اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

ورود جنوب غرب خوزستان به پیک تمام عیار کرونا

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: طبق پیش‌بینی‌ها و با توجه به عدم رعایت مردم، اصناف و برخی از ادارات، همچنین عدم همراهی برخی از مسوولان، متأسفانه وارد پیک تمام عیاری از بیماری کووید 19 شدیم.

ورود جنوب غرب خوزستان به پیک تمام عیار کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، شکرالله سلمان زاده، رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان، در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا، در جنوب غرب خوزستان اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌ها و با توجه به عدم رعایت مردم، اصناف و برخی از ادارات، همچنین عدم همراهی برخی از مسوولان، متأسفانه وارد پیک تمام عیاری از بیماری کووید 19 شدیم، بیش از 80 درصد ظرفیت بیمارستان آیت‌الله طالقانی تکمیل شده و بخش مراقبت‌های ویژه نیز به طور کامل پر شده است.

وی با بیان اینکه، این بیم می‌رود که ما از ظرفیت دیگر بیمارستان‌ها نیز استفاده کنیم، افزود: تنها راه و تنها علاج این بیماری، پیشگیری از آن است و ظرفیت درمان شهر بیش از این توان پاسخگویی ندارد، لذا تقاضای عاجزانه از مردم داریم تا ما را همراهی کنند، برای من جای تعجب دارد که افرادی در جامعه از ماسک استفاده نکرده و با عدم رعایت اصول در تجمعات شرکت می‌کنند، متأسفانه شاهد حضور مردم در تالارها و مراسمات هستیم که باید نام این گردهمایی‌ها را مراسم مرگ گذاشت.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان، تصریح کرد: ای کاش مردم می‌دانستند که چه عواقبی برای خود و خانواده‌های ایشان ممکن است پیش آید، با توجه به وضعیت قرمز شهرها، احتمالا محدودیت‌های شدیدی نیز اعمال خواهد شد.

سلمان‌زاده ادامه داد: کنترل بیماری کرونا، فقط وظیفه وزارت بهداشت و درمان نیست، همه مسوولان باید با ما همکاری کنند، متأسفانه در روزهای اخیر شاهد برگزاری برخی مراسمات تجمع توسط برخی مسوولان و نهادها بودیم که جای تأسف دارد در این شرایط، بر خلاف منویات مقام معظم رهبری اقدام می‌شود. 

وی در خصوص آخرین وضعیت آمار این بیماری در جنوب غرب خوزستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۹ مورد جدید مثبت داشته ایم که ۲۷ نفر مربوط به آبادان، ۱۵ نفر از خرمشهر و ۳۳ نفر در شادگان مثبت قطعی ابتلا به کووید-۱۹ گزارش شده است.


وی ادامه داد: از این ۷۹ مورد مثبت جدید ۶۸ نفر (آبادان ۲۷ نفر، خرمشهر ۱۴ نفر و شادگان ۲۷ نفر) به صورت سرپایی هستند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: طی روز گذشته نیز ۲۶ نفر بستری و ۲۲ نفر بهبود و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

وی یادآور شد: متأسفانه از دیروز تا به امروز دو مورد فوتی مثبت نیز به ثبت رسید که یک مورد فوتی از آبادان و یک مورد از شادگان بوده است، بنابراین در حال حاضر کل موارد مثبت بستری در بیمارستان نیز ۱۲۷ نفر است.

انتهای پیام/۷۲۰۱۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول