اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بسته خبری پلیس| از آزادسازی اراضی ملی و ساحلی تا کشف میلیاردی بیت کوین در مازندران

فرمانده انتظامی استان مازندران از آزادسازی 17 هزار متر مربع از اراضی ملی در نوار ساحلی شهرستان جویبار به ارزش هزار و 500 میلیارد ریال خبر داد.

بسته خبری پلیس| از آزادسازی اراضی ملی و ساحلی تا کشف میلیاردی بیت کوین در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار مرتضی میرزایی طی گفت‌وگویی از آزادسازی ۱۷ هزار متر مربع از اراضی ملی در نوار ساحلی شهرستان جویبار به ارزش هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خبر داد و اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر تصرف غیرقانونی ۱۷ هزار مترمربع از اراضی ملی و منابع طبیعی در سواحل دریا در منطقه ساحلی چپکرود شهرستان جویبار، موضوع به صورت ویژه در دستور کار فرماندهی انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی در اجرای حکم قضائی به اتفاق ماموران حفاظت از منابع طبیعی و نماینده مرجع قضائی اقدام به بازپس‌گیری زمین‌های ملی و رفع تصرف کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به تخریب دیوار و ساخت و سازهای ایجاد شده در اراضی ملی، تصریح کرد:کارشناسان ارزش ریالی این میزان از اراضی را  هزار و میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

سردار میرزایی در پایان خاطر نشان کرد: حفظ بیت‌المال، اراضی ملی و منابع طبیعی از دست متجاوزان و سود جویان همواره در دستور کار ماموران انتظامی بوده و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه سوء استفاده در این زمینه موضوع را به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

*کشف میلیاردی دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در سوادکوه شمالی 

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف میلیاردی دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در سوادکوه شمالی خبر داد و اظهار کرد: در راستای طرح برخورد با تولیدکنندگان غیرمجاز ارز دیجبتال و در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در این حوزه در شهرستان سوادکوه شمالی، موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی شهرستان قرار گرفت.

سیدموسی حسینی گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی و همکاری کارشناسان شرکت توزیع برق شهرستان مزرعه استخراج ارز دیجیتال در یکی از شهرک‌های صنعتی شهرستان سوادکوه شمالی شناسایی شد.

وی افزود: در ادامه تحقیقات مشخص شد، متهم که دارای شرکتی در این شهرک صنعتی بوده با نصب مانیر به صورت غیرمجاز اقدام به تولید ارز دیجیتال می‌کرد.

حسینی با اشاره به هماهنگی قضائی از بازرسی این شرکت تولیدی خبر داد و افزود: در بازرسی از این شرکت ۵۴ دستگاه بیت‌کوین به ارزش ریالی ۳ میلیارد ریال کشف و این مرکز با حکم قضائی پلمب شد.

*دستبند پلیس بر دستان جاعل و کلاهبردار میلیاردی در ساری 

مسعود تقدیسی رئیس پلیس آگاهی استان  نیز از شناسایی  جاعل و کلاهبردار میلیاردی در ساری خبر داد و گفت: ماموران پلیس آگاهی در پی دریافت ۱۲ فقره پرونده مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان از طریق فروش آپارتمان با جعل سند به ارزش تقریبی ۴۰ میلیارد ریال در شهر ساری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی با اشاره به متواری بودن متهم از اقدامات تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی برای شناسایی وی خبر داد و اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی با بکارگیری شگردهای خاص پلیسی،متهم را در یکی از مخفیگاه‌هایش شناسایی و پس از هماهنگی قضائی دستگیر کردند.

تقدیسی با اشاره به معرفی متهم دستگیر شده به مرجع قضائی خاطرنشان کرد: شهروندان قبل از انجام معاملات ملکی با اخذ استعلامات لازم از ادارات ذیربط بویژه اداره ثبت اسناد و املاک از صحت و سلامت مدارک ارائه شده از سوی فروشندگان اطمینان حاصل کنند تا قربانی افراد کلاهبردار و فرصت‌طلب نشوند.

*کشف لاستیک‌های قاچاق ۵۰۰ میلیونی در گلوگاه 

اسماعیل حسن‌زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح شهرستان گلوگاه، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران حین کنترل خودروهای عبوری به خودروی نیسان وانت مشکوک و آن را متوقف کردند.

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه تصریح کرد: ماموران انتظامی در بازرسی از خودروی توقیفی ۸۶ حلقه لاستیک خارجی قاچاق را که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده بود، کشف کردند.

حسن‌زاده ارزش کالاهای مکشوفه را بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه ماموران انتظامی گلوگاه در اقدامی مشابه با توقیف یک دستگاه خودرو یک تن و ۴۰۰ کیلوگرم آرد قاچاق کشف کردند، خاطرنشان کرد: شهروندان با ارائه گزارش‌ها و اطلاعات از طریق سامانه ۱۱۰ می‌توانند در پیشگیری قاچاق کالا همیار خوبی برای نیروی انتظامی باشند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول