اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط

دستیار ویژه برای خانواده‌ها/ «کدومو» به دغدغه والدین پاسخ می‌دهد

کودکان نوجوانان عاشق انیمیشن و فیلم‌ و بازی هستند و هر هفته زمان زیادی را با این آثار می‌گذرانند اما چقدر با تأثیرات مثبت و منفی این سرگرمی ها برای فرزندان خود آشنا هستید؟
در کدومو ما به پشتوانه‌ی پژوهش‌ها، اساتید و نظرت کاربران، این آثار را ارزیابی می‌کنیم تا خانواده‌ها درباره‌اش بیشتر بدانند.

دستیار ویژه برای خانواده‌ها/ «کدومو» به دغدغه والدین پاسخ می‌دهد

به گزارش خبرنگار تفریح و نشاط خبرگزاری فارس، این روزها و با شیوع ویروس کرونا و خانه نشینی بچه ها، دغدغه بسیاری از خانواده ها انتخاب فیلم، انیمیشن و بازی هایی مناسب با سن فرزندانشان است.

سرگرمی هایی که این روزها بیش از پیش مورد استفاده قرار می گیرد و عدم توجه به محتوای آنها می تواند نتایج منفی زیادی را به همراه داشته باشد.

بسیاری از خانواده همواره از نبود یک مرجع مشخص برای بررسی و ارزیابی فیلم ها، انیمیشن ها، بازی ها، کتاب ها و ... گلایه دارند و دغدغه اصلی خود را همین موضوع عنوان می کنند، مثلاً مادر یک پسر 11 ساله از اینکه فرزندش به تماشای سریال هایی با محتوای خشونت آمیز می نشیند ابراز ناراحتی می کند و یا پدری از پخش یک انیمیشن برای فرزندش و تأثیر آن بر خلقیات او پشیمان می شود.

شاید خیلی از این خانواده ها از وجود یک مرجع مورد وثوق برای انتخاب مناسب سرگرمی برای فرزندان خود بی اطلاع باشد، مرجعی به نام کدومو که از اوایل سال 99 و با هدف هدایت مصرف خانواده ها شکل گرفت.

این سامانه پا گرفت تا والدین تنها نباشند و بتوانند با کمک تیمی از کارشناسان حرفه ای و استفاده از تجربه سایر خانواده ها دنیای رسانه‌ای امنی را برای بچه ها بسازند.

شما با ورود به کدومو می توانید با انتخاب هر یک از دسته بندی های مورد نظر خود که شامل فیلم سینمایی، انیمیشن، سریال، برنامه تلویزیونی، کتاب و بازی می شود، در میان انبوهی از محتواها، بهترین انتخاب را برای فرزند خود داشته باشید.

در این سامانه شما علاوه بر امکان انتخاب فیلم،‌ کتاب، بازی و یا انیمیشن در قسمت جستجو،‌ می توانید رده سنی مورد نظرتان را هم انتخاب کنید.

همچنین با کلیک بر روی آیکون مقالات آموزشی می توانید بفهمید که برای مثال فیلم های جشنواره فجر چقدر برای فرزندان شما مناسب است و یا با راه های امنیت دانش آموزان در فضای مجازی آشنا شوید.

یکی دیگر از ویژگی های مثبت این سامانه بررسی تخصصی سریال های ایرانی و تحلیل فیلم های سینمایی روز دنیاست که به شما کمک می کند تا از محتوای آنها اطلاع پیدا کرده و در صورت لزوم مانع از این شوید که فرزندتان این محتوا را تماشا کند.

خشونت،‌ ترس، ناهنجاری های اجتماعی،‌ پیام مثبت و الگوی مثبت 5 فاکتور مهم برای کدومو در ارزیابی و تحلیل محتواهای مورد نظر والدین است، در بخش «آنچه لازم است والدین بدانند» در خصوص نکات مهم یک فیلم یا انیمیشن به خصوص در نسخه اصلی آن صحبت شده و به نوعی آگاهی بخشی مناسب به خانواده ها داده شده است.

یکی از بخش های مهم و جالب توجه در سامانه کدومو، نظرات کاربران است که به دو دسته دیدگاه والدین و دیدگاه فرزندان تقسیم بندی شده است.

در انتهای معرفی هر محتوا، آیکونی با عنوان «مشاهده اثر از لینک های مورد اعتماد کدومو» وجود دارد تا والدین بتوانند بهترین نمونه محتوا را در اختیار فرزند خود قرار دهند، ضمن اینکه در این قسمت درباره جزئیات اثر به طور مفصل توضیحاتی ارائه شده است.  

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول