اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مهاجمان به کنگره در چند قدمی «کیف اتمی» آمریکا قرار داشتند+فیلم

در دومین جلسه دادگاه استیضاح ترامپ، یکی از مدیران استیضاح ویدئویی را از هنگام خروج معاون ترامپ و دستیار نظامی‌اش که چمدان اتمی را کنار او حمل می‌کند به نمایش گذاشت.

مهاجمان به کنگره در چند قدمی «کیف اتمی» آمریکا قرار داشتند+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گفته می‌شود طرفداران ترامپ در روز ششم ژانویه و هنگام حمله به ساختمان کنگره در چند قدمی«مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا قرار داشتند که تنها ۱۴ دقیقه زودتر از اولین گزارش پلیس کنگره درباره ورود این افراد به ساختمان، از مجلس سنا خارج شده بود.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، در جلسه دوم استیضاح ترامپ که در جریان است، «استیسی پلاسکت» مدیر استیضاح مجلس نمایندگان ویدئویی را ارائه کرد که در آن دستیار نظامی همراه پنس که چمدان اتمی موسوم به «فوتبال هسته‌ای» را حمل می‌کند، دیده می‌شود که به دنبال او با عجله در حال خروج به سمت مکانی امن است.

 

 

این چمدان مشکی چرمی حاوی کدهای حمله هسته‌ای، مخصوص رئیس‌جمهور آمریکاست تا زمانی که دور از مراکز فرمان ثابت است، بتواند برای صدور فرمان حمله یا دفاع با جنگ‌افزار هسته‌ای از آن استفاده کند. این چمدان که به آن کیف اضطراری هم می‌گویند را یک دستیار نظامی حمل می‌کند و به همین خاطر باید این فرد همیشه نزدیک رئیس‌جمهور آمریکا باشد. یک نسخه از این کیف هم همواره همراه معاون رئیس‌جمهور آمریکا حمل می‌شود تا در صورت رخ دادن اتفاقی برای وی، معاونش به آن دسترسی داشته باشد. 

ابن مدیر دموکرات استیضاح با نمایش ویدئوی مذکور گفت: هنگامی گه آشوبگران به بالای پله‌ها رسیدند، در ۱۰۰ فوتی [۳۰ متری] جایی قرار داشتند که معاون رئیس‌جمهور و خانواده‌اش پناه گرفته بودند، و آن‌ها تنها چند فوت با یکی از درهای ساختمان فاصله داشتند.

«استفان شوارتز» از اعضای ارشد غیرمستقر گروه «بولتن دانشمندان اتمی» در صفحه توییتر خود نوشت «پنجمین فردی که در این ویدئو پشت معاون ترامپ از در خارج می‌شود، دستیار نظامی او است که نسخه دوم چمدان اتمی را مانند همان چمدان رئیس‌جمهور در تمام زمان‌ها همراه او حمل می‌کند.»

به گفته کارشناسان، گرچه حمله کنندگان به کنگره نمی‌توانستند حمله‌ای اتمی را به دلیل کنترل‌های امنیتی آغاز کنند اما تهدید افشای اطلاعات طبقه‌بندی شده آمریکا برای جهان در صورت دستیابی آن‌ها به این چمدان وجود داشت.

اواسط ژانویه، روزنامه «واشنگتن پست» هم گزارش داده بود حمله کنندگان به کنگره به پنس بسیار نزدیک شده بودند و او تنها دقایقی قبل از تعرض آن‌ها به ساختمان کنگره سنا را ترک کرده بود.

ششم ژانویه (۱۷ دی) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند. حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند. 

در پی این حادثه قانون‌گذاران دموکرات با همراهی چند نماینده جمهوری‌خواه طرح استیضاح ترامپ را کلید زدند که در حال حاضر در جریان است.

دونالد ترامپ، اولین رئیس‌جمهور در تاریخ آمریکاست که مجلس نمایندگان این کشور در تاریخ ۱۳ ژانویه (۲۴ دی ماه) برای دومین بار، طرح استیضاح وی را تصویب کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا اواسط ژانویه با ۲۳۰ رأی طرح استیضاح دونالد ترامپ را تصویب کرد و تمام ۲۲۱ عضو حزب دموکرات و ۱۰ عضو حزب جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان به این طرح رأی مثبت دادند.

موفقیت استیضاح ترامپ در مجلس سنا نیازمند کسب رأی موافق دست‌کم دو سوم سناتورها (۶۷ سناتور) است و این به معنی آن است که دست‌کم ۱۷ سناتور هم‌حزبی او برای محاکمه ترامپ باید با دموکرات‌ها همراه شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول