اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

کم فروشی هم به مشکل گرانی خوراک دام اضافه شد

کم فروشی هم به گرانی خوراک دام و طیور که دو سالی است، قیمت محصولات پروتئینی را افزایش داده و بسیاری تولید کنندگان را ورشکسته کرده اضافه شد.

کم فروشی هم به مشکل گرانی  خوراک دام اضافه شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، تولید کنندگان دام و طیور از کم فروشی سهمیه خوراک دام و طیور توسط برخی شرکت‌ها انتقاد کرده و می‌گویند این سهمیه‌ها به جای اینکه به نرخ دولتی به دست مرغدار برسد، در بازار آزاد به چندین برابر قیمت به فروش می‌رسد.

وزارت جهاد کشاورزی نهاده های وارداتی را از طریق سامانه «بازارگاه» به مرغداران و دامداران کشور توزیع می‌کند، این نهاده‌ها طبق سهمیه‌ای که این وزارتخانه تعیین می‌کند از انبار شرکت ها بارگیری و به تولیدکنندگان کشور ارسال می‌شود.

یک مرغدار اصفهانی گفت:«سهمیه ای که باید ارسال می‌شد 27 تن بود، اما زمانی که محموله خوراک دام را دریافت کردم، حدود 24 تن وزن داشت .»

برخی مرغداران هم مشکلاتی مشابه این را قبلا با خبرنگار فارس مطرح کرده بودند.

یک مرغدار به خبرنگار فارس گفت: این کم فروشی‌هایی که از سوی شرکت‌های متخلف صورت می‌گیرد، از بازار آزاد سر در می‌آورد و در آنجا به قیمت‌های چند برابر فروخته می‌شود.

وی گفت: قیمت خوراکی که به نرخ دولتی 3300 تومان است در بازار آزاد به قیمت کیلویی 14 هزار تومان یعنی بیش از 4 برابر به فروش می‌رسد.

این تولید کننده گفت: 20 هزار مرغدار در کشور وجود دارد و اگر قرار باشد در هر محموله آنها 2 تن کم فروشی وجود داشته باشد، حدود 40 هزار تن خوراک در بازار آزاد عرضه می‌شود که  400 میلیارد تومان بیش از قیمت دولتی ارزش دارد و به جیب متخلفان می‌رود.

وی گفت: بسیاری از مرغداران از ترس اینکه در سری بعد این شرکت نهاده به آنها ندهد مشکل را مطرح می‌کنند.

به گزارش فارس، بسیاری از این شرکت‌ها یا در اختیار آقای خاص یا تحت نفوذ وی است، بنابراین این کم فروشی‌ها به راحتی انجام می‌شود و آب از آب تکان نمی‌خورد و اگر هم اتفاقی بیفتد، بدون مشکل حل و فصل می‌شود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول