اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

مرزبان: در مورد کیانی هنوز چیزی مشخص نیست/ استقلال بد نبود، وزنه بیشتر به نفع سپاهان سنگینی می کرد

مربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت:‌ نباید بگوییم استقلال بد بود چون این تیم هم بازیکنان خوبی داشت و هم مقابل ما خوب بازی کردند ولی وزنه بیشتر به نفع ما سنگینی می‌کرد.

مرزبان: در مورد کیانی هنوز چیزی مشخص نیست/ استقلال بد نبود، وزنه بیشتر به نفع سپاهان سنگینی می کرد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، علیرضا مرزبان در  خصوص بازی روز گذشته سپاهان مقابل استقلال اظهار داشت: استقلال تیمی خوب با ساختار خیلی خوب و بازیکنان فوق‌العاده قوی است بعد از باخت خانگی مقابل شهرخودرو محکوم به این بودیم که یک بازی فوق‌العاده با کلاس را انجام بدهیم. به خاطر همین در طول هفته خیلی خوب توانستیم مسائل تاکتیکی را با بازیکنان بررسی کنیم. توانستیم روی ضربات ایستگاهی و نقاطی که مشکل داشتیم کار کنیم. دیروز یک بازی کلاسیک و خیلی خوب برگزار شد و خیلی خوشحال هستم. ولی نباید بگوییم استقلال بد بود چون این تیم هم بازیکنان خوبی داشت و هم مقابل ما خوب بازی کردند ولی وزنه بیشتر به نفع ما سنگینی می‌کرد چون ما از موقعیت‌هایی که داشتیم توانستیم خیلی خوب استفاده کنیم.

مربی سپاهان در پاسخ به این سؤال که چرا وقتی این تیم شکست می‌خورد فشار زیادی روی محرم نویدکیا ایجاد نمی‌شود اما وقتی استقلال با محمودفکری شکست می‌خورد به شدت تحت فشار قرار می‌گیرد،‌گفت: محرم در طول زندگی خودش انسان بی‌نهایت وفاداری به آرمان‌های باشگاه بوده، او واقعا سپاهان و مردم اصفهان را در قلبش دارد. نه تنها در مسائل فوتبالی بلکه در مسائل انسانی هم همیشه جلو حرکت کرده، همین الان بخشی از پرداختی‌هایی هم که داریم محرم در زمینه‌های اجتماعی و جایی که پول نیاز است صرف می‌کند.

وی افزود: محرم شخصیت بزرگ، ساده و انسانی دارد به خاطر همین است که انسان‌ها هر اشتباهی اگر از جانب محرم رخ بدهد و هر باختی را خیلی ساده تحمل می‌کنند. در فوتبال نتیجه خیلی مهم است اینجا می‌بینیم محرم واقعا خدای فوتبال در این استان است. او شخصیت بدون حاشیه است که مسائل انسانی و درون تیمی خیلی برایش اهمیت دارد و این مسأله بین او و کسانی که برای تیم‌های دیگر بازی کرده‌اند فاصله می‌اندازد.او کارهایی را هم در کنار ساکت و مدیرکارخانه برای تیم می‌کند. تمام پرداختی‌ها به موقع است، یک جکوزی تازه می‌گیریم یا یک خوابگاه خیلی خوب و مدرن برای ما ساخته‌اند که از آن استفاده می‌کنیم.

مرزبان تصریح کرد: خود بازیکنان هم می‌دانند که وفاداری به سپاهان و مردم اصفهان مسائل مثبتی را به دنبال خودش دارد اگر یک بازی مانند شهرخودرو را ببازیم دنیا روی سرمان خراب نمی‌شود و می‌توانیم با حفظ شرایط خوب مسائل را آنالیز کنیم و موارد لازم از لحاظ انگیزشی، تاکتیکی و بدنی را می‌توانیم با هم ترکیب کنیم.

مربی سپاهان در گفت‌وگو با رادیو ورزش و در مورد کل مسابقات برگزار شده نیم‌فصل عنوان کرد: انتظار داشتیم استقلال، پرسپولیس و فولاد و حتی گل‌گهر در رده‌های بالا بمانند. این‌ها نتایج خیلی خوبی گرفته‌اند. صنعت نفت مقداری دور شد و چند هفته‌ای است که خوب نتیجه نمی‌گیرند. ولی پرسپولیس علیرغم اینکه بازیکنان زیادی از دست داد انتظار می‌رفت دچار مشکل در جمع کردن امتیاز شود. اول فصل این طور بود ولی این تیم خیلی خوب به رقابت‌ها برگشت و اگر دو بازی را ببرد به صدر جدول می‌رسد.

مرزبان گفت: این رقابت، زیبایی بی‌نظیری بین سپاهان، پرسپولیس و استقلال خواهد داشت و امیدوارم تا روز آخر هم بکشد. ولی تیم‌هایی که دچار مشکل می‌شوند بیشتر تیم‌هایی هستند که مشکلات مالی دارند و در زمینه تشکیلاتی هم دچار مشکل هستند. تیم‌هایی که قعر جدول هستند همان تیم‌ها هستند ولی هنوز نمی‌توانیم بگوییم این تیم‌ها مرده هستند چون امتیاز می‌گیرند. مثال ماشین‌سازی می تواند بازی خودش را ببرد. نیم‌فصل که شروع شود احتمال تغییرات در کادر فنی تیم‌ها و بازیکنان وجود دارد. این احتمال را می‌دهم که رقابت‌های امسال برای تیم‌های سقوط‌کننده و همچنین تیم‌هایی که برای قهرمانی می‌جنگند تا روز آخر ادامه خواهد داشت.

مرزبان در مورد اینکه فکر می‌کنید رقابت بین سپاهان، پرسپولیس و استقلال باشد یا اینکه فولاد، تراکتور و گل‌گهر هم برای گرفتن قهرمانی یا سهمیه به این مجموعه اضافه می‌شوند، اظهار داشت: ممکن است این تیم‌ها هم اضافه شوند چون همانطور که اشاره کردم تغییراتی خواهد بود. تیم‌ها به دنبال این هستند بازیکنان جدید بگیرند. بعد از گذشت سه بازی از نیم‌فصل دوم یک دوران طولانی‌مدت وجود دارد که تیم‌ها می‌توانند خودشان را خیلی خوب تجهیز کنند.

وی افزود: آمدن مهدی ترابی به پرسپولیس نشانه‌هایی از این مسأله است. امیدوارم این رقابت‌ها حساس بماند و آرزو دارم انسانی باشد. یعنی فقط بحث ورزش را داشته باشیم و حاشیه‌ها از فوتبال ایران دور باشند. همدیگر را متهم نکنیم بلکه سعی کنیم با یک فوتبال کلاسیک و خوب چهره خوبی از ورزش و فوتبال را به مردم ایران نشان بدهیم. مثل بازی دیروز که واقعا سپاهان یک فوتبال فوق‌العاده قوی را به نمایش گذاشت. ما در حدود 65 دقیقه یک بازی کلاسیک اروپایی را هم در پرسینگ و هم در سرعت انتقال دیدیم. امیدوارم تا روز آخر این رقابت بماند چون چهره زیبایی خواهد داشت. امیدوارم زمانی که زنگ فینال را می‌زنند ما جام را به مردم وفادار اصفهان بدهیم.

مربی سپاهان که با رادیو ورزش گفت و گو می کرد، در مورد اینکه آیا مهدی کیانی از سپاهان جدا می‌شود و به استقلال می‌رود، گفت: کیانی یکی از بازیکنان خوب و قوی فوتبال ایران بوده که سال‌ها در لیگ برتر بازی کرده و کاپیتان سپاهان بوده است. صحبت بر سر این است که حتی بماند و دوباره کارش را با سپاهان ادامه بدهد یا ممکن است برود. هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول