اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

محسن هاشمی: در این دوره به کیفیت زندگی مردم توجه کردیم

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در این دوره از مدیریت شهری به کیفیت زندگی مردم توجه کردیم گفت:‌هر چند که پروژه‌های آنچنانی نداشتیم ولی در چارچوب «تهران شهری برای همه» حرکت کردیم.

محسن هاشمی: در این دوره به کیفیت زندگی مردم توجه کردیم

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره حواشی مراسم 22 بهمن و شعارهای علیه حسن روحانی رئیس‌جمهور گفت: این رفتارها مغایر با اخلاق و مسائل سیاسی است که توسط برخی از اشخاص مطرح شده و هر کس در هر جایگاهی چنین اقدامی کرده باشد ناپسند است.

وی افزود: اگر این موضوع نیز سازماندهی شده باشد بدتر است و سطح خطای فردی خارج بوده و امیدوارم با توجه به نظرات مقام معظم رهبری به این رویه به شدت رسیدگی شود.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در مدیریت فعلی کشور وضعیت برای اکثریت جامعه سخت و طاقت‌فرسا بوده و همه مسؤولان باید در برابر مشکلات پاسخگو باشند چرا که جزیره‌ای عمل کردن و انداختن مشکل به گردن یک قوه یا یک دستگاه دغدغه‌ها و مشکلات حل نخواهد شد.

هاشمی گفت: باید کارآمدی نظام را با همیاری  همدلی حفظ کنیم وگرنه کسی در داخل نظام برنده نخواهد شد و همه بازنده‌ هستیم.

وی در ادامه با تشکر از پیروز حناچی به دلیل نشست خبری روز گذشته‌اش گفت: مردم باید از تلاش‌های این دوره از مدیریت شهری آگاه شوند دیگر روند اداره امور در شهر مانند گذشته امکانپذیر نیست و باید تغییری در مدیریت شهری حاصل می‌شد.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: دچار چرخه باطل شهرفروشی و انجام پروژه‌هایی بودیم که در این دوره از مدیریت شهری پروژه‌های نیمه‌تمام را تمام  کردیم و تغییرات را مدنظر قرار دادیم. وعده های شورای شهر و شهرداری به ویژه در حوزه شهرسازی انجام شده و شهرفروشی و تراکم‌فروشی را در سال 99 به صفر رسانده‌ایم.

هاشمی گفت: این مسأله پیروزی نظام و مدیریت شهری محسوب می‌شود و علاوه بر این ساختار شهرداری هم که 70 هزار پرسنل داشت به کمتر از 60 و به 55 هزار نفر رسیده است.

وی تصریح کرد: در طول سال‌های گذشته تعداد پرسنل بی‌رویه افزایش یافته بود و برخی فقط حقوق می‌گرفتند و حتی سر کار حضور نمی‌یافتند که آمار این افراد به شدت تقلیل یافته است.

رئیس شورای شهر تهران به موضوع حفظ باغات در این دوره از مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: همچنین بیش از 240 گود پرخطر در پایتخت شناسایی شده که این گودها مربوطه به دوره قبلی بود که قبل از گرفتن پروانه برای ساخت و ساز گود را برمی‌داشتند و الان حداکثر 20 مورد آنها ساماندهی شده است.

هاشمی با بیان اینکه ساختمان‌های ناایمن شهر را شناسایی کرده‌ایم گفت: به دلایلی از انتشار این سؤال‌ها جلوگیری شد ولی لازم است مردم بدانند این ساختمان‌ها در شهر وجود دارد و ایمن‌سازی‌ها صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه در این دوره از مدیریت شهری به کیفیت زندگی مردم توجه کرده‌ایم گفت: هر چند پروژه‌های آنچنانی شهری نداشته‌ایم ولی در چارچوب موضوع «تهران شهری برای همه» حرکت کرده‌ایم.

وی گفت: روز گذشته حناچی در نشست خبری اعلام کرد که جهت حضور در انتخابات ریاست جمهوری و کاندیدا شدن برنامه‌ای ندارد در حالی که شهرداران گذشته دوست داشتند پروژه‌هایی در شهر انجام دهند که بعدا بتوانند رئیس‌جمهور شوند.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد:‌نقطه ضعف‌مان کاهلی در نقد کردن مصوبات دولتی برای شهر بوده است و هر چند ارتباط شهرداری با بدنه دولت خوب بوده ولی مصوبات دولت و مجلس به ویژه در حوزه حمل و نقل و پسماند نقد نشده که امیدواریم با سماجت حناچی نقد شود و تکلیف 5 هزار اتوبوس و هزار واگن برای پایتخت مشخص شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول