اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

چهاردهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی با تقدیر از ۲۰ مداح دانش‌آموز برتر

چهاردهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی با معرفی و تقدیر از ۲۰ شرکت‌کننده برتر این مسابقه در مقاطع مختلف تحصیل در فرهنگسرای اندیشه به پایان می‌رسد.

چهاردهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی با تقدیر از ۲۰ مداح دانش‌آموز برتر

به گزارش خبرگزاری فارس، آئین تجلیل از نوگلان حسینی چند سالی است که به همت فرهنگسرای اندیشه برگزار شده و در آن ضمن شناسایی، حمایت و پرورش استعدادهای بالقوه مداحان نوجوان، از نفرات برتر که در طی مرحله داوری برگزیده می‌شوند، تقدیر می‌شود. این آیین تاکنون سیزده دوره خود را در این مرکز پشت سر گذاشته و امسال چهاردهمین دوره از نوگلان حسینی به صورت ملی و کشوری با حضور جمع زیادی از نوجوانان رده‌های سنی مختلف به مراحل پایانی خود رسیده و اختتامیه آن در فرهنگسرای اندیشه برگزار خواهد شد. 

مداحی و ذکر مصیبت سید و سالار شهیدان یکی از موضوعات مهم و قابل توجه در برپایی مراسمات عزاداری امام حسین علیه‌السلام در سراسر کشورمان است. آیین نوگلان حسینی در عمر بیش از یک دهه خود تلاش کرده است تا استعدادهای برتر مداحی که توانایی مدیحه سرایی در رثای مظلومیت ائمه اطهار و به ویژه امام حسین علیه‌السلام را دارند شناسایی کرده و با تجلیل از نوجوانان برگزیده، قدمی در راستای تشویق آنان و تربیت مداحان تراز انقلاب اسلامی بردارد.

چهاردهمین دوره آیین تجلیل از نوگلان حسینی به همت فرهنگسرای اندیشه و با همکاری شبکه قرآن، سازمان دانش آموزی، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و کانون مداحان در حالی مراحل پایانی خود را پشت سر می‌گذارد که تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا، به شیوه‌ای متفاوت برگزار شد. براساس دستورالعمل‌های ارائه‌شده از سوی وزارت بهداشت، این مسابقه برخلاف سال‌های گذشته در سه مرحله مقدماتی، راستی‌آزمایی و داوری نهایی برگزار شد. 

در مرحله مقدماتی و پس از اعلام فراخوان، مداحان نوجوان کشور به صورت برخط، فیلم‌هایی از خود ارسال کردند. در این مرحله بیش از ۶۰۰ دانش‌‌آموز شرکت کردند. پس از بازبینی و داوری مقدماتی شرکت‌کنندگان، عده‌ای انتخاب شده و برای راستی‌آزمایی به اجرای حضوری در فرهنگسرای اندیشه دعوت شدند. این مرحله با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد. در مرحله پایانی نیز، داوران با بررسی مداحی حضوری دانش‌آموزان، نفرات برگزیده را انتخاب کردند. این نفرات در مراسم اختتامیه نوگلان حسینی معرفی و تقدیر خواهند شد. 

براساس این گزارش، چهاردهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی با داوری چهره‌هایی نظیر رحمان نوازنی، شهروز حبیبی، محمود تاری، سعید نسیمی، حسین درویش و محمد امانی‌مهر برگزار شد. مراسم اختتامیه نوگلان حسینی، دوشنبه ۲۷ بهمن ماه، همزمان با سومین روز از ماه رجب و سالروز شهادت امام هادی علیه‌السلام در فرهنگسرای اندیشه برگزار می شود در این مراسم، از هر مقطع تحصیلی ابتدایی دوره اول، ابتدایی دوره دوم، متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم، ۵ نفر برگزیده و تقدیر خواهند شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول