اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

به بهانه سالگرد صدور بیانیه گام دوم انقلاب

کارشناس مسائل سیاسی نوشت: روح اصلی و فلسفه صدور بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به ملت ایران از سوی رهبری معظم انقلاب، درک «موقف» و «موقع» قیام الهی مردم و ارزش وجودی انقلاب رهایی‌بخش اسلام است.

به بهانه سالگرد صدور بیانیه گام دوم انقلاب

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، محمدکاظم انبارلویی کارشناس مسائل سیاسی به مناسبت سالگرد صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط رهبر انقلاب اسلامی یادداشتی نوشت که متن آن به شرح ذیل است:

روح اصلی و فلسفه صدور بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به ملت ایران از سوی رهبری معظم انقلاب درک «موقف» و «موقع» قیام الهی مردم و ارزش وجودی انقلاب رهایی بخش اسلام است.

انقلاب اسلامی یک موهبت عظیم الهی است که بشارت‌دهنده فصل جدیدی از حیات بشر در کره خاکی ماست و مایه سربلندی ایران و ایرانیان در جهان است. انقلاب اسلامی عامل اصلی عزت و عظمت ملت ایران و مایه پیشرفت محیرالعقول ایرانیان طی چهار دهه اخیر در همه زمینه‌ها و عرصه‌ها شده است.

خدا رحمت کند مرحوم  آیت‌الله شیخ مجتبی تهرانی را که می‌فرمود: «شکر، علم نعمت شناسی است. شکر بالاترین و بافضیلت‌ترین مقامات معنوی است ما از نعمت پی به مُنعم می‌بریم. تا پی به معرفت عین و وجه نعمت نرسیم در مقام شکر برنمی‌آییم.»

یکی از بزرگ‌ترین نعماتی که خداوند در انقلاب اسلامی به ملت ایران عنایت فرموده همین امامین انقلاب است. در طول تاریخ ایران قبل از اسلام و بعد از اسلام در سرزمین پهناور ایران حاکمان بسیاری حکومت کرده‌اند که از نظر سطح سواد و علم در پایین‌ترین حد ممکن بوده‌اند و همین دوران پهلوی را ببینیم که پدر بی سواد پسر در 20 سالگی به کمک آمریکا و انگلیس به سلطنت رسید در آن موقع شاید دیپلم هم نداشت.

محمدرضا پهلوی در ایامی به سلطنت رسید که خطیرترین دوران حیات ایرانیان بود و مملکت در اشغال روس و انگلیس و آمریکا بود. فقر و فلاکت از سر و روی ملت می بارید. یک بچه 20 ساله بی سواد حاکم ایران بود و بعدها در دوران سلطنت خود جنایت‌ها و خیانت‌های بزرگی مرتکب شد. قبل از دوران پهلوی در دوران قاجار یک مشت حاکم مستبد و شهوت‌ران و بی مایه و بی‌سواد به مملکت حکومت می‌کردند. ما در دوران اسلام و قبل اسلام هیچ‌گاه حاکمی نداشتیم که از علم و سواد حتی در یک سطح قابل قبول باشند.

ما 40 سال گذشته در دورانی زیست انسانی و الهی داشتیم که امامین انقلاب در بالاترین سطح علمی قرار داشتند. امام ما یک فیلسوف بزرگ و حکیم قَدَر و یک سیاستمدار بی بدیل بود. تز دکترا یا بهتر بگوییم فوق دکترای علوم سیاسی او 22 جلد صحیفه نور است. یادم می آید آیت‌الله خزعلی یک بار در منبر فرمودند: به امام عرض کردم؛ حاضرم تمام عبادات نیم قرن خود را بدهم تا ثواب یک اعلامیه شما را داشته باشم!

امام(ره) ما در فقه و حقوق در اصول و عرفان سرآمد عصر خود در میان دانشمندان ، فقیهان و فیلسوفان زمان ما بود.
امام (ره) ما در شجاعت، تهور، بی‌باکی و شناخت زمینه و زمان تاریخ ما و درک او از انسان، تحولات جهانی بی نظیر بود. او مرجع تقلید بود.اعتبار و رتبه علمی او را مراجع عصر ما و فقیهان بزرگ حوزه‌های علمیه و اساتید بزرگ دانشگاه‌ها و فرهیختگان علمی کشور مهر تأیید می زدند.

اینکه یک انسان در رفیع‌ترین قله علمی بنشیند با فداکاری و جانفشانی برای حفظ عزت ایران و ایرانیان برای استقلال کشور از جان مایه بگذارد و ملت هم با نثار خون پاک‌ترین جوانان خود او را بر مسند حکومت بنشاند نعمت بزرگی است که هرگز از عهده شکر او برنمی‌آییم. این‌که او توانست به مدد الهی پرچم عزت و عظمت ایرانیان را با همراهی و همگامی دانشمندان و علمای عصر خود به دست امینی بسپارد که در علم و معرفت و دانش بشری مثل او بود این هم نعمت بزرگی است که باید از عهده شکرش برآییم. ایران پس از امام (ره) به درجه ای از رشد، پیشرفت و عظمت رسیده است که 6 قدرت جهانی محکم ایستاده‌اند و می‌گویند شما حق ندارید از این جلوتر بروید. امروز مراکز رصد جهانی اعلام می کنند ایران در بسیاری از علوم و دانش بشری جزء 10 کشور برجسته جهان است این ادعای ما نیست این اعتراف دوست و دشمن است.

امروز آمریکا و اروپا یک مشت ابله، بی‌سواد، شرابخوار و زنباره را در واشنگتن، پاریس و لندن جمع کرده‌اند و می‌خواهند از آن‌ها اپوزیسیون نظام بسازند. یک مشت گرگ و روباه در این دو قاره جمع شده‌اند و سرویس امنیتی انگلیس و سیا و موساد مسئول و مشغول گله بانی آن ها هستند.

هر از چندی ، وقتی از زوزه‌کشیدن و پارس کردن علیه ملت ایران خسته می شوند همدیگر را گاز می گیرند و هیچ کدام هم از آن ها همدیگر را قبول ندارند. استکبار جهانی می خواهند این گرگ‌ها را به ایران برگردانند و دوباره سلطه خود را به این ملت تجدید کنند.

امامین انقلاب از عالمان دینی و استاد مسلّم اخلاق و عرفان بودند و می توانیم ادعا کنیم خداوند روی زمین در هچ عصری به اندازه این 42 سال تحت زعامت و رهبری این دو مرد بزرگ توسط مردم عبادت نشده است. به همین دلیل خداوند پشتیبان این انقلاب است و تاکنون انقلاب را در طوفان‌های سخت و نرم دشمن حفظ فرموده است. ملت ایران شکر نعمت رهبران الهی انقلاب را با پایداری و مقاومت با اطاعت آگاهانه و عالمانه به جای آوردند. انصافا خود این «شکر» هم شکر دارد.

انقلاب بر آموزه‌های سترگ قرآنی و اندیشه‌های نورانی علما و اندیشمندانی تکیه دارد و به همین دلیل فطرت‌های پاک انسانی را در ایران و خارج از مرزهای ایران به خود جلب کرده است. انقلاب زیرساخت‌های خودسازی و جامعه‌پردازی را فراهم کرده است و به سوی برپایی یک تمدن پاک انسانی، اسلامی و الهی پیش می رود.

امروز دستور کار سرویس‌های امنیتی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی، ترور دانشمندان و فرهیختگان کشور است. لوله تفنگ جوخه آتش این سه محور شرارت در جهان به سوی دانشمندانی است که می خواهند بنای «قدرت ملی» را بر علم و دانش قرار دهند.

جالب است در این ایام کرونایی حتی جلوی خرید « میمون آزمایشگاهی» را برای تست واکسن‌های ما گرفته بودند!!

مسئله  مهم و اساسی پس از درک نعمت وجود رهبران الهی انقلاب و به‌جا آوردن شکر آن موضوع ارتقا و رشد فهم ملت ایران است. در طول تاریخ بشر 124 هزار پیامبر از سوی خداوند فرستاده شده است.

علما ، دانشمندان و فیلسوفان بزرگی ظهور کردند اما مردم پای کار اندیشه های الهی آن‌ها نایستادند و حکومت و سلطنت دست کسانی افتاد که مشروعیت الهی نداشتند و در شرارت، ستم، بی اخلاقی و بی مبالاتی سرآمد روزگار خود بودند.

اما ملت ایران چون کوه پشت امامین انقلاب ایستاد و با قیمت جان خود خریدار نظام الهی و اسلامی شد. ملت با تقدیم ده‌ها هزار شهید و مجروح پای انقلاب ایستاد و فریب صاحبان قدرت و ثروت را نخورد. ملت ایران مردانه پای اسلام و قرآن ایستاد و به صاحبان زر و زور و تزویر اعتنایی نکرد و پنجه در پنجه آنان انداخت. درک این نعمت بزرگ الهی و فهم مطالبه واقعی ملت که ریشه در آموزه‌های الهی انبیا دارد خیلی مهم است و مهم‌تر از آ‌ن به‌جاآوردن شکر این نعمت است. شکر این نعمت خدمت صادقانه، بی مزد و منت است.

همین درک و شکر نعمت، سوخت اصلی موتور حرکت گروه های جهادی در کشور است که در جای جای میهن اسلامی دارند به مردم خدمت می کنند.

متأسفانه دولت‌های پدید آمده پس از انقلاب در درک نعمت امامین انقلاب و درک نعمت بیداری و هوشیاری و وفاداری ایرانیان کاستی‌ها، غفلت‌ها و کوتاهی های بزرگی از خود نشان دادند.

این کاستی، غفلت و کوتاهی باید در دولت 1400 با شکل‌گیری یک دولت انقلابی، جوان و حزب‌اللهی جبران شود.

این انقلاب قدم به قدم، با نفس، صدا و رأی مردم پیش رفته است. این مردم قدر علم، معرفت، آگاهی، اخلاق و معنویت را خوب می دانند. آیا کسانی که از همین مردم رأی گرفته‌اند به اندازه آنان حق نعمت الهی امامین انقلاب و مردم انقلابی ایران را ادا کرده‌اند. راهپیمایی پرشور، عظیم، حماسی و متفاوت امسال در روز 22 بهمن از سوی مردم در سراسر کشور حتی روستاها نشان داد مردم در آغاز چهل و سومین سال حیات انقلاب قدر امامین انقلاب اسلامی، قدر ارزش‌های الهی انقلاب و دستاوردهای سترگ آن را می دانند و از عهده شکر آن برآمده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول