اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آتن اعلام کرد؛ 30 مورد نقض هوایی یونان توسط هواپیماهای نظامی ترکیه

وزارت دفاع یونان مدعی نقض گسترده حریم هوایی خود توسط هواپیماهای شناسایی ارتش ترکیه و اجرای عملیات رهگیری علیه آن‌ها شد.

آتن اعلام کرد؛ 30 مورد نقض هوایی یونان توسط هواپیماهای نظامی ترکیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع یونان روز جمعه از نقض مکرر حریم هوایی خود از سوی هواپیماهای شناسایی ارتش ترکیه خبر داد.

به نوشته وبگاه «پرتوثیما» به نقل از وزارت دفاع یونان، هواپیماهای نظامی ترکیه کماکان به اقدامات تحریک‌کننده بر فراز دریای اژه و حتی حریم هوایی یونان ادامه می‌دهند. بنا بر ادعای وزارت دفاع یونان، یک فروند هواپیمای شناسایی «سی ان -۲۳۵» و دو فروند «آر تی آر-۷۲» مرتکب ۳۰ مورد تخلف و پنج مورد نقض حریم هوایی یونان  در شمال شرقی، مرکز و جنوب شرقی دریای اژه شدند.

 بر اساس این گزارش، یونان اعلام کرده که به دنبال این حادثه عملیات شناسایی و رهگیری هواپیماهای ترکیه بر اساس قوانین و مقررات بین‌المللی انجام شد.

یونان چندی قبل نیز  مدعی نقض مکرر حریم هوایی خود از سوی جنگنده ها و هواپیماهای تجسسی ارتش ترکیه شد و اعلام کرد هشت فروند هواپیمای نظامی ترکیه از جمله شش فروند جنگنده «اف-۱۶» و دو فروند هواپیمای «سی ان -۲۳۵» بدون مجوز یونان بر فراز جزایر این کشور در شمال شرقی، مرکز و جنوب شرقی دریای اژه پرواز کردند.

یونان و ترکیه دو کشور همسایه مدت‌هاست بر سر منابع انرژی در شرق مدیترانه اختلاف دارند.

وزیر دفاع  یونان  اخیرا در مصاحبه با یک رسانه یونانی گفت، یونان و ترکیه در سال ۲۰۲۰ به دلیل اختلافات طولانی مدت سه بار تا آستانه جنگ پیش رفتند. یونان برای تقابل با ترکیه و در حالیکه این کشور را متهم به برقراری امپراتوری گذشته خود کرده، علاوه برخرید این جنگنده‌ها و ارتقای ناوگان جنگنده‌های «اف-۱۶»، قصد استخدام ۱۵ هزار پرسنل نظامی را در چهار سال آینده دارد. یونان همچنین برای آموزش‌های مورد نیاز پروازی با رژیم صهیونیستی نیز در ماه جاری یک توافق ۱.۶۸ میلیارد دلاری منعقد کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول