اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

امضا تفاهم‌نامه فعال‌سازی ظرفیت‌های صنعت خودروسازی در آذربایجان/فعالیت ۹ واحد تولید خودروی تجاری در آذربایجان

با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی؛ تفاهم‌نامه فعال‌سازی ظرفیت‌های صنعت خودروسازی استان امضا شد.

امضا  تفاهم‌نامه فعال‌سازی ظرفیت‌های صنعت خودروسازی در آذربایجان/فعالیت ۹ واحد تولید خودروی تجاری در آذربایجان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین شرکت‌های ایدم، چرخشگر، سیبا موتور و انجمن سازندگان ماشین، قطعه و مجموعه‌های صنعتی خودرو آذربایجان‌شرقی در جهت فعال‌سازی ظرفیت‌های بدون استفاده و تعمیق ساخت داخل با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی منعقد شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی، روز شنبه در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه چهارجانبه گفت: آذربایجان‌شرقی یکی از مهم‌ترین استان‌ها به لحاظ ظرفیت تولید خودرو در کشور است.

محمدرضا پورمحمدی افزود: ۹ واحد تولید خودروی تجاری در آذربایجان‌شرقی فعال است که هر کدام بخش‌های خاصی از خودرو را تولید می‌کنند.

وی ادامه داد: با انعقاد این تفاهم‌نامه چهارجانبه، تعامل و همکاری بین این شرکت‌ها و انجمن قطعه‌سازان افزایش می‌یابد تا تمام نیازهای مربوط به تولید خودرو با توجه به ظرفیت‌های موجود در داخل استان تامین شود.

پورمحمدی گفت: این تفاهم‌نامه در راستای توسعه داخلی‌سازی موتور و گیربکس در کشور و استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این شرکت‌ها با هدف تعمیق ساخت داخل، رونق بخش تولید و اشتغال‌زایی، کاهش خروج ارز از کشور و توسعه دانش و تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جدید این حوزه از صنعت منعقد شد. 

وی با اشاره به مجوز تولید خودرو سواری در استان از سوی وزارت صمت، خاطرنشان کرد: باید اتاق فکری در این زمینه تشکیل شود تا با بهره‌گیری از ظرفیت صنعتگران استان خودرو جدیدی تولید شود.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول