اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

باید بساط غول کنکور جمع ‌شود

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: باید هر چه سریع‌تر بحث پذیرش دانشجو از طریق کنکور سراسری اصلاح شود و انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی صورت پذیرد تا غول کنکور، مؤسسات و گردش مالی وحشتناکی که به خانواده‌ها فشار وارد می‌کند کلا جمع شود.

باید بساط غول کنکور جمع ‌شود

سیدعلی یزدیخواه نماینده مردم تهران، ری،‌ شمیرانات،‌ اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ‌گفت‌وگو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس درباره نحوه برگزاری و ساماندهی کنکور، اظهار کرد: حدود 30 هزار نفر از جاماندگان کنکوری‌های نظام قدیم اصرار داشتند سال 1400،کنکور در دو گروه نظام قدیم و جدید آموزشی برگزار شود.

وی به موضوع ساماندهی کنکور اشاره کرد و گفت: این قانون تاکنون دو بار اصلاح شده تا هرچه زودتر بحث پذیرش دانشجو از طریق کنکور سراسری کلاً برداشته شود و فقط به 10 درصد از داوطلبان محدود شود تا دانشگاه‌های برتر بتوانند با هم رقابت کنند و عمدتاً انتخاب رشته برمبنای سوابق تحصیلی صورت پذیرد و در نتیجه غول کنکور، مؤسسات و گردش مالی وحشتناکی که به خانواده‌ها فشار وارد می‌کند کلاً جمع شود.

این نماینده مجلس اضافه کرد: با توجه به کاهش اقبال جوانان به بحث کنکور و دانشگاه به دلیل اینکه در آن مهارت‌آموزی اتفاق نمی‌افتد و دانشجویان بعد از اخذ لیسانس، فوق لیسانس و حتی دکتری باز بیکار هستند، دانشجویان بیشتر به دنبال رشته‌های فنی و حرفه‌ای می‌روند. 

یزدیخواه گفت: آزمون سال 99-98 با چندین بار تأخیر برگزار شد و تقریباً قریب به 10 درصد غایب داشت. در حال حاضر مردم با کرونا راحت‌تر کنار می‌آیند و پروتکل‌ها را به خوبی رعایت می‌کنند و امیدواریم تا بهار سال آینده طومار ویروس منحوس کرونا در هم پیچیده شود و با واکسیناسیون عمومی مردم، این موضوع را به بایگانی ببریم، اما با این حال اگر هم بخشی از بیماری ادامه داشته باشد منافاتی نمی‌بینیم که آزمون در تاریخ مقرر با انجام پروتکل‌های بهداشتی انجام شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول