اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تیم استیضاح‌کننده ترامپ: مدارک غیرقابل انکار بود

مدیریت‌کنندگان دموکرات دادگاه استیضاح دوم رئیس‌جمهور سابق آمریکا با تاکید بر نقض قانون اساسی توسط او، گفتند مدارک غیرقابل انکاری از دخالت او در حمله به کنگره وجود داشت ولی جمهوری‌خواهان آن مدارک را پنهان کردند.

تیم استیضاح‌کننده ترامپ: مدارک غیرقابل انکار بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تیم استیضاح‌کننده «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، بامداد یکشنبه بعد از تبرئه‌شدن وی با رأی جمهوری‌خواهان، نشست خبری برگزار کردند.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، اعضای این گروه در نشست خبری گفت: «مدارک غیرقابل انکاری از دخالت ترامپ در تحریک آشوب و حمله به کنگره وجود دارد... ما از خانه خود دفاع کردیم. او (ترامپ) قانون اساسی ما را نقض کرد و ما از قانون اساسی دفاع کردیم».

«جیمی راسکین» یکی از اعضای ارشد تیم استیضاح با انتقاد از دفاع «میچ مک‌کانل» رهبر جمهوری‌خواهان سنا از ترامپ در جلسه استیضاح، توضیح داد: «از نظر جهان و کشورمان، با قاطعیت حقایق در این پرونده را اثبات کردیم. اما مک‌کانل (رهبر جمهوری‌خواهان) آنها را پنهان کرد».

راسکین همچنین افزود: « ۴۳ سناتور [با رأی منفی خود] گفتند که هرچقدر هم دلیل و مدرک بیاورید، باز هم فرقی نمی‌کند، زیرا اعتقاد نداشتند که رئیس‌جمهور (ترامپ) در حوزه صلاحیت سنا قرار دارد».

«نانسی پلوسی» رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا نیز در این نشست خبری گفت: «چیزی که امروز شاهد آن بودیم، یک عده جمهوری‌خواه بزدل بود! جمهوری‌خواهانی که ترامپ را در جلسه [استیضاح] سنا محکوم نکردند، از قانون اساسی، کشور و مردم خود دست کشیدند».

پلوسی در ادامه تصریح کرد: «دروغ‌های بزرگ [ترامپ] درباره تقلب در نتایج انتخابات، مهاجمان را به حمله به کنگره تحریک کرد».

 

 

سناتورهای آمریکایی بامداد یکشنبه طی رأی‌گیری در جریان پنجمین روز بررسی دومین استیضاح رئیس‌جمهور سابق این کشور، او را از اتهامات تبرئه کردند. (جزئیات بیشتر)

اتهام مطرح شده علیه ترامپ در طرح استیضاح دوم، «تحریک به شورش» معرفی شده و به اقدام او در تحریک هوادارانش برای حمله به ساختمان کنگره در جلسه ۶ ژانویه، هنگام شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید پیروزی جو بایدن» در انتخابات مربوط می‌شود.

سناتورهای جمهوری‌خواه در حالی از رئیس‌جمهور سابق هم‌حزبی خود دفاع کردند که سه روز پیش، مدیریت‌کنندگان دادگاه استیضاح رئیس‌جمهور سابق آمریکا، فیلم‌های بهت‌آوری از روز حمله حامیان وی به ساختمان کنگره، ضرب و شتم مأموران پلیس و گریختن هراسان مسئولان آمریکایی از جمله معاون رئیس‌جمهور سابق منتشر کردند.

این تبرئه در حالی انجام شد که مدیریت‌کنندگان دموکرات دادگاه استیضاح ترامپ پیشتر هشدار دادنده بودند اگر او در این دادگاه محکوم نشود، می‌تواند دوباره حمله به ساختمان کنگره را تکرار کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول