اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

حرکت لاک پشتی احداث استخر در گرمه/ تنها استخر یک شهرستان، معطل ۶ میلیارد تومان اعتبار!

شهرستان گرمه با ۲۴ هزار نفر جمعیت، فقط یک استخر با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی دارد که ۱۰ سال است مردم چشم‌انتظار بهره برداری از آن هستند.

حرکت لاک پشتی احداث استخر در گرمه/ تنها استخر یک شهرستان، معطل ۶ میلیارد تومان اعتبار!

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمه، شهرستان گرمه در استان خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۲۴ هزار نفر، همچنان استخر ورزش شنا ندارد.

پروژه استخر شنای گرمه یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی است که در سال ۱۳۸۹ کلنگ آن به زمین‌خورده است. پروژه‌ای که با کلنگ‌زنی آن، علاقه نوجوانان و جوانان ورزشکار به رشته شنا هرروز بیشتر و بیشتر شد و مردم  هرسال انتظار بهره‌برداری آن را داشته‌اند، اما بیش از ده سال است از کلنگ زنی این پروژه می‌گذرد و خبری از افتتاح نیست.

این پروژه در زمینی به مساحت ۱۱۰۰ متر تنها ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این موضوع باعث گلایه مردم این شهرستان شده است.

مهدی جعفری یکی از ورزشکاران گرمه‌ای به شنای نوجوانان و جوانان در برکه‌ها و استخرهای کشاورزی  اشاره کرد و گفت: سال‌هاست در فصل گرم شاهد شنای نوجوانان و جوانان در اماکن غیراستاندارد ورزشی هستیم که این موضوع ممکن است  علاوه بر خطر ناامن بودن، ایجاد بیماری‌های پوستی و تنفسی را برایشان داشته باشد. 

وی افزود: برخی حتی برای شنا از استخرهای ذخیره آب کشاورزی استفاده می‌کنند که متأسفانه سال گذشته شاهد مرگ نوجوانی دریکی از همین استخرها در این شهرستان بودیم.

جواد محمدی یکی از سرمایه‌گذاران شهرستان گرمه در رابطه با این موضوع، گفت: اگر تاکنون این پروژه به بخش خصوصی واگذار می‌شد قطعاً شاهد افتتاح آن در سال‌های گذشته بودیم.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاران گرمه‌ای  اغلب در استان‌های دیگر سرمایه گزاری می‌کنند که این موضوع مثبتی برای خراسان شمالی نیست.

حسین اکبری یکی از ورزشکاران است که با گلایه از مدیران بیان کرد: مدیران باید تدبیر بهتری برای این پروژه مهم شهرستانی داشته باشند.

وی در ادامه به وعده‌های مسئولان اشاره‌کرده و افزود: در تمامی مراسمات و برنامه‌ها از تکمیل این پروژه نیمه‌تمام گفته می‌شود اما گویا در حد حرف باقی می‌ماند.

وی اظهار داشت: ورزشکاران سه شهر گرمه ،درق و ایور برای شنا باید به شهرستان مجاور سفر کنند که علاوه بر هزینه مادی خطر جانی برای آن‌ها دارد.

یکی از دانش آموزان رشته تربیت‌بدنی هنرستان عترت گفت: برای واحد عملی شنا باید به شهرستان مجاور سفر کنیم که این مسئله برای همکلاسی‌هایمان مشکل‌ساز شده است.

وی که تمایلی به معرفی نام خود نداشت، تصریح کرد: باوجود علاقه زیادی که به رشته تربیت‌بدنی دارم اما اگر می‌دانستم این‌همه سختی را باید پشت سر بگذاریم وارد این رشته نمی‌شدم.

برای تکمیل این پروژه به ۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است

حمید نجاری رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گرمه در این رابطه اظهار کرد: استخر شنای سرپوشیده شهرستان گرمه واقع در مجموعه آزادی این شهر یک پروژه استانی است که از سال ۸۹ ساخت آن آغازشده است.

وی با اشاره به اینکه از آغاز به ساخت این پروژه تا سال ۹۷ مبلغ ۶۱۰ میلیون تومان اعتبارشده است، گفت: در سال ۹۸ هیچ مبلغ اعتباری برای تکمیل این پروژه اختصاص پیدا نکرد.

نجاری بابیان اینکه در سال ۹۷، با ورود بخش خصوصی پروژه مذکور از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی به ۴۵ درصد رسید، گفت: اما با توجه به اینکه مبلغ یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومانی که به ورزش و جوانان این گرمه جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام تخصیص داده‌شده بود، بلااستفاده بود، به استان برگشت خورد و اکنون این پروژه در حالت بلاتکلیف رهاشده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۱۰ سال از کلنگ زنی این پروژه می‌گذرد، اکنون در شرایط فعلی کشور بنا بر تورم و گرانی‌هایی که ایجادشده است حداقل ۶ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل آن نیاز دارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گرمه عنوان کرد:  پیگیری‌ها جهت تکمیل این پروژه دائم در دستور کار استان قرار داده‌شده است، همچنین با توجه به مشکلات اقتصادی پیش رو برای اتمام کار به دنبال کمک‌های خیران بوده‌اند.

نجاری خاطرنشان کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته با قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران، جهت اتمام و تکمیل این پروژه از این طریق نیز اقدام شده است.

حالا باید منتظر ماند و دید آیا پس از سال‌ها قفل این پروژه شکسته می‌شود تا مردم و جوانان شهرستان گرمه نیز مانند سایر شهرهای استان به آرزوی ۱۰ ساله خود برسند یا خیر.

انتهای پیام/ج/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول