع) سرعت گرفت.

به گفته عباس رضایی نسب، مدیر پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات در کاظمین، عملیات اجرایی برای احداث صحن امام محمد باقر (ع) در کاظمین در عمق هفت متری انجام می‌شود و در عمق چهار متری عملیات آب‌بندی و زهکشی صورت گرفته است.

در نخستین فاز احداث صحن امام باقر (ع) پس از تخریب سقف و ستون‌های بتنی کف زیرزمین حرم، عملیات مقام سازی آغاز شد که برای این منظور نیز با توجه به بالا بودن آب‌های زیرزمینی و همچنین نزدیک بودن به سازه‌های حرم، خاکبرداری و حفاری این بخش با حساسیت خاص و روش‌‎های نوین در حال انجام است.

به گفته سیدمهدی ثمره هاشمی، مدیر پروژه صحن امام محمد باقر (ع) عملیات حفاری و مقام‌سازی برای احداث این صحن به خوبی در حال انجام است و در صورت نبود مشکل در اعزام نیروها، صحن امام محمد باقر (ع) که به عنوان طرح توسعه زیرسطحی حرم امامین جوادین (ع) به شمار می‌رود، تا سال ۱۴۰۴ تکمیل خواهد شد.

به گزارش فارس، با وجود اینکه صحن امام محمد باقر (ع) در حرم امامین جوادین (ع) در مساحت پنج هزار مترمربعی در حال ساخت است، با احتساب نیم طبقه حرم، پس از تکمیل صحن، مساحت حرم مطهر امامین جوادین (ع) هفت هزار مربع افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول