اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مسکو رسما عراق را به نشست «روند آستانه» دعوت کرد

سفیر روسیه در دیدار با قائم مقام وزارت خارجه عراق، رسما بغداد را برای حضور در نشست «روند آستانه» دعوت کرد.

مسکو رسما عراق را به نشست «روند آستانه» دعوت کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مسکو، امروز (شنبه - ۱۳ فوریه)، رسما دولت عراق را برای حضور در کنفرانس «روند آستانه» که قرار است  در شهر سوچی روسیه به منظور بررسی تحولات و وضعیت سوریه برگزار شود، دعوت کرد.

وزارت خارجه عراق طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «الرافدین»، منتشر شد، اعلام کرد که در دیدار «نزار الخیرالله» قائم مقام وزارت خارجه عراق و «ماکسیم ماکسیموف» سفیر روسیه در عراق، دو طرف در خصوص قضایای مختلف و مهم منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

بر اساس این گزارش، در این دیدار، سفیر روسیه، رسما عراق را برای شرکت به عنوان ناظر در پانزدهمین نشست «روند آستانه» که انتظار می‌رود طی دو روز ۱۶ و ۱۷ فوریه جاری (۲۸ و ۲۹ بهمن) در سوچی برگزار شود، دعوت کرد. نشستی که به بررسی تحولات امنیتی، سیاسی و انسانی در سوریه خواهد پرداخت.

در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است که دو طرف در این نشست درباره نزدیکی دیدگاههای عراق و روسیه درخصوص راهکارهای حل بحران سوریه و لزوم ایجاد یک راهکار سیاسی از طریق ایجاد دوباره پل‌های اعتماد بین سوری‌ها با گرایش های مختلف آنها و بدون دخالت‌های خارجی تاکید کردند.

براساس توافق ایران، روسیه و ترکیه در حاشیه نشست کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو، پانزدهمین نشست روند آستانه ۲۸ و ۲۹ بهمن در سوچی برگزار می‌‌شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول