اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ماجرای قطع درخت 200 ساله در برزک کاشان چه بود؟

روزهای گذشته تصاویری در شبکه‌های مجازی منتشر شد که حاکی از آن بود که یک درخت کهنسال توسط عده‌ای برای استفاده از چوب آن بریده شد که فارس به این موضوع پرداخت.

ماجرای قطع درخت 200 ساله در برزک کاشان چه بود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، ظهر روز گذشته، درخت تنومند و‌کهنسال کبوده  که قطر آن بیش از یک ‌متر و عمر آن نزدیک به دویست سال تخمین زده می‌شد توسط فردی متخلف و‌ بدون اخذ مجوز از نهاد های مربوط و صرفاً جهت کسب درآمد قطع شد؛ این درخت در مسیر نهر عمومی کنار پارک‌ در حال احداث خوید برزک قرار داشته و‌ قطع درخت باعث‌شده درخت کبوده دیگری نیز که در‌ مجاورت آن قرار داشته از ریشه بیرون‌ بیایید.

همچنین چند ماه پیش نیز تعدادی درخت صنوبر‌در هیمن محل قطع و تعدادی درخت سپیدار کهنسال در کنار برکه خویت قطع و موجب نارضایتی مردم شده بود؛ با بالا رفتن قیمت چوپ و‌عدم‌نظارت دستگاه های متولی، تخلف چوب برها تشدید شده است و در‌ صورت عدم پیگیری مسؤولان بخش و شهر برزک تا چندی دیگر شاهد از بین رفتن تعداد درختان بیشتری خواهیم بود؛ موضوعی که دوست‌داران طبیعت برزک در نامه‌ای خطاب به مسؤولان درخواست نظارت بیشتر را داشتند تا اتفاقاتی رخ ندهد.

 

روح الله دهقانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان با بیان اینکه در خصوص قطع درختان در برزک کاشان، گزارش‌هایی  مبنی بر این که قدمت درخت بالای ۵۰ سال بوده است و در همین زمینه پرونده قضایی تشکل شده است، اظهار کرد: فردا در جلسه شورای انفال این موضوع را بررسی خواهیم کرد، چوب‌برها برای قطع درختان مجوز‌های قانونی را از محیط زیست و شهرداری داشته باشند.

دادستان کاشان با اشاره به اینکه، اراده برخورد با قاچاقچیان چوب را داریم و با متخلفان برخورد قاطع می‌کنیم افزود: چوب برها در روستاها باید با شهرداری‌ها هماهنگ باشدند و مجوزهای لازم را از شهرداری و جهاد کشاورزی داشته باشند.

وی گفت با اشاره به اینکه نهاد های مردی در خصوص قطع درختان و محیط زیست ورود کنند، تصریح کرد: با قطع درختان محیط زیست و منافع شهری به خطر می‌افتد و باید مطالبه‌گر بود تا بدانیم چرا مسؤولان در خصوص چنین مسائلی قصور می‌کنند.

 

 

دهقانی با بیان اینکه دستورالعمل جدید قوه قضایه است که اگر مدیری قصور و کوتاهی در مسؤولیتش کرده باشد برخورد می‌شود، خاطرنشان کرد: آلودگی شهرها از همین قطع درختان نشات می‌گیرد و وقتی به درختان و تغییر کاربری حساس نباشیم چنین اتفاق‌های ناگواری رخ می‌دهد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج۱۰/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول