اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آجر توسعه بر پیکره فرهنگ مراغه گذاشته شد/ پایان انتظار 20 ساله مراغه ای ها

انتظار ۲۰ ساله مردم مراغه با احداث بزرگ‌ترین پردیس فرهنگی سینمایی شمالغرب کشور پایان می‌یابد.

آجر توسعه بر پیکره فرهنگ مراغه گذاشته شد/ پایان انتظار 20 ساله مراغه ای ها

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سینما نامی آشنا برای مردم فرهنگ دوست مراغه است به طوری که نخستین سینما در سال 1324 هجری شمسی وارد این شهر تاریخی شد و بعد ها 5 سالن دیگر نیز به ظرفیت سینمایی این شهرستان اضافه شد. 

اما گذر زمان موجی از تعطیلی، تخریب و تغییر کاربری سینماها را در مراغه راه انداخت؛ موجی ناخوشایند که دل آزردگی اهالی فرهنگ و هنر و مردم این شهرستان را به همراه داشت. 

این بار، روزگار روی خوشش را به فرهنگ و هنر دومین شهر بزرگ آذربایجان شرقی نشان داده است و عزم و اراده ملی برای احداث بزرگ ترین پردیس فرهنگی سینمایی شمالغرب کشور جزم شده است. عزمی که پای مسئولان کشوری و متولیان فرهنگی را به مراغه باز کرده تا شاهد توسعه عظیم فرهنگی در این شهر تاریخی باشیم.

 

احداث پردیس سینمایی با مساحت 6 هزار مترمربع

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه احداث بزرگ ترین پردیس فرهنگی سینمایی شمالغرب کشور میان حوزه هنری انقلاب اسلامی و شهرداری مراغه اظهار کرد: امروز حوزه هنری انقلاب اسلامی با جهاد فرهنگی و هنری پای کار است تا یک پردیس فرهنگی و سینمایی در این شهرستان احداث شود.

وی با بیان اینکه حوزه هنری با احداث پردیس سینمایی در این شهرستان به دنبال یک کار تجاری نیست، افزود: افتتاح مراکز فرهنگی و هنری در استان موجب کاهش ناهنجاری های اجتماعی می شود که حوزه هنری انقلاب اسلامی نیز با احداث پردیس فرهنگی سینمایی در مراغه به دنبال سرمایه گذاری فرهنگی و معنوی است.

سیدمحمدحسین بلاغی با اشاره به احداث این پروژه اظهار کرد: پروژه احداث پردیس فرهنگی سینمایی مراغه با هزینه ای افزون بر 700 میلیارد ریال در زمینی به مساحت افزون بر دو هزار مترمربع در خیابان غفاری مراغه خواهد بود که توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی و با مشارکت شهرداری و شورای شهر مراغه اجرا می شود.

وی ادامه داد: در این پردیس، ضمن احداث سالن های مدرن سینمایی، تماشاخانه نمایش، گالری آثار تجسمی و امکانات رفاهی همچون مرکز عرضه محصولات فرهنگی احداث می شود که موجب دلگرمی اهالی فرهنگ دوست مراغه خواهد شد.

بلاغی آغاز احداث این پروژه را ابتدای سال آینده (سال 1400) عنوان کرد و گفت: امیدوارم این پروژه بعد از گذشت 30 مورد بهره برداری قرار گیرد.

عزم ملی برای احداث پردیس سینمایی مراغه

معاون اداری و مالی حوزه هنری کشور با تأکید بر عزم و اراده جدی حوزه هنری انقلاب اسلامی برای احداث پردیس سینمایی در مراغه تصریح کرد: احداث پردیس سینمایی آغازی برای اتفاق‌های بعدی در بخش فرهنگی این شهر خواهد بود که امیدواریم بعد از احداث این پردیس، سرمایه گذاری های دیگر فرهنگی در این شهر صورت گیرد.

وی افزود: تنها یک پردیس برای شهر ۲۰۰ هزار نفری مراغه کافی نیست و باید تمام توان ملی برای افتتاح مراکز فرهنگی و هنری در این شهر به کار گرفته شود.

عبدالحمید قره‌داغی با اشاره به اینکه مراغه دارای مردم و هنرمندان فرهنگ دوستی است، ادامه داد: حوزه هنری تجربه‌های موفقیت‌آمیزی در یزد، مشهد، بندرعباس و چندین شهر دیگر کشور داشته است و امید می‌رود ساخت پردیس سینمایی مراغه نیز در سریع‌ترین زمان ممکن آغاز و با پیشرفت مناسب روبه رو شود.

 

گام های موفق حوزه هنری در توسعه فضای سینمایی آذربایجان شرقی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان در سال های اخیر در راستای توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری موفق عمل کرده است و زمینه ساز رشد فرهنگی و هنری در استان بوده است. 

وی افزود: توسعه فضای سینمایی در استان در چند سال اخیر بی سابقه بوده است و امروز شاهد رشد و ارتقای سرانه فرهنگی و سینمایی در استان هستیم که این مسئله موجب الگوبرداری بخش خصوصی در جهت سرمایه گذاری در زمینه احداث پردیس های سینمایی بوده است.

داود بهبودی در ادامه اظهار کرد: سازمان مدیرت و برنامه ریزی استان در راستای توسعه زیرساخت های سینمایی استان از حوزه هنری انقلاب اسلامی حمایت خواهد کرد.

حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی پس از اتمام پروژه بازسازی پردیس فرهنگی سینمایی قدس تبریز در سال 1396، پروژه بازسازی پردیس فرهنگی سینمایی 29 بهمن تبریز را در سال 1398 آغاز کرده که این پردیس سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد و همچنین پروژه احداث بزرگ ترین پردیس فرهنگی سینمایی مراغه را در سال 1400 آغاز خواهد کرد.

نگارنده: شاهین بدرحیدری

انتهای پیام/60001/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول